Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf D7000: ja of nee? Kom van D60! info

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanschaf D7000: ja of nee? Kom van D60! info

    Hallo iedereen,

    Ik ben sinds kort terug begonnen met wat beelden vast te leggen en nu merk ik toch dat ik best wel meer zin gekregen heb om ermee verder te gaan.
    Daarom al even zitten uitkijken om een nieuw toestel aan te schaffen aangezien ik nu nog met een D60 werk maar daar toch niet meer de resultaten mee behaal die ik zou willen..
    Heb vooral gemerkt dat de scherpte in de foto's soms niet is volgens hetgeen ik dat zou willen.. Te weinig scherpstelpunten?


    Nu had ik eerst de D3200 gezien maar die weegt volgens mij nog steeds niet op tegen de D7000.. Ook al heeft de ene 24MP buiten 16MP maar de scherpstelpunten, sluitertijd enz is beter bij de D7000..
    Andere alternatieven mogen ook steeds vermeld worden (liefst nikon)

    Bijkomend vraagje.. wat bepaald eigenlijk de scherpte van je foto voor het grootste deel?

    Graag even jullie mening wat ik het best zou kunnen doen
    https://www.facebook.com/Dimitri-De-...8849759842626/

  • #2
    Re: aanschaf D7000: ja of nee? Kom van D60! info

    ik ben onlangs overgeschakeld van de D3100 naar de D7000 en ben zéér tevreden. Een zeer goede camera ifv van een zeer goede prijs.

    Comment


    • #3
      Re: aanschaf D7000: ja of nee? Kom van D60! info

      Ik denk dat je je eerst wat meer moet verdiepen in de technische kant van fotografie alvorens een nieuw toestel te kopen.
      Toch zeker als je lens(en) nog goed zijn want met een D60 zijn zeker goede en scherpe foto's te maken.
      Akkoord de D7000 is beter en kan sneller enz. maar dat maakt van de D60 géén slechte camera en 10MP is ruim voldoende
      Als je grootste probleem dus scherpte is dan kan het ook aan het mannetje liggen (goed bedoeld hoor) want je foto's worden niet scherper met een toestel dat tot 1/8000ste kan ipv een toestel dat tot 1/4000ste kan gaan. Dat zijn sluitertijden die je trouwens héél zelden gebruikt i.m.o.

      mvg
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: aanschaf D7000: ja of nee? Kom van D60! info

        je gaat zeker een ferme stap vooruit doen op gebied van de camera, maar het wordt ook een stap moelijker.
        een D60 is makkelijk en vlot te bedienen, met een D7000 wordt dit in't begin effe wennen.
        hed dit ook van de overgang van D40 naar D90. is effe wennen, maar daarna gaat het stukken beter
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: aanschaf D7000: ja of nee? Kom van D60! info

          Toen ik van D40 naar D7000 overstapte heb ik ook wat moeten leren en zoeken, maar na enige tijd (bij mij niet lang, maar dat komt door mijn uitzonderlijke intelligentie...) weet je waar de knopjes staan en waar ze voor dienen. Nog wat later gebruik je de camera instinctief, je weet welke functies je gebruikt en welke voor jou niet relevant zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik van de vele instelmogelijkheden weinig gebruik maak, ik werk altijd in RAW (+JPG Fine) en in PSAM.
          24Mp is indrukwekkend, maar vergeet niet dat je met een DX sensor zit, en dat je pixels erg klein zijn, wat van invloed is op de ruisgevoeligheid. De ruisvloer van de D7000 is uitstekend, en dat vind ik belangrijker dan pixels. 16Mp is sowieso al meer dan voldoende, tenzij je muurgrote afdrukken wil (en dan volstaan 24Mp ook niet).
          D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

          Comment


          • #6
            Re: aanschaf D7000: ja of nee? Kom van D60! info

            Oorspronkelijk geplaatst door Tavi Bekijk bericht
            Bijkomend vraagje.. wat bepaald eigenlijk de scherpte van je foto voor het grootste deel?
            De fotograaf.

            Ik vrees dat zolang je niets wil bijleren over fotografie je ook de D7000 zal moeten wegdoen omdat die geen scherpe foto's maakt.

            Spreek je trouwens over de scherpte van de foto, of de scherpe op 100% en hoger? Als je aan pixel peeping gaat doen, dan vrees ik dat veel camera's je zullen teleurstellen.

            Misschien kan je best eens een foto posten, vertellen hoe je die hebt genomen en met welke lens.

            Comment

            Working...
            X