Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies Canon G3

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoopadvies Canon G3

    <font color="limegreen"></font id="limegreen"><font face="Times New Roman"></font id="Times New Roman">Ik ga volgende maand over gaan tot de aanschaf van m'n eerste digitale fotocamera.
    Hierbij heb ik mijn zinnen gezet op de Canon G3.
    Daar ik nog vrijwel leek ben op dit vlak graag advies betreffende toebehoren om deze camera te completeren, zoals extra geheugen, extra batterij met lader, polarisatiefilter, e d...
    Ik heb al gemerkt dat hierin heel wat mogelijkheden zijn, en wil graag een zeg maar 'semi-profecioneel' geheel.
    Thanks voor advies!

    Deemes

  • #2
    Enneh,

    zijn er Nederlandstalige sites met testen, vergelijken, handleiding, etc... van deze Canon G3?
    Ik wil graag zoveel mogelijk informatie over deze camera!
    Thanks,

    Deemes

    Comment


    • #3
      Voor deze camera heb je geen lader nodig omdat de batterij in de camera zelf oplaad. Ik heb wel een extra batterij en een geheugenkaart van 128mb erbij gekocht omdat de bijgeleverde kaart te klein was. Voor te starten vind ik dit meer dan genoeg, zelfs de extra batterij is niet zo dringend omdat ze héél lang meegaat. Het laden gaat ook heel vlug, na 3 uur is ze voor 90% vol geladen en kan je starten.
      Succes.
      Groetjes..............
      @mimi
      "There is no path
      You create it
      Once you set out to walk it"

      Canon 350D + canon 28-135 IS USM

      Comment


      • #4
        Ik kan me aansluiten bij wat mimi zegt over een tweede batterij.Ik heb er één en een extra batterij,maar 'k heb nog nooit in de problemen gezeten met één batterij.Je kan er eventueel nog een groothoeklens en telekonvertor bij gaan kopen.Ik heb die zopas besteld,maar nog niet ontvangen.Alvast veel succes met je aankoop
        EFL

        Comment


        • #5
          Een extra geheugenkaart zou ik zeker kopen. Vrijwel iedereen die ik ken koopt eerst een 128mb kaartje bij de veel te kleine bijgeleverde kaart. Na een paar maanden blijkt dat dan toch wat magertjes en kopen ze nog eens een 128mb kaartje. Ik denk dat je beter aan doet meteen een kaartje te kopen van tenminste 256mb. Dat scheelt aardig wat geld.

          Groetjes,
          Willem
          Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
          http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

          Comment


          • #6
            Originally posted by eric.flamand
            Ik kan me aansluiten bij wat mimi zegt over een tweede batterij.Ik heb er één en een extra batterij,maar 'k heb nog nooit in de problemen gezeten met één batterij.Je kan er eventueel nog een groothoeklens en telekonvertor bij gaan kopen.Ik heb die zopas besteld,maar nog niet ontvangen.Alvast veel succes met je aankoop
            Eigenlijk was ik van plan om een mailtje te sturen maar zie dat dit bij jouw niet mogelijk is dus doe ik het zo maar. Mag ik vragen waar je de lenzen besteld hebt en wat de prijzen waren? Ik zit er ook over te denken om ev een groothoeklens bij aan te schaffen. Er zit geen haast achter ik ben enkel wat aan het rondneuzen.
            Groetjes.........

            Enne Willem, idd dat geheugenkaartje van 128mb is eigenlijk een beetje weinig daar wil ik er ook nog één van, je ziet mijn verlanglijstje wordt steeds groter, jammer genoeg mijn bankrekening niet
            @mimi
            "There is no path
            You create it
            Once you set out to walk it"

            Canon 350D + canon 28-135 IS USM

            Comment


            • #7
              Idd de standaard 32Mb is niet zo veel. Maar ik vind 2x 128 Mb praktischer dan 256 Mb. Je kunt CF geheugen ook voor je computer gebruiken als extra drive, extra geheugen opslag. En die ene keer dat je wat langer van huis gaat met je camera kun je je beide kaarten gebruiken.
              "elk voordeel heb z'n nadeel" http://www.pbase.com/johan2084/japan_2003

              Comment


              • #8
                Kijk,

                voor mij is het bvb niet duidelijk wat een 1024Mb IBM Microdrive is laat staan waarvoor dit dient, prijs 299€.
                Ook verkrijgbaar in 'Travelkit', 334€.

                Vervolgens zie ik verschillende CompFlashes (zijn dit de geheugenkaarten?), bvb Dane Elec 128Mb 61€, Lexar C F 128Mb/12x 86€ en Simpletech C F 128Mb ook 86€.
                Welke?
                Waarom?

                Hellep!!!

                Deemes

                Comment


                • #9
                  Deemes,

                  De Microdrive is een harde schijf, te vergelijken met de harddisk die in je computer zit. Alleen is deze uiteraard een pak kleiner, maar het principe is hetzelfde.

                  Het nadeel van de Microdrive is dat deze bewegende delen bevat, die dus theoretisch makkelijker stuk kunnen dan CF-kaartjes, die deze niet hebben.

                  Voordeel van de MD is zijn capaciteit en z'n prijs.

                  Voor CF van 512Mb betaal je zo'n 150 à 200 €, 256 MB kost zowat de helft. Voor die prijs zou ik niet overwegen kleinere kaartjes te kopen.
                  De laatste weken wordt her en der gezegd dat deze kaartjes op korte termijn wel eens serieus zouden kunnen zakken in prijs: misschien is het aangewezen nog een paar weken af te wachten ?

                  Comment


                  • #10

                    Eigenlijk was ik van plan om een mailtje te sturen maar zie dat dit bij jouw niet mogelijk is dus doe ik het zo maar. Mag ik vragen waar je de lenzen besteld hebt en wat de prijzen waren? Ik zit er ook over te denken om ev een groothoeklens bij aan te schaffen. Er zit geen haast achter ik ben enkel wat aan het rondneuzen.
                    Groetjes.........

                    Ik heb ze besteld bij http://www.photoandmore.de,maar tot nu toe nog niets ontvangen.Oh ja, de prijs bedraagt 294€ voor adapter,tele en groothoek,inclusief 15 € verzendingskosten.
                    PS Wat heb ik gedaan aan mijn instelling zodat je me niet kan mailen?
                    EFL

                    Comment


                    • #11
                      Ik ken hem niet, maar misschien toch het bekijken waard :



                      Tele voor 100 €, wide voor 150 €

                      Comment

                      Working...
                      X