Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 32

Exclamation Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

Heyhey,

heb toch beslist een Canon 20D te kopen, de s3 is me wat te traag.
    Dit is m'n pakket met budget v 3000 euro:

Canon 20D body
    Batterijgrip
    Extra batterij (stellen ze voor in de winkel)

En dan een allround lens + telelens (ik zal moeten kiezen uit 2 lenzen, hieronder een lijstje )
    + Sigma 18-125 of 17-85 (met image stab.)
    + Sigma 70-300

+ of Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM
    +EF 16-35mm f/2.8L USM

- Kunnen jullie mij paar goeie lenzen geven met zeer goeie lichtsterkte? Prijs is niet zo belangrijk. Of koop ik best Canon lens? Dit voor allround gebruik en modellenfotografie op locatie of studio.
    - Eventueel ook een filterset en ring? Polarizer?

Groetjes en bedankt voor de reacties
    Frederic
    Laatst gewijzigd door FredericFRE; 21 maart 2005 om 12:11

Standaard Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

Prima camera, zeker met de grip.
    Maar voor modellenfotografie kocht ik andere lenzen.
    Op een 1.6 sensor en voor modellen in de studio.
    Mijn lijstje in volgorde van persoonlijke voorkeur.

Canon 24-70 F2.8 L USM een all rounder met kwaliteit.
    Canon 50mm F1.4 USM zeer goede lens voor modellen in de studio maar minder flexibel in gebruik. Wel aantrekkelijk van prijs.
    Canon 28-70 F2.8 L USM zelfde kwaliteit als de eerste lens maar is nu tweedehands te koop voor om en bij de 750 Euro, je mist 4mm in het groothoek bereik, voor modellen is dit niet belangrijk.

Als tweede lens zonder twijfel een Canon 70-200 F2.8 L USM sluit perfect aan bij de 24 of de 28-70 geschikt voor portret, evenementen & sport outdoor en indoor.

Deze beide lenzen gaan waarschijnlijk een groot gedeelte van je behoeften kunne waarmaken, in de gevallen waar 200 mm niet echt voldiende is brengt een 1.4 converter van Canon de oplossing en geeft je een prachtige zoom tot 280mm met een F4 over héél de lijn.

Voor mij en ik spreek uit ervaring liefst lenzen F 2.8 of beter voor de meest gebruikte lenzen, en F 4 of beter voor de minder gebruikte lenzen.

my2cents.

Jeff
    Laatst gewijzigd door Digipics357; 21 maart 2005 om 12:13

Ik zie dat je lijsje wat uitbreiding heeft genomen.

Voor groothoek, indien je het maar af en toe of zelden gebruik de 17-40mm F4 L USM, dit maakt een ideale lens voor op de 20D voor wandelingen in de zomer, veelzijdig en handig van bereik. Echter minder geschikt voor bijvoorbeeld low light met een groothoek. Dit is echter een zeer specifieke vorm van fotografie voor pers en reportage werk, dan is een 16-35 f2.8 L USM aangeraden.

MVG, Jeff
    Laatst gewijzigd door Digipics357; 21 maart 2005 om 12:22

Een leuke lenzenset :

Sigma 18-50 f2.8
    Canon 50 1.4 of 85 1.8 => modellen werk
    Canon 70-200 f4.0
    = 1500 EUR

alternatief (wat duurder)
    Canon 17-40
    Canon 50 1.4 of 85 1.8
    Canon 70-200 f4.0
    = 1750 EUR

Als je nog breder als 17 mm nodig hebt, kan je beter een combinatie Canon EF-s 10-22 + Tamron 28-75 maken

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sugar
    Een leuke lenzenset :

Sigma 18-50 f2.8
    Canon 50 1.4 of 85 1.8 => modellen werk
    Canon 70-200 f4.0
    = 1500 EUR

alternatief (wat duurder)
    Canon 17-40
    Canon 50 1.4 of 85 1.8
    Canon 70-200 f4.0
    = 1750 EUR

Als je nog breder als 17 mm nodig hebt, kan je beter een combinatie Canon EF-s 10-22 + Tamron 28-75 maken

sugar
    Sugar,

Nu moet gij mij toch is vertellen wat ge met een 85 mm gaat doen in een doorsnee studio met de factor 1.6 ????
    Dan moet ge al een serieuze studio hebben zenne op de meeste plaatsen gaat ge daar ni veel kunnen mee doen vrees ik , voor buiten modellen werk is het iets anders maar dan nog .
    Ikzelf zou meer naar de keuze van digipics gaan , die heb ik zelf ook trouwens en ik doe veel modellenwerk .

Groetjes Rudi

de Canon 70-200 F2.8 L USM kost zo'n 1500 euro nu...
    de Canon EF 24-70 f/2.8L U kost zo'n 1200 euro

en dan nog een 20D....

met 3000 euro kom ik er niet

en de Canon 50mm F1.4 USM is ook wel zalig lensje

(iemand vertelde me dat Canon een andere kit verkoopt dan die met 18-55mm klotelens)
    Laatst gewijzigd door FredericFRE; 21 maart 2005 om 15:31

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE

en dan nog een 20D....

(iemand vertelde me dat Canon een andere kit verkoopt dan die met 18-55mm klotelens)
    Enerzijds is die 18-55 geen klotelens: is een degelijk lenske voor zijn geld! Het moeten niet allemaal €1.000+ lenzen zijn om goede foto's te kunnen maken...

Anderzijds zal dat de kit met de 17-85 IS zijn, maar dat is een EF-S lens, die zul je dus op een full-frame niet kunnen gebruiken (en ook niet op de huidige 1.3 crops)....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
    Enerzijds is die 18-55 geen klotelens: is een degelijk lenske voor zijn geld! Het moeten niet allemaal €1.000+ lenzen zijn om goede foto's te kunnen maken...

Anderzijds zal dat de kit met de 17-85 IS zijn, maar dat is een EF-S lens, die zul je dus op een full-frame niet kunnen gebruiken (en ook niet op de huidige 1.3 crops)....
    Wel kijk se dat heb ik ook al een paar keer verkondigd dat ,dat lenske een beetje onderschat word , maar ja die is te goedkoop he en heeft geen standing
    ze is natuurlijk ook niet super maar een degelijke goei lens .

Groetjes Rudi

en dan nog een 20D....

en de Canon 50mm F1.4 USM is ook wel zalig lensje

Ik zou me toch houden bij full frame lenzen en indien mogelijk L optiek voor de zooms. Wat je kan overwegen is de IS versie te laten en een gewone te kiezen zit je aan 1100 Euro voor een 70-200 f2.8 nieuw, maar tweedehands zijn die ook te vinden hoor wel voor 850 tot 950 Euro gewoonlijk. Kijk als je nu is eerst de body koopt met 1 Lens de 24-70 of de 28-70 daar kan je al héél ver mee komen, en als bruintje weer op krachten is kan je verder uitkijken naar nieuw en degelijk glas. Indien je is wat wil testen kom je maar is op bezoek, ik heb wel wat mooi glas in huis voor Canon body's.

MVG, Jeff

Hier nog iemand die de 18-55 zeker geen slechte lens vindt en zelfs dufrt zeggen dat je prijs/kwaliteit geen betere zoom kan vinden bij canon want voor 60 a 80€....

Nu ja ik gebruik de mijne nooit meer want heb zo een 17-85 waarvan sprake. Deze is de andere kit met de 20D. Vooral in Kit is deze lens volgens mij zijn geld waard. Niet in kit is kon ze goedkoper zijn maar er is geen alternatief voor als deze lens jou ligt.

Anderzijds zei je dat je veel aan low light shooting doet en dan kan je beter voor snellere lenzen gaan. De IS is wel heel goed maar als je onderwerp iets beweegt ben je er niets mee he.

De 50 1.4 moet je dus sowieso nemen zou ik zeggen.

Moeten het voor jou eigenlijk zooms zijn? Anders kan je ook aan het volgende denken.

Bijv (prijzen van AC foto):

20D met 18-55 + 50 1.4 + 135 2.0 = 2727€

Hiermee heb je al een leuke set met een basiszoomlens goed om wat mee rond te wandelen. De kitlens. Een 50 voor je indoorportretten en de 135 voor lowlight eventfotografie en outdoor candid of niet portretten.

Aan de hand van wat je er dan nog bij wilt kan je aan sigma 20 f1.8, canon 35 f2, canon 85 f1.8, 1.4x convertor of zo denken voor de rest van je budget.
    Laatst gewijzigd door Kevlar; 21 maart 2005 om 16:37

Ik ben al een stukje wijzer...bedankt!

Zoals het er nu uit ziet denk ik ah volgende : ofwel...

Optie 1
    - 20D kit met de 17-85 IS : 2295euro
    - batterygrip : 155 euro
    - 50 mm 1,4L : 457 euro
    Later eventueel een 2ehands 70-200 Canon of Sigma...ik zie wel...

of

Optie 2
    - 20D kit met de 18-55 : 1700 euro
    - sigma 70-200 2.8 : 1200 euro
    En later de batterijgrip en vaste lenzen bvb 50mm

Denk dat ik met de EERSTE startkit wel al m'n plan kan trekken voor portretfotografie en modeshoots... niet?
    Laatst gewijzigd door FredericFRE; 21 maart 2005 om 18:45

Kijk anders ook eens naar de prijzen in Duitsland of bij Corne. Je gaat veel goedkoper uitkomen.
    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door huibke
    Kijk anders ook eens naar de prijzen in Duitsland of bij Corne. Je gaat veel goedkoper uitkomen.
    Heb uw Pro1 fotos gezien, die lens die daar opstaat is precies ook niet slecht he

Over die 18-55 kitlens: ofwel zit ik met een hele goede kopie ofwel is die lens inderdaad helemaal niet slecht want ik heb er al mooie beelden mee geschoten!
    Als je op de tekortkomingen let dan is dit een fijn zoomke! Ik trek meestal vanaf F8 als het licht het toelaat, en dan heb je best wel goede fotos hoor!
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
    Prima camera, zeker met de grip.
    Is die grip aan te raden? Ik vind dat ik, als ik mijn 20D vastneem inderdaad wat "zwevende vingers" heb....
    Heb wel wat "issues" gelezen over de 20D met die grip, zoals stroomlekkage enzo....
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
    Is die grip aan te raden? Ik vind dat ik, als ik mijn 20D vastneem inderdaad wat "zwevende vingers" heb....
    Heb wel wat "issues" gelezen over de 20D met die grip, zoals stroomlekkage enzo....
    Voor mij is een grip altijd aangewezen, heb die op mijn 10D ook, en die is er nog nooit afgeweest...

In het begin is er op Dpreview zwaar gedebatteerd over de grip voor de 20D, maar de laatste tijd is het weer heel rustig. Hier op BD heb ik er zelfs nog nooit klachten over gelezen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Volgens mij is de grip alweer aangepast/verbeterd. Ik zie er inderdaad de laatste tijd ook geen berichten meer over dat er problemen zouden zijn.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Heb uw Pro1 fotos gezien, die lens die daar opstaat is precies ook niet slecht he
    Dat was inderdaad zeker geen slechte lens. Veel plezier gehad van de camera maar helaas is de Pro1 verkocht. De 20D+17-85 staat in bestelling bij Corné. Heb wel nog een S60 liggen voor wanneer ik iets kleins wil meenemen.

Als je op de tekortkomingen let dan is dit een fijn zoomke! Ik trek meestal vanaf F8 als het licht het toelaat, en dan heb je best wel goede fotos.

Het bewijs plaats je zelf, een lens die pas goed wordt bij F8 is dus geen goede lens, wanneer een maximale opening geen werkbare opening is en je moet gaan diafragmeren om tot aanvaardbare resultaten te komen spreek je niet over een goede lens. Zelfs op volle opening zijn goede lenzen scherp, uiteraard met een beperkte scherptediepte maar daar kies je zelf ook voor.
    De mogelijkheden met een goede optiek zijn gewoon groter, en een lens die echt veel op de cam staat moet voor mij minstens een F2.8 zijn.
    Het kan gewoon het verschil maken tussen een opname te maken of een opname te missen.

my2cents.

jeff

Op aanraden van HUIBKE nam ik es een kijkje op de site van http://www.cornevaniperen.nl
    Schijnt dat die leveren aanhuis en veel mensen op dit forum tevreden zijn?
    Dit zijn de prijzen voor :

Canon BG-E2 (batterygrip) 155.00 €
    Canon EOS 20D & 18-55 f/3.5-5.6 DC 1449.00 €

EF 70-200mm f/2.8L USM 1110.00 €
    EF 50mm f/1.4 USM 329.00 €

Eindtotaal: 3043.00 €

Maar toch ben ik bang voor die leveringen aan huis (ik woon nu eenmaal niet dicht bij nederland, in Belgie ) Maar misschien moet ik het er toch maar op wagen. Iemand goeie ervaringen met corne?
    Laatst gewijzigd door FredericFRE; 22 maart 2005 om 13:50

Op aanraden van HUIBKE nam ik es een kijkje op de site van http://www.cornevaniperen.nl

Maar toch ben ik bang voor die leveringen aan huis. Maar misschien moet ik het er toch maar op wagen. Iemand goeie ervaringen met corne?
    Wij hebben niks anders dan goeie ervaringen met Corné.
    Echt een aanrader !

Ik ben al een stukje wijzer...bedankt!

Zoals het er nu uit ziet denk ik ah volgende : ofwel...

Optie 1
    - 20D kit met de 17-85 IS : 2295euro
    - batterygrip : 155 euro
    - 50 mm 1,4L : 457 euro
    Later eventueel een 2ehands 70-200 Canon of Sