Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

    Heyhey,

    heb toch beslist een Canon 20D te kopen, de s3 is me wat te traag.
    Dit is m'n pakket met budget v 3000 euro:

    Canon 20D body
    Batterijgrip
    Extra batterij (stellen ze voor in de winkel)

    En dan een allround lens + telelens (ik zal moeten kiezen uit 2 lenzen, hieronder een lijstje )
    + Sigma 18-125 of 17-85 (met image stab.)
    + Sigma 70-300

    + of Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM
    +EF 16-35mm f/2.8L USM


    - Kunnen jullie mij paar goeie lenzen geven met zeer goeie lichtsterkte? Prijs is niet zo belangrijk. Of koop ik best Canon lens? Dit voor allround gebruik en modellenfotografie op locatie of studio.
    - Eventueel ook een filterset en ring? Polarizer?



    Groetjes en bedankt voor de reacties
    Frederic
    Last edited by FredericFRE; 21 maart 2005, 11:11.
    www.fredericvanwalleghem.com

  • #2
    Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

    Prima camera, zeker met de grip.
    Maar voor modellenfotografie kocht ik andere lenzen.
    Op een 1.6 sensor en voor modellen in de studio.
    Mijn lijstje in volgorde van persoonlijke voorkeur.

    Canon 24-70 F2.8 L USM een all rounder met kwaliteit.
    Canon 50mm F1.4 USM zeer goede lens voor modellen in de studio maar minder flexibel in gebruik. Wel aantrekkelijk van prijs.
    Canon 28-70 F2.8 L USM zelfde kwaliteit als de eerste lens maar is nu tweedehands te koop voor om en bij de 750 Euro, je mist 4mm in het groothoek bereik, voor modellen is dit niet belangrijk.

    Als tweede lens zonder twijfel een Canon 70-200 F2.8 L USM sluit perfect aan bij de 24 of de 28-70 geschikt voor portret, evenementen & sport outdoor en indoor.

    Deze beide lenzen gaan waarschijnlijk een groot gedeelte van je behoeften kunne waarmaken, in de gevallen waar 200 mm niet echt voldiende is brengt een 1.4 converter van Canon de oplossing en geeft je een prachtige zoom tot 280mm met een F4 over héél de lijn.

    Voor mij en ik spreek uit ervaring liefst lenzen F 2.8 of beter voor de meest gebruikte lenzen, en F 4 of beter voor de minder gebruikte lenzen.

    my2cents.

    Jeff
    Last edited by Digipics357; 21 maart 2005, 11:13.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

      Ik zie dat je lijsje wat uitbreiding heeft genomen.

      Voor groothoek, indien je het maar af en toe of zelden gebruik de 17-40mm F4 L USM, dit maakt een ideale lens voor op de 20D voor wandelingen in de zomer, veelzijdig en handig van bereik. Echter minder geschikt voor bijvoorbeeld low light met een groothoek. Dit is echter een zeer specifieke vorm van fotografie voor pers en reportage werk, dan is een 16-35 f2.8 L USM aangeraden.


      MVG, Jeff
      Last edited by Digipics357; 21 maart 2005, 11:22.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

        Een leuke lenzenset :

        Sigma 18-50 f2.8
        Canon 50 1.4 of 85 1.8 => modellen werk
        Canon 70-200 f4.0
        = 1500 EUR


        alternatief (wat duurder)
        Canon 17-40
        Canon 50 1.4 of 85 1.8
        Canon 70-200 f4.0
        = 1750 EUR

        Als je nog breder als 17 mm nodig hebt, kan je beter een combinatie Canon EF-s 10-22 + Tamron 28-75 maken

        sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

          Oorspronkelijk geplaatst door sugar
          Een leuke lenzenset :

          Sigma 18-50 f2.8
          Canon 50 1.4 of 85 1.8 => modellen werk
          Canon 70-200 f4.0
          = 1500 EUR


          alternatief (wat duurder)
          Canon 17-40
          Canon 50 1.4 of 85 1.8
          Canon 70-200 f4.0
          = 1750 EUR

          Als je nog breder als 17 mm nodig hebt, kan je beter een combinatie Canon EF-s 10-22 + Tamron 28-75 maken

          sugar
          Sugar,

          Nu moet gij mij toch is vertellen wat ge met een 85 mm gaat doen in een doorsnee studio met de factor 1.6 ????
          Dan moet ge al een serieuze studio hebben zenne op de meeste plaatsen gaat ge daar ni veel kunnen mee doen vrees ik , voor buiten modellen werk is het iets anders maar dan nog .
          Ikzelf zou meer naar de keuze van digipics gaan , die heb ik zelf ook trouwens en ik doe veel modellenwerk .

          Groetjes Rudi

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

            de Canon 70-200 F2.8 L USM kost zo'n 1500 euro nu...
            de Canon EF 24-70 f/2.8L U kost zo'n 1200 euro

            en dan nog een 20D....

            met 3000 euro kom ik er niet

            en de Canon 50mm F1.4 USM is ook wel zalig lensje

            (iemand vertelde me dat Canon een andere kit verkoopt dan die met 18-55mm klotelens)
            Last edited by FredericFRE; 21 maart 2005, 14:31.
            www.fredericvanwalleghem.com

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

              Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
              de Canon 70-200 F2.8 L USM kost zo'n 1500 euro nu...
              de Canon EF 24-70 f/2.8L U kost zo'n 1200 euro

              en dan nog een 20D....

              met 3000 euro kom ik er niet

              (iemand vertelde me dat Canon een andere kit verkoopt dan die met 18-55mm klotelens)
              Enerzijds is die 18-55 geen klotelens: is een degelijk lenske voor zijn geld! Het moeten niet allemaal €1.000+ lenzen zijn om goede foto's te kunnen maken...

              Anderzijds zal dat de kit met de 17-85 IS zijn, maar dat is een EF-S lens, die zul je dus op een full-frame niet kunnen gebruiken (en ook niet op de huidige 1.3 crops)....
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                Enerzijds is die 18-55 geen klotelens: is een degelijk lenske voor zijn geld! Het moeten niet allemaal €1.000+ lenzen zijn om goede foto's te kunnen maken...

                Anderzijds zal dat de kit met de 17-85 IS zijn, maar dat is een EF-S lens, die zul je dus op een full-frame niet kunnen gebruiken (en ook niet op de huidige 1.3 crops)....
                Wel kijk se dat heb ik ook al een paar keer verkondigd dat ,dat lenske een beetje onderschat word , maar ja die is te goedkoop he en heeft geen standing
                ze is natuurlijk ook niet super maar een degelijke goei lens .

                Groetjes Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                  Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
                  de Canon 70-200 F2.8 L USM kost zo'n 1500 euro nu...
                  de Canon EF 24-70 f/2.8L U kost zo'n 1200 euro

                  en dan nog een 20D....

                  met 3000 euro kom ik er niet

                  en de Canon 50mm F1.4 USM is ook wel zalig lensje

                  (iemand vertelde me dat Canon een andere kit verkoopt dan die met 18-55mm klotelens)

                  Ik zou me toch houden bij full frame lenzen en indien mogelijk L optiek voor de zooms. Wat je kan overwegen is de IS versie te laten en een gewone te kiezen zit je aan 1100 Euro voor een 70-200 f2.8 nieuw, maar tweedehands zijn die ook te vinden hoor wel voor 850 tot 950 Euro gewoonlijk. Kijk als je nu is eerst de body koopt met 1 Lens de 24-70 of de 28-70 daar kan je al héél ver mee komen, en als bruintje weer op krachten is kan je verder uitkijken naar nieuw en degelijk glas. Indien je is wat wil testen kom je maar is op bezoek, ik heb wel wat mooi glas in huis voor Canon body's.

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                    Hier nog iemand die de 18-55 zeker geen slechte lens vindt en zelfs dufrt zeggen dat je prijs/kwaliteit geen betere zoom kan vinden bij canon want voor 60 a 80€....

