Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf eerste DC, help

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanschaf eerste DC, help

    hola!

    ik ben nieuw op dit forum - ik sta op het punt mijn eerste digitale camera aan te schaffen

    ik ben nu al een dag aan het surfen op verschillende sites, oa vele reviews gelezen/ prijzen vergeleken

    ik twijfel nog wel tussen een aantal modellen, misschien dat de kenners mij kunnen helpen met een definitieve keuze? hier enkele modellen die ik op de moment wel zie zitten (zoals je zult zien wil ik voor deze DC aanschaf nog niet voor een superdure camera gaan, de meeste foto's zullen trouwens gebruikt worden voor websites, dus dan zullen deze modellen wel volstaan zeker???)

    ik denk aan :
    de Canon PowerShot S30
    de Sony DSC-P71
    de Sony DSC-P7 (begrijp eigenlijk niet dat er zoveel prijsverschil zit ts model P71 en P7, specificaties lijken gelijkaardig, prijs is dat helemaal niet?)
    de HP PhotoSmart 812
    de Olympus C-300Z
    de Olympus C-40z
    de Olympus C-720UZ

    wat denken jullie? zijn er modellen die jullie afraden/aanraden?

    en btw, waar schaf je zo'n ding aan. ik zag sites waar de Canon PowerShot S30 verkocht wordt voor €599, hier op de hoek moet ik nog €822 neertellen

    en moet je naast de camera ook meteen batterijen / geheugen kopen? naar 't schijnt krijg je er die namelijk niet bij (of toch niet voldoende)

    ok, hopelijk wordt hier op gereageerd..zodat ik wat modellen kan schrappen van de lijst

    ciao!
    xenne


  • #2
    Ikzelf het nog niet zo heel lang een Canon S30 gekocht. Veel review's gelezen, en deze kwam er telkens als zeer goed uit. Hij is niet te groot, zwaar ook niet, maar ook niet heel licht. Bij de kaart krijg je een CF van 16Mb, waar je dus niet genoeg mee hebt. Ik heb er direct een 128Mb bijgekocht( voor goedkope CF kaartjes moet je bij PIN zijn ) Ik heb er ook maar meteen een 2de batterij bijgekocht. Is toch wel heel handig hoor. Ik heb een paar weken geleden +- 150 foto's getrokken met 1 batterij.

    Software en aansluitingen zijn heel makkelijk te doen.

    Canon Powershot S30
    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

    Comment


    • #3
      hey huibke
      bedankt voor de info! de Canon S30 blijft bovenaan staan in m'n lijstje!
      één vraagje heb ik wel : wat of wie is PIN?
      groetjes
      xenne



      Edited by - xenne on 22 August 2002 19:09:56

      Comment


      • #4
        Hallo Xenne,
        welkom,
        PIN is Power In Numbers, http://www.powerinnumbers.com.au/


        Nikon en Canon

        Comment


        • #5
          Dag Xenne,
          Ik ben ook nog nieuw hier, maar ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt als jij nu.
          Dit was tesamen met een ander forummember. Ook ganse dagen kijken op sites en maar twijfelen! Nu uiteindelijk hebben we er voor gekozen om onze camera in Duitsland te bestellen. Er zijn pros en contras aan het aankopen in Duitsland. De voornaamste pro is de prijs, de voornaamste contra is de service/garantie. Er zijn hier al veel discussies over geweest.
          Als je een toestel aankoopt kan je uiteraard best een extra geheugenkaartje bijkopen want het meegeleverde is meestal veel te klein om zonder zorgen veel foto's te trekken.
          Hetzelfde geld voor de batterijen.
          PIN (Power In Numbers) is een online-shop uit Australië die heel goedkoop en supersnel geheugenkaartjes en dergelijke levert.http://www.powerinnumbers.com.au
          Groetjes en veel succes, Bart



          Edited by - Mr.Bluestar on 22 August 2002 19:52:06
          Nikon D90

          Comment


          • #6
            Andre, bedankt voor die link naar PIN, daarmee kan ik de SONY modellen schrappen van m'n lijst, want die Memory Sticks zijn blijkbaar niet goedkoop te krijgen. de HP heb ik eigenlijk ook al geschrapt na het lezen van reviews op www.dpreview.com

            Mr.Bluestar, hebben jullie toevallig besteld van Top Vision of Go2camcorder? ik heb die sites al ontdekt en de lage prijzen vielen me meteen op.... als die sites nu ook nog betrouwbaar zijn.... (heeft er hier iemand ervaring mee met het bestellen van die websites??)

            nogmaals bedankt voor de tips!

            ciao xenne



            Comment


            • #7
              Hoi Xenne,

              Als je op de site van DP Review Kijkt (http://www.dpreview.com/reviews/default.asp?view=rating) kan je, dacht ik, al een hele resem van je lijste schrappen. De Canon S30 (3MegPix)ga je niet terugvinden op deze site, maar dat komt omdat hij practisch volledig vergelijkbaar is met zijn iets grotere broer, de S40 (4MegPix).
              Je zal er misschien ander camera's vinden die interessant zijn, dus....misschien houdt ik beter mijn mond, ik doe je waarschijnlijk nog meer twijfelen....

