Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf eerste reflexcamera!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf eerste reflexcamera!

    Kan iemand mij helpen, ik geraak er zelf niet meer uit...

    Ik heb een budget van om en bij de 1600 € voor een body + degelijke startlens (liefst Canon). De camera/lens zou voor vanalles gebruikt worden, zowel voor stilleven, als actiefoto's, en uitgaansleven. Kan er een degelijke flits bij voor die prijs?

    Ik kan wel een degelijke foto trekken, qua compositie etc... maar technisch gezien sta ik niet ver. Avondlessen begin september zouden daar verandering moeten in brengen. Ik zoek dus een semi-professionele opstelling.

    Please help...

  • #2
    Re: Aanschaf eerste reflexcamera!

    Canon 40D + Speedlite 430exII + Tamron 17-50 F2.8
    650 + 220 + 350 EUR
    Reken dat er altijd wat extra bijkomt voor accessoires zoals tas, geheugenkaartje(s), eventuele extra batterij, eventueel statief, uv filter, herlaadbare batterijen AA (+ lader), etc....

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf eerste reflexcamera!

      Zit je met Canon 40D + Canon 17-55 2.8 + 430EXII boven 1600,00?

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf eerste reflexcamera!

        Voor de 40D en de 17-55 f/2,8 betaal je bij Fotokonijnenberg België enkele cent (maar geen euro) meer dan €1600.
        (en dus geen flitser erbij)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf eerste reflexcamera!

          @DavyG Waarom liefst Canon Oké canon is een goed merk maar als je dat budget hebt kun je mischien ook eens uitkijken naar een Nikon D90 met een goede lens erop...

          Ikzelf heb hem ook met een 18-200mm nikkor,prime 50mm 1.8f en een Tamron 17-50mm 2.8f...ik moet zeggen echt een wonder die D90 en zeer gemakkelijk in gebruik voor een starter. trekt verbluffend mooie foto's...plus de menu is oneindig van mogelijkheden...ik heb zelf ook een canon 450D gehad,was daar wel tevreden over maar nu ik de D90 vind ik deze veel beter...ook het beter Lcd-scherm is een genot voor het oog. Wie zegt dat het niet zo is...weet niet beter. Je kan echt goed kontroleren of je foto's scherp zijn...

          Oké de 40D van canon is ook een goed toestel maar ik vind hem nu toch aan het verouderen tegenover het nieuwe geweld dat opkomt...(ga waarschijnlijk weer bakken kritiek krijgen) maar dat is mijn mening...en een collega van de club heeft een canon 50D en is daar minder tevreden over...maar heb hem gezegt dat hij zal moeten investeren in een duurdere lens...omdat deze camera dat vraagt.

          Enfin ieder zijn mening maar ik zou hem toch ook eens proberen en vastnemen enz...en dan kun je alsnog een canon kopen.

          Greetz Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf eerste reflexcamera!

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            @DavyG Waarom liefst Canon Oké canon is een goed merk maar als je dat budget hebt kun je mischien ook eens uitkijken naar een Nikon D90 met een goede lens erop...
            ... of naar een Sony, of een Pentax, of een Olympus, ...
            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf eerste reflexcamera!

              Ja mannen zo gaat den Davy er echt aan uit geraken. Geen enkele twijfel dat hij met Pentax, Sony, Olympus, Nikon even goed aan de slag zal kunnen. Maar zijn gedacht staat nu op Canon, niet dat ik weet waarom, en laten we hem nu niet van de wijs brengen. De kwestie was dus 1600 euro en 40D + 17-55 + 430II zat daar dan boven. Ok, de lens is belangrijker dan de body, bijgevolg, what about 500D + 17-55 + 430II?

              Just gaan kijken bij Konijn, 500D toch wel duurder dan 40D zeker. Misschien zakken naar 450D of 40D + 17-55 nu doen en flitser pas later kopen. Davy, hou wel rekening met kost CF kaart + skylight filter (als je dat wil) + tas
              Last edited by djienbe; 1 juli 2009, 08:14. Reden: naar prijzen gaan kijken

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf eerste reflexcamera!

                Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                ...(ga waarschijnlijk weer bakken kritiek krijgen) maar dat is mijn mening...
                Niet voor je Canon-aversie, hoor, wel voor het feit dat jij (zowat de enige) telkens weer die superzoom aanprijst, terwijl het kleinste kind... enfin, je weet wat ik wil zeggen.

                OT: En wat die 50D betreft: dat geloof ik wel. Bij ons in de club is er een echtpaar met die camera, en niet zo gelukkig. Toen ik vroeg, welke lens: allebei hebben ze de Sigma 18-200! Daar gaan we weer. Ik werk, bijna uitsluitend, met de 17-55 f/2.8 en kan eigenlijk geen slechte punten van de 50D opnoemen. Integendeel, en ik weet dat dit moeilijk uit te drukken is, de foto's die ik maak met de 50D zijn stukken "helderder" dan met mijn vroegere 350D. /OT
                Last edited by LesC; 1 juli 2009, 09:02.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf eerste reflexcamera!

                  @lesC Ik prijs helemaal niks aan...en wat die superzoom betreft ik denk dat je de 18-200mm nikkor bedoeld...enfin ik weet helemaal niet wat het kleinste kind weet en wat je wil zeggen...het enige wat ik wel weet is dat deze dikwijls de grond in word geboord door mensen die deze lens nog nooit hebben gebruikt of er helemaal geen goede foto mee kunnen nemen...ik vind deze prijs/kwaliteit een zeer goede lens en zeker voor op vakantie.

                  Ik weet ook wel dat er betere bestaan ik heb de tamron 17-50 2.8f en die vind ik veel scherper dan mijn 18-200mm inderdaad..en de lens die jij hebt nml. de canon 17-55mm 2.8f heb ik ook gehad op mijn 450D...zo een lenzen zijn natuurlijk het neusje van de zalm maar je betaald ze ook naar behoren...

                  Ik vind gewoon de 18-200mm nikkor voor mij een goede all-roundlens en redelijk scherp vanaf 5.6f tot scherp 8f...

                  Wat de 50D betreft..Tja een bangelijke kodak met dan een mindere lens erop en dan zeggen dat ze een DSLR niet goed vinden,ik ken dat soort mensen. Die kunnen eigenlijk beter een goede compact kopen...

                  Ik wil alleen de toppic-starter zeggen dat je voor die prijs wel wat meer kunt testen en proberen alvorens te zweren bij één merk...

                  Grtz templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf eerste reflexcamera!

                    Zelf werk ik met een 450D en 18-200mm Canon lens erop, eind vorig jaar gekocht met enige twijfels, vooral na het lezen van de hopen kritiek op deze soort van lens. Ik weet dat uitvergrotingen op A3 formaat niet kunnen wegens afwijkingen maar dat is helemaal niet mijn ambitie. Als starters lens, snapshot lens in kort all-round lens is deze supper. Je hebt steeds het juiste bereik op je camera zitten. en het resultaat mag zeker gezien worden. Deze lens en 450D (in kit) is voor 899€ incl tas en SDHC kaart te krijgen bij Rubens. De 500D voor 1189€ en een flits van canon tussen de 200€ en 380€ . Zeker budget genoeg voor een prima beginners configuratie.
                    Rudy,

                    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf eerste reflexcamera!

                      Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken om de hulp/advies die jullie allemaal geboden hebben omtrent de aanschaf van mijn eerste reflex camera.
                      Ik 'had' een budget van 1600€, ik zit er weliswaar ietske over...

                      Dit is het dus geworden:
                      - Canon 40D
                      - Canon EF 17-40mm f/4.0 L USM
                      - Hoya HMC UV Filter 77mm
                      - Hoya HMC Polarisatie Circulair Filter 77mm
                      - Canon Speedlite 430EX II
                      - Sandisk CF 4.0 GB Extreme III
                      - Lowepro Slingshot 200 AW draagtas

                      Gr,
                      Davy
                      Last edited by DavyG; 18 juli 2009, 21:04.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanschaf eerste reflexcamera!

                        Da ziet er goe materiaal uit! Proficiat. Het volgende zal wellicht een statief worden...
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment

                        Working...
                        X