Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Spiegelreflex

    Beste,

    Dit is eerste maal dat ik dit forum bezoek en vind er al vele tips terug ivm mijn issue.

    Nu.

    Ik wil beginnen met amateur fotografie van onderandere (rally & wintersporten)
    Mijn budget ligt +/- 500 voor Body met basic object nadien wil ik beter objectiefaankopen

    Ik stel vast dat men niet kan kiezen tss Canon of Nikon maar vind wel meer mogelijkheden qua objectieven bij Nikon voor de toekomst.

    Waar moet ik rekening mee houden?

    aankoop voorzien na feestdagen laat zeggen begin januari2009

  • #2
    Re: Aankoop Spiegelreflex

    Waar moet je rekening mee houden?

    Da's niet zo makkelijk te zeggen want er zijn wel wat dingetjes waar je beter eens kan over nadenken. Volgende lijst is dan ook verre van volledig maar bevat de eerste items waar ik zo direct op kwam.

    1) De keuze Nikon-Canon is niet zo belangrijk. In het segment basic DSLR maken ook Sony - Olympus en Pentax zeer goede producten. Kiezen kan je dus beter op basis van wat jou goed in de hand ligt, lees waar jij gemakkelijk mee werkt. Kiezen kan je misschien ook wel beter op basis van een goed aanbod, plaatselijk of een nationale cash back of zoiets. Hierdoor kan het voorkomen dat een bepaalde combinatie qua prijs heel wat interessanter is dan de rest.
    2) Kiezen doe je best in een goede fotozaak waar men tijd voor je neemt en je wat jou interesseert ook eens kan laten vastnemen. Op het forum vind je een heel aantal topics waarin die goede fotozaken genoemd worden. Voor de provincie Antwerpen meestal: Grobet - Antwerpen, Konijnenberg - Turnhout, Nelissen - Mechelen, Rubens - oa Wilrijk.
    3) Ik lees dat je voorkeur naar bewegende onderwerpen gaat, snelheid van je AF zal dan belangrijk zijn. Dat wil nogaleens verschillen van lens tot lens. Als ik dan ook rekening hou met je genoemde budget dan kom je met een Nikon D40/60 + 18-55 of met een Canon 400/450 + 18-55 IS wel rond. Sneller en beter kan wel maar dat komt op rekening van de rekening natuurlijk.

    Veel succes,
    Djienbe

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Spiegelreflex

      Met een D40 van Nikon zit je wel met het nadeel dat je bij heel wat lenzen achteraf de autozoom zou verliezen, tenzij je kiest voor een lens met ingebouwde motor. Bij Canon (1000D) heb je dat probleem niet en heb je als ik het goed heb wat meer MP's.

      En kiezen tss de D60 of de 450D... ik zou het niet weten. Idd, wat het best in je hand ligt.

      Eender welk toestel je van die 4 zou kiezen, aan je foto's zal het niet veel verschil uitmaken.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Spiegelreflex

        Hoe kun je met die Nickname een Canon kiezen...
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
          Waar moet je rekening mee houden?

          Da's niet zo makkelijk te zeggen want er zijn wel wat dingetjes waar je beter eens kan over nadenken. Volgende lijst is dan ook verre van volledig maar bevat de eerste items waar ik zo direct op kwam.

          1) De keuze Nikon-Canon is niet zo belangrijk. In het segment basic DSLR maken ook Sony - Olympus en Pentax zeer goede producten. Kiezen kan je dus beter op basis van wat jou goed in de hand ligt, lees waar jij gemakkelijk mee werkt. Kiezen kan je misschien ook wel beter op basis van een goed aanbod, plaatselijk of een nationale cash back of zoiets. Hierdoor kan het voorkomen dat een bepaalde combinatie qua prijs heel wat interessanter is dan de rest.
          2) Kiezen doe je best in een goede fotozaak waar men tijd voor je neemt en je wat jou interesseert ook eens kan laten vastnemen. Op het forum vind je een heel aantal topics waarin die goede fotozaken genoemd worden. Voor de provincie Antwerpen meestal: Grobet - Antwerpen, Konijnenberg - Turnhout, Nelissen - Mechelen, Rubens - oa Wilrijk.
          3) Ik lees dat je voorkeur naar bewegende onderwerpen gaat, snelheid van je AF zal dan belangrijk zijn. Dat wil nogaleens verschillen van lens tot lens. Als ik dan ook rekening hou met je genoemde budget dan kom je met een Nikon D40/60 + 18-55 of met een Canon 400/450 + 18-55 IS wel rond. Sneller en beter kan wel maar dat komt op rekening van de rekening natuurlijk.

          Veel succes,
          Djienbe
          Bedankt alvast voor de goede uitleg.

          Ik heb keuze intussen ook nog met fotograaf besproken en komen op Nikon D60 + 18 55 VR uit.
          Om nadien dan een degelijke lens bij te kopen voor sportfotografie met hoge AF

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Hoe kun je met die Nickname een Canon kiezen...
            Tja,

            Voorkeur nog altijd Nikon en kijken wat reactie men gaf hierin

            closed

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop Spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Daika_Nikon Bekijk bericht
              Bedankt alvast voor de goede uitleg.

              Ik heb keuze intussen ook nog met fotograaf besproken en komen op Nikon D60 + 18 55 VR uit.
              Om nadien dan een degelijke lens bij te kopen voor sportfotografie met hoge AF
              Daar ga je zéker geen slechte zet mee doen. Nu alleen nog een goede winkel vinden.

              Succes,
              Djienbe

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop Spiegelreflex

                Goede keuze maar dat had je ook gemaakt was het de 450D geweest
                Een vaste keuze in merk lijkt me onrelevant voor beginners infeite..gewoon nemen wat je echt wilt en waar jij je goed bijvoelt na je eigen zoektocht.
                Besef wel , zodra je begint met een specifiek type van fotografie ga je al snel je budget verdubbelen Mij lijkt de keuze voor een algemene basis-fotografie in het begin het beste. Toch nog veel te leren en je zal nog wel wat spullen bijkopen achteraf
                om maar iets te zeggen..een statief (best onmiddelijk erbij kopen infeite) , filters (polars voor wagens en reflecties) , extra geheugen , hoekviewers , afstandsbedieningen.. er is vanalles wat! Geniet van je leuke koop nu vooral en deins er niet voor terug ook om wat aan natuurfotografie of zo te doen!
                Fijne feestadagen gewenst trouwens en geniet van je verblijf op dit leuke forum!

                Mvg
                Canon EOS 450D (15/12/08)
                Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                Statief : Velbon Sherpa 450R

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop Spiegelreflex

                  Allen bedankt voor de hulp.

                  Kan mijiemand nog vertellen,
                  Vriendin heeft 50-200 mm lens van sigma gebruikt op analoog Canon 500D toestel. Zijn deze lensen ook bruikbaar op een digitaal toestel?

                  En welke lens qua zoom / AF ik nodig heb voor rally fotografie zodoende ik al kan sparen voor het bedrag want lijkt me op eerste zich niet goedkoop.

                  kan alvast met mijn nikon D60 18-55 VR kit oefenen en starten

                  Comment

                  Working...
                  X