                    Nu ja ik gebruik de mijne nooit meer want heb zo een 17-85 waarvan sprake. Deze is de andere kit met de 20D. Vooral in Kit is deze lens volgens mij zijn geld waard. Niet in kit is kon ze goedkoper zijn maar er is geen alternatief voor als deze lens jou ligt.

                    Anderzijds zei je dat je veel aan low light shooting doet en dan kan je beter voor snellere lenzen gaan. De IS is wel heel goed maar als je onderwerp iets beweegt ben je er niets mee he.

                    De 50 1.4 moet je dus sowieso nemen zou ik zeggen.

                    Moeten het voor jou eigenlijk zooms zijn? Anders kan je ook aan het volgende denken.

                    Bijv (prijzen van AC foto):

                    20D met 18-55 + 50 1.4 + 135 2.0 = 2727€

                    Hiermee heb je al een leuke set met een basiszoomlens goed om wat mee rond te wandelen. De kitlens. Een 50 voor je indoorportretten en de 135 voor lowlight eventfotografie en outdoor candid of niet portretten.

                    Aan de hand van wat je er dan nog bij wilt kan je aan sigma 20 f1.8, canon 35 f2, canon 85 f1.8, 1.4x convertor of zo denken voor de rest van je budget.
                    Last edited by Kevlar; 21 maart 2005, 15:37.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                      Ik ben al een stukje wijzer...bedankt!

                      Zoals het er nu uit ziet denk ik ah volgende : ofwel...

                      Optie 1
                      - 20D kit met de 17-85 IS : 2295euro
                      - batterygrip : 155 euro
                      - 50 mm 1,4L : 457 euro
                      Later eventueel een 2ehands 70-200 Canon of Sigma...ik zie wel...

                      of

                      Optie 2
                      - 20D kit met de 18-55 : 1700 euro
                      - sigma 70-200 2.8 : 1200 euro
                      En later de batterijgrip en vaste lenzen bvb 50mm

                      Denk dat ik met de EERSTE startkit wel al m'n plan kan trekken voor portretfotografie en modeshoots... niet?
                      Last edited by FredericFRE; 21 maart 2005, 17:45.
                      www.fredericvanwalleghem.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                        Kijk anders ook eens naar de prijzen in Duitsland of bij Corne. Je gaat veel goedkoper uitkomen.
                        "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                          Oorspronkelijk geplaatst door huibke
                          Kijk anders ook eens naar de prijzen in Duitsland of bij Corne. Je gaat veel goedkoper uitkomen.
                          Heb uw Pro1 fotos gezien, die lens die daar opstaat is precies ook niet slecht he


                          Over die 18-55 kitlens: ofwel zit ik met een hele goede kopie ofwel is die lens inderdaad helemaal niet slecht want ik heb er al mooie beelden mee geschoten!
                          Als je op de tekortkomingen let dan is dit een fijn zoomke! Ik trek meestal vanaf F8 als het licht het toelaat, en dan heb je best wel goede fotos hoor!
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                            Prima camera, zeker met de grip.
                            Is die grip aan te raden? Ik vind dat ik, als ik mijn 20D vastneem inderdaad wat "zwevende vingers" heb....
                            Heb wel wat "issues" gelezen over de 20D met die grip, zoals stroomlekkage enzo....
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                              Is die grip aan te raden? Ik vind dat ik, als ik mijn 20D vastneem inderdaad wat "zwevende vingers" heb....
                              Heb wel wat "issues" gelezen over de 20D met die grip, zoals stroomlekkage enzo....
                              Voor mij is een grip altijd aangewezen, heb die op mijn 10D ook, en die is er nog nooit afgeweest...

                              In het begin is er op Dpreview zwaar gedebatteerd over de grip voor de 20D, maar de laatste tijd is het weer heel rustig. Hier op BD heb ik er zelfs nog nooit klachten over gelezen...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X