Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop canon 350D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop canon 350D

    Hallo,

    Ik overweeg een canon 350D te kopen. Ik heb momenteel een G5. Ik weet namelijk nog bijna niets af van spiegel reflex camera's.
    Met wat kan ik best beginnen qua lenzen e.d.?
    Momenteel heb ik voor mijn G5 een teleconverter en een macro lens. Kan ik met de kitlens dezelfde effecten bekomen?
    Iemand beginnerstips?

    Bedankt,
    Groetjes,
    Tine

  • #2
    Re: aankoop canon 350D

    niemand die me op weg kan helpen?

    Comment


    • #3
      Re: aankoop canon 350D

      Oorspronkelijk geplaatst door CaLim3r0 Bekijk bericht
      niemand die me op weg kan helpen?
      Ik heb kortelings de overstap gedaan van een Powershot S2iS naar een 400D na lang gezoek en getob.
      Een S2iS heeft een bereik (omgerekend naar 35mm) van 36-432mm. Omdat in één keer om te zetten in lensen kost een klein fortuin.

      Probeer uit te vissen wat je het meest (of liefst) fotografeert: macro, portretten, landschappen, ... en zoek daar één goeie lens voor (als je budget toelaat koop dat ineens de hele zwik uiteraard).

      Ik heb de kit lens (18-55mm), zalige prime (vast brandpunt) 50mm 1:1.8 en een Tamron zoom 75-300 mm met beperkte macro mogelijkheden. Hiermee heb ik ongeveer het hele bereik van de S2iS gecovered (alleen zonder IS )

      Tot nu zéér tevreden alhoewel ik in de toekomst de kit lens en Tamron graag zou vervangen door kwalitatief betere lenzen.

      Oh ja: van zodra je de stap naar DSLR hebt gezet beginnen de duiten pas echt te rollen (uit jouw portefeuille weg!!)
      flickr.com/wernerwattenbergh
      flickr.com/vdpsportfotograaf
      http://voetbalfotografie.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Re: aankoop canon 350D

        Dus als ik het goed begrijp heb je met de gewone kitlens ook geen zoom? Zoals ik nu een analoge zoom heb van 4x bij de canon G5?

        Comment


        • #5
          Re: aankoop canon 350D

          Oorspronkelijk geplaatst door CaLim3r0 Bekijk bericht
          Dus als ik het goed begrijp heb je met de gewone kitlens ook geen zoom? Zoals ik nu een analoge zoom heb van 4x bij de canon G5?
          Neenee, met de kitlens heb je een zoom, je kan van 18mm tot 55mm inzoomen (da's omgerekend ongeveer 3x).
          flickr.com/wernerwattenbergh
          flickr.com/vdpsportfotograaf
          http://voetbalfotografie.wordpress.com

          Comment


          • #6
            Re: aankoop canon 350D

            da's toch al een begin dan
            Hoewel ik nog twijfel over de aankoop van een dslr of een compact.

            Comment


            • #7
              Re: aankoop canon 350D

              Hallo Tine,

              Een eerste belangrijke stap is om te weten of je een DSLR nodig hebt voor wat je wil gaan doen. De G5 compact die je noemt is immers een camera waar je als beginner (neem ik aan ...... ) een aardig tijdje zoet mee kunt zijn. Wat zijn de redenen dat je de overstap naar een DSLR zoals de 350D wilt maken ? Waarin schiet de G5 wat jou betreft te kort? Pas als je dit soort vragen voor jezelf kunt beantwoorden, kan je gerichtere vragen stellen over de vereiste/gewenste combinatie van toestel en objectief, en kunnen de BD-ers beter hun (flits- )licht laten schijnen over jouw situatie ...

              Humphrey

              Comment


              • #8
                Re: aankoop canon 350D

                Bedankt voor je reactie.
                Eigenlijk ben ik wel tevreden over m'n G5. Mooie foto's, veel opties, ...
                Maar ik heb zin in iets nieuws
                Ik heb me al een tijdje niet meer met fotografie bezig gehouden, maar vond het vroeger altijd boeiend.
                De laatste tijd gebruik ik mijn camera enkel nog voor familiefeesten e.d.
                Nu zou ik me er terug meer willen mee bezig houden.
                Dus een concreet antwoord op je vraag heb ik inderdaad niet. Misschien moet ik het dan toch bij mijn G5 houden.
                Ergens wil ik graag een compact toestel, dat zo in je binnenzak past. Maar anderzijds wil ik graag gaan experimenteren.
                Beiden zou 'n goede oplossing zijn

                Comment

                Working...
                X