              In ieder geval, als ik moest kiezen van je lijstje, dan stond de S30 er torenhoog boven uit....

              I swear Your Honour, I have no idea where that knife came from....
              Nolta S404
              I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

              Comment


              • #8
                Neeje, van daar komt hij niet. We hebben bij Compusoft2000 besteld http://www.compusoft2000.de Echter wel zelf afgehaald en niet laten opsturen. Maar dat zagen er wel eerlijke mensen uit. Maar opgepast want schijn bedriegt!

                Nikon D90

                Comment


                • #9
                  Xenne,

                  Ik heb mijn Canon G2 gekocht bij Topvision.
                  Ik had hem de maandag besteld en de donderdag hebben ze hem al geleverd. Netjes verpakt, met Nederlandse handleiding.
                  Ik heb betaald aan de koerierdienst.

                  Groetjes,

                  Sofie
                  Powershot G2
                  http://www.pbase.com/kwakkwak
                  Nikon D7000 - Nikkor Zoom lens AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G

                  Comment


                  • #10

                    We hebben bij Compusoft2000 besteld http://www.compusoft2000.de
                    Ik heb besloten om de Canon PowerShot S 30
                    bij compusoft te gaan halen, maar wat zit daar dan allemaal bij? Is dat alleen het toestel of zit daar ook een batterij oplader bij?

                    Greetz Kris
                    Greetz Kris
                    Canon Powershot A70
                    http://www.pbase.com/krisv

                    Comment


                    • #11

                      Ik heb besloten om de Canon PowerShot S 30
                      bij compusoft te gaan halen
                      Kris, toch eerst even bellen of emailen naar CompuSoft2000 om te zeggen dat je alles komt afhalen. Hier is ons verhaal:
                      http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=5344&FORUM_ID=6&CAT_ID=2&Topic_ Title=Wie+kocht+reeds+bij+CompuSoft2000+%28Duitsla nd%29&Forum_Title=Camera%27s+%26+Accessoires

                      Veel succes....

                      I swear Your Honour, I have no idea where that knife came from....
                      Nolta S404
                      I swear Your Honor, I have no idea where that knife came from....

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt voor de link jee-esteke, ik zal er rekening mee houden. Na de herexamens stuur ik een mail en dan hoop ik alles snel kunnen af te halen.
                        Thx!

                        Greetz Kris
                        Greetz Kris
                        Canon Powershot A70
                        http://www.pbase.com/krisv

                        Comment


                        • #13
                          Kris,

                          Je krijgt bij de S30, een nederlandstalige handleiding, 2cd-roms, usb kabels, kabels voor je camera aan je tv aan te sluiten, batterij, batterij oplader, 16mb CF kaartje, koordje voor je camera en dat is het denk ik

                          Canon Powershot S30
                          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                          Comment


                          • #14
                            Xenne, Topvision is zeker te betrouwen... mijne komt ook van daar, en heb zelfs na een week of drie gezegd dat ik er (ander model) niet content van was en ze hebben zonder tegenpruttelen een andere opgestuurd (na betalen van het surplus natuurlijk).

                            Direct contact met één van de internet-verantwoordelijken: Mevr. Pia Heid, email heid@topvision.lu. Of je kan ook gewoon bellen en naar haar vragen.

                            Edited by - crimi on 22 August 2002 22:56:51
                            Canon EOS 5D mk III / EF 50 F1,4 / EF 24-105 F4 / EF 70-200 F2,8 / EF 100-400 F4,5-5,6 / Meike MK-5D3 / ​Ext EF 1.4x II

                            Comment


                            • #15
                              eh....heeft er hier soms nog iemand een routebeschrijving naar Compusoft2000 ttz Erkrath liggen?????

                              't zal dan ook wel de S30 worden .....met een xtra CF kaartje van down under ;-)

                              bedankt voor jullie hulp allemaal, great forum!

                              en nu bestellen ..... spannend

                              groetjes
                              xenne





                              Comment

                              Working...
                              X