Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoopadvies Canon Powershot SX1 IS

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoopadvies Canon Powershot SX1 IS

    hallo
    ik ben van plan een nieuwe camera te kopen

    mijn oog viel op de Canon Powershot SX1 IS
    vooral voor de 28 mm groothoek en groot zoombereik
    groothoek omdat ik veel interieur trek (werken die we uitgevoerd hebben zoals maatkasten en keukens) dus is dat wel belangrijk
    en grote tele omdat mijn zoontje voetbal speelt en we ook regelmatig gaan wandelen en wat natuur fotografeer.

    mijn huidige toestel is een olympus sp 550 uz welke ik nog maar een jaartje heb maar ik niet zo tevreden van ben vooral niet binnenhuis en bij mindere lichtomstandigheden.

    zou dit een zeer goede vervanger zijn ?
    of weet er iemand nog een beter toestel
    de G10 zie ik ook wel zitten, maar die heeft niet zo'n groot zoombereik.

    met vriendelijke groeten
    Sven
    Groeten Svenny007
    Lier (BE)

    (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

  • #2
    Re: aankoopadvies Canon Powershot SX1 IS

    De SX 1 IS is nog maar pas aangekondigd, de gegevens zien er in ieder geval niet slecht uit.

    Die camera heeft een héél groot zoombereik, maar zonder test kunnen we niets zeggen over de optische kwaliteiten van die 28-560mm superzoomlens.

    Meestal hebben de compactjes in de breedste stand wel veel last van vervorming (bij mijn G9 heb ik dat toch al duidelijk gezien), maar een SLR met breedhoeklens is ook lang niet vrij van beeldvervormingen.

    Voor de sportfoto's heb je wel een camera nodig die de actie kan volgen (scherpstellen), en die zo weinig mogelijk vertraging heeft bij het afdrukken (anders mis je de actie).
    Met de G9 heb ik nog geen echte actiefoto's gemaakt, maar tijdens testjes is het wel duidelijk dat de AF (in de juiste stand) de actie vrij goed bij kan houden, en in de sportstand is de vertraging bij het afdrukken ook vrij klein (toch voor een compactje). De nieuwe camera's worden over het algemeen steeds sneller, dus zal het wel mogelijk zijn om redelijke actiefoto's te maken met de nieuwe series.
    Een DSLR met een goede lens zal wel sneller werken, maar die combinatie is dan ook véél duurder en veel zwaarder.
    Last edited by Black B@ndit; 27 september 2008, 21:09.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: aankoopadvies Canon Powershot SX1 IS

      de prijs speelde niet echt een grote rol ik betaal liever iets meer voor betere qualiteit.
      van de de OLY sp 550 uz die ik nu heb ben ik niet echt tevreden. veel ruis en veel details gaan verloren

      de reden dat ik NOG geen DSLR gekocht heb is enkel de groote van het toestel en de lenzen die je altijd moet meenemen dan heb je al bijna altijd een rugzak bij voor enkel de camera.

      daarom dat ik zowat in de middenklasse blijf.
      Groeten Svenny007
      Lier (BE)

      (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

      Comment


      • #4
        Re: aankoopadvies Canon Powershot SX1 IS

        ik begin hoe langer hoe meer te twijfelen om toch maar ineens de overstap te maken naar een spiegelreflex.

        welke is een goede beginners spiegelreflex ? met degelijke betaalbare lenzen
        de optie liveview had ik ook graag gehad .

        qua lenzen had ik graag 1 wide lens gehad voor binnenhuis kasten en meubels te trekken zo breed mogelijk en liefst niet te veel vervorming want dat valt direct op bij kasten dit mag eventueel een vast brandpunt zijn.

        dan nog één of twee voor normaal gebruik (familiefeestjes,vakanties ,enz).
        omdat ik op mijn huidige mijn 18X zoom toch regelmatig gebruik had ik dit ook ongeveer graag gehad .

        budget ligt ongeveer rond de 1500 tot max 2000 euro waarin inbegrepen moet zijn : een handige tas om dit alles me te dragen, grote geheugenkaart (is tegenwoordig de grote kost niet meer ) en de nodige batterijen en lader om een dagje of 2 mee rond te komen.
        Groeten Svenny007
        Lier (BE)

        (Nikon D90 + AF-S Nikkor 18-200mm + AF-S Nikkor 12-24 + SB-900) (Nikon P510) (Nikon AW100)

        Comment

        Working...
        X