Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop eerste camera (Nikon D70??)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop eerste camera (Nikon D70??)

    Hey,

    Zoals iedereen op dit forum zou ik mij ook op de wereld van de fotografie willen storten.
    Dan heb ik uiteraard wel eerst een camera nodig dus ontvang ik graag een beetje feedback van kenners voor de aankoop er van.
    Na beetje rond te neuzen op het forum en google ben ik uitgekomen bij twee camera's die me in het oog sprongen.
    De Nikon D70 en de NIkon D90.

    De D90 zou beter zijn dan de D70 maar in hoeverre is hij beter? Want hij lijkt me 2 à 3 keer meer te kosten...
    Ik lees wel verschillende waarden en getallen maar ik ben totaal vreemd in de wereld van de fotografie dus veel zeggen deze waarden me niet...
    Graag jullie raad dus

    Ik ben beginner op zoek naar redelijke kwaliteit voor een goede prijs. (500 euro maar kan tot 1000 gaan)
    Camera zou voornamelijk dienen voor het fotograferen van oldtimers en landschappen en eventueel close-ups van oldtimers.
    Andere alternatieven mogen uiteraard ook nog gegeven worden liefst met een verklaring waarom net deze
    En advies over welke lens het meest geschikt is is ook altijd welkom.

    Voorlopig is mijn keuze de D70 omdat deze tweedehands vrij goedkoop te vinden is en voor beginners toch vrij goede kwaliteit levert.
    Goede keuze of kan ik toch best iets duurder en beter gaan als ik het toch kan betalen (maar liever niet doe)?

    Ik weet dat ik echt de duizendste beginner ben die advies vraagt over aankoop
    dus ik stel jullie geduld, tijd en commentaar echt op prijs!


    Alvast bedankt
    Arno
    Last edited by _AG_; 29 mei 2011, 09:59.

  • #2
    Re: Aankoop eerste camera (Nikon D70??)

    D70 was in zijn tijd goed!
    D90 is véél beter! ga maar voor de d90!

    lenstips:
    tamron 17-50 f2.8
    nikon 70-300 VR
    dan kom je al een heel eind ver voor een redelijke prijs