Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf budget camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf budget camera

    Hallo allen,

    Eerst en vooral proficiat met dit prachtig forum. Ik ben eerlijk gezegd geen professioneel fotograaf (integendeel zelfs) maar ik geniet enorm van de kwaliteitsfoto's op dit forum!

    Wat ik via deze weg graag te weten zou willen komen (mijn excuses als dit al 100x gevraagd is). Ik zou graag een digitale camera kopen voor mijn ouders voor ongeveer max 200euro, totaal niet voor professionele doeleinden dus.
    Ik heb mij al wat gezochtop het internet maar door het overaanbod van toestellen zie ik het bos niet meer. Daarom, kunnen jullie mij wat helpen of modellen aanraden? Ik zelf heb een Canon A95 waar ik gematigd tevreden van ben. Ik heb voorlopig de Canon A550 op het oog, maar sta zeker ook open voor andere modellen en merken, alle input is welkom. Daar ik reeds begrepen heb dat de CCD, lens etc belangrijker zijn dan het aantal MegaPixels ben ik ook meer hier naar geinteresseerd dan enkel megapixels.Graag input met een technische achtergrond indien mogelijk dan leer ik ook wat bij.

    Alvast dank,
    mvg,
    HS

  • #2
    Re: Aanschaf budget camera

    Voor iets meer dan 200 euro kan je een Fuji F30 of F31 vinden. De F31 heeft gezichtsherkenning, daardoor stelt de camera automatisch scherp op gezichten. Ik heb daar een kleine demonstratie van gezien, en dat werkt heel snel en dat is ideaal voor iemand die niet veel over fotografie kent.

    Het grootste voordeel van die Fuji's is dat het de enige compacte toestellen zijn die heel goede foto's afleveren bij hoge iso-waarden.

    Het nadeel is wel dat ze nog met XD-geheugenkaartjes werken, maar dat is iets dat Fuji aangepast heeft met de komst van de nieuwe F40, daar past ook een SD-kaartje in (die is heel binnenkort leverbaar).

    Hier op het forum zal je nog heel wat meer informatie vinden over die toestelletjes.

    Kijk even naar dit filmpje voor een vergelijking tussen een paar populaire compactjes:
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf budget camera

      Ik zou ook voor de Fuji F30 of F31 gaan.
      Deze komt er bijna in alle testen het beste uit.

      Binnenkort komt er trouwens een F40 uit, hij was voorzien voor maart geloof ik.
      Canon EOS 5D met 3KG glas
      https://reisforum.net

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf budget camera

        Dus jullie zouden totaal niet gaan voor de Canon A550 of IXUS65 ?

        mvg,
        HS

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf budget camera

          de canon 550 is een van de beste camera's is die prijsklasse het is een eenvoudig en goed toestel dat zeer goede resultaten geeft

          misschien is het handig om en ixus 60 kit te kopen dan heb je 2 lithuim batterijen

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf budget camera

            Oorspronkelijk geplaatst door HouseSessions Bekijk bericht
            Dus jullie zouden totaal niet gaan voor de Canon A550 of IXUS65 ?

            mvg,
            HS
            De foto's van een Fuji F30 of F31 zijn gewoon veel beter, vooral als je binnen fotografeert is het verschil heel groot. Die camera's hebben een grotere sensor dan de andere compactjes, dat is de reden waarom die veel beter presteren op de hoge iso-waarden.

            Zolang je op iso 100 blijft, dan zullen de Canon A550 en de Ixus65 ook nog wel mooie beelden leveren, maar vanaf iso 400 is het verschil héél groot.
            Last edited by Black B@ndit; 27 februari 2007, 13:57.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf budget camera

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De foto's van een Fuji F30 of F31 zijn gewoon veel beter, vooral als je binnen fotografeert is het verschil heel groot. Die camera's hebben een grotere sensor dan de andere compactjes, dat is de reden waarom die veel beter presteren op de hoge iso-waarden.

              Zolang je op iso 100 blijft, dan zullen de Canon A550 en de Ixus65 ook nog wel mooie beelden leveren, maar vanaf iso 400 is het verschil héél groot.


              dit is het grote voordeel bij fuji f31d

              maar zo groot is het verschil nu ook weer niet. Sony en canon geven ook goede resultaten op hoge resolutie met de Mju 760 volgt ook eindelijk Olympus komt zelfs een toestel van 10000 iso(heb wel nog geen resultaten gezien) en in maart komt zelfs nikon ook uit met toestellen met hoge iso

              Ben zelf wel tevreden over de fuji f31d wou eerst een sony T10 of een ixus 60
              het grootste voordeel van de fuji f31d is de lange batterijduur, het nadeel de batterij moet via het toestel worden opgeladen

              Comment

              Working...
              X