Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop eerste spiegelreflex

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop eerste spiegelreflex

    Toch nog een vraagje voor aankoop:
    Ik was redelijk overtuigd om te starten met een pentax ist Dl , maar als ik zo wat rondsnuffel zie ik dat heel veel mensen werken met canon.
    Zijn de mogelijkheden van die pentax beperkt? (Voor een beginner als ik dan wel te verstaan.)
    Ik hoop dat jullie wat tips kunnen geven.

  • #2
    Re: aankoop eerste spiegelreflex

    zelf even toevoegen: andere mogelijke optie pentax K110D

    Comment


    • #3
      Re: aankoop eerste spiegelreflex

      Waarom hebben de meeste mensen Canon:

      Dit komt omdat Canon vanaf het begin deze toestellen maakte toen de DSLR op kwam voor het gewoon volk. En Nikon is ook erg in trek. Ze hadden ook erg snel de D70. En het voordeel van deze 2 merken is dat je kunt investeren in goede/dure lenzen en als je dan weer een nieuw toestel wilt dat je een profesionele kunt nemen. Pentax heeft naar mijn weten nog niet een Camera als de Canon 1Ds etc en de Nikon D2X. Maar ze moeten nog een plek zien te veroveren in de markt van de spiegelreflex.

      Maar Pentax zal best leuke toestel brengen. Met leuke functies. Maar uiteindelijk moet je het zelf doen

      Comment


      • #4
        Re: aankoop eerste spiegelreflex

        Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv Bekijk bericht
        Waarom hebben de meeste mensen Canon:

        Dit komt omdat Canon vanaf het begin deze toestellen maakte toen de DSLR op kwam voor het gewoon volk. En Nikon is ook erg in trek. Ze hadden ook erg snel de D70. En het voordeel van deze 2 merken is dat je kunt investeren in goede/dure lenzen en als je dan weer een nieuw toestel wilt dat je een profesionele kunt nemen. Pentax heeft naar mijn weten nog niet een Camera als de Canon 1Ds etc en de Nikon D2X. Maar ze moeten nog een plek zien te veroveren in de markt van de spiegelreflex.

        Maar Pentax zal best leuke toestel brengen. Met leuke functies. Maar uiteindelijk moet je het zelf doen
        zeg er dan wel even bij dat die 1Ds of die D2X verscheidene 1000-den euro kosten.

        Pentax DSLR zijn goed, met veel tweedehands lenzen beschikbaar aan spotprijzen (wel manual focuslenzen)

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: aankoop eerste spiegelreflex

          Laat je niet overrompelen door alle nikonians en canonians.
          De pentax-toestellen zijn evenwaardig zeker voor de niet TE veel eisende amateurs). Belangrijker is dat een toestel je goed ligt!
          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

          Comment


          • #6
            Re: aankoop eerste spiegelreflex

            ik heb al een paar maal gewerkt met een pentax van mijn kameraad
            zeker geen slecht toestel
            deze kunnen gerust staan naast canon enzo
            ze zijn niets minderwaardig hoor
            je kan tegenwoordig geen miskoop meer doen ivm een digitale spiegelreflex eender welk merk
            of het nu sony,olympus,pentax,nikon,.... is

            Comment


            • #7
              Re: aankoop eerste spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
              Laat je niet overrompelen door alle nikonians en canonians.
              De pentax-toestellen zijn evenwaardig zeker voor de niet TE veel eisende amateurs). Belangrijker is dat een toestel je goed ligt!
              Klopt wat je zegt, maar zeg er dan ook bij dat als je 2e hands lenzen zoekt bedrogen uit zal komen met Pentax omdat er veel minder van te koop is.
              De lenskeuze is gewoon veel beperkter.

              Toch iets om over na te denken.
              Ik heb ook alleen maar dure lenzen, via 2e hands anders waren ze onbetaalbaar.

              Ik ging zeker voor canon of Nikon als ik weet wat ik nu weet.
              (Ik twijfel niet aan de kwaliteiten van Pentax, dat voorop gesteld)

              Gr kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

              Comment


              • #8
                Re: aankoop eerste spiegelreflex

                vooraleer ik mijn D70 in occasie kocht zag ik in een fotowinkel een kitje van Pentax, welk toestel weet ik niet juist meer, maar er was een 18-
                200-lens bij ipv de normale 18-55 (of zoiets). De fotograaf zei dat dat kwam omdat de importeur een "extra efforke" wou doen tov de concurrentie. De set kostte rond de 900 euro. Met een 18-200 bespaar je je een pak lenswissels (of foto's die je mist omdat je je andere lens niet bijhebt) en stof op de sensor. Dus moest die kit aan zo 'n prijs nog ergens leverbaar zijn, is dat zeker interessant. Ik zie hier dat velen overschakelen op een 18-200 ipv een set 18-70 en 70-300 of zo... ik kan dat goed begrijpen... in de occasie set die ik kocht zaten de twee laatstgenoemde lenzen en ik vind dat toch maar een heel gesleur en gedoe altijd... 'k had ook liever een 18-200 gehad.

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop eerste spiegelreflex

                  Ik heb nu 2 lenzen, de Nikkor 17-55 AF-S 2.8 en de Nikkor 80-200 AF-S 2.8.
                  2 lenzen voor het leven.

                  Geloof me maar dat deze 2 meer voldoening geven aan de kwaliteit dan een superzoom 18-200 die bovendien niet super lichtsterk is.
                  Zo'n lens is mooi om mee te beinnen, dat zeker.
                  Maar na verloop van tijd merk je dat je meer wilt.

                  Er is genoeg over geschreven hier.

                  Gr Kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop eerste spiegelreflex

                    dat is uiteraard al te waar, maar ik betwijfel of een beginner direct gaat investeren in de lenzen die jij opnoemt, en wat ik bedoel is: als je de mogelijkheid hebt om bij je camera-kit een 18-200 te hebben ipv een 18-50 of 70 en je daarbij dan nog een telelens moet kopen, ben je toch beter af met de eerste oplossing?

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop eerste spiegelreflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                      dat is uiteraard al te waar, maar ik betwijfel of een beginner direct gaat investeren in de lenzen die jij opnoemt, en wat ik bedoel is: als je de mogelijkheid hebt om bij je camera-kit een 18-200 te hebben ipv een 18-50 of 70 en je daarbij dan nog een telelens moet kopen, ben je toch beter af met de eerste oplossing?
                      óók helemaal mee eens

                      Gr kees
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                      Comment


                      • #12
                        Re: aankoop eerste spiegelreflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                        Klopt wat je zegt, maar zeg er dan ook bij dat als je 2e hands lenzen zoekt bedrogen uit zal komen met Pentax omdat er veel minder van te koop is.
                        De lenskeuze is gewoon veel beperkter.

                        Toch iets om over na te denken.
                        Ik heb ook alleen maar dure lenzen, via 2e hands anders waren ze onbetaalbaar.

                        Ik ging zeker voor canon of Nikon als ik weet wat ik nu weet.
                        (Ik twijfel niet aan de kwaliteiten van Pentax, dat voorop gesteld)

                        Gr kees

                        Dit is absoluut onjuiste informatie. Je kan voor een appel en ei oude pentax lenzen kopen die ook op de nieuwe Pentaxen werken. Niet zo lang geleden was hier een verkoop van meer dan 10 M42 lenzen (oude Pentax schroefmount) voor 300 EUR. Daar zaten meerdere leuke prime-lensjes tussen

                        sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                        http://supermasj.zenfolio.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: aankoop eerste spiegelreflex

                          Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
                          Dit is absoluut onjuiste informatie.

                          sugar
                          Nou nou, absoluut onjuist
                          Daar ben ik het niet zo mee eens.

                          Ik heb het ook juist over nieuwe generatie lenzen met autofocus en dat soort zaken.
                          Een beginneling zeker, die hoeft geen mf lenzen.
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment


                          • #14
                            Re: aankoop eerste spiegelreflex

                            Dat je voor Pentax kiest is zeker niet verkeerd.
                            Pentax heeft inderdaad goede DSLR toestellen en is volop aan het werken om het gamme digitale lenzen uit te breiden.
                            En inderdaad : je kan alle oude Pentax lenzen (met bajonet vatting) op de toestellen gebruiken, iets wat niet van alle andere merken kan gezegd worden.
                            Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

                            Comment


                            • #15
                              Re: aankoop eerste spiegelreflex

                              Klopt wat je zegt, maar zeg er dan ook bij dat als je 2e hands lenzen zoekt bedrogen uit zal komen met Pentax omdat er veel minder van te koop is.
                              De lenskeuze is gewoon veel beperkter.
                              Dit is toch niet helemaal juist hoor.

                              Ik vind echt wel heel gemakkelijk 2dehands lenzen voor Pentax.

                              Gewoon efficiënt gebruik van ebay, kapaza en google doen wonderen.

                              Pentax is al sinds het prille begin met fotografie bezig, meer bepaald van 1952.

                              Elke lens sindsdien gemaakt voor Pentax, zij het M42, K mount of geavanceerder zal werken mét lichtmeting op je nieuwe digitale reflex. (wel een adapter aankopen voor heel oude M42 schroefdraad lenzen, kost ± 25 euro)

                              Ook nu maakt Pentax nog heerlijk glas,
                              zoals deze dure FA primes, http://www.luminous-landscape.com/co...02-05-02.shtml , maar ook betaalbaarder degelijk glas. Met autofocus en alles erop en eraan.

                              Ook Sigma, Tokina en Tamron laten Pentax niet links liggen.

                              Dus je hebt echt wel veel keuze, gewoon zoeken via het internet. (zou je voor Nikon en Canon lenzen ook moeten doen, anders zijn ze onbetaalbaar)

                              TDN
                              ~TDN
                              fotoblog: www.tdn9.be

                              Comment

                              Working...
                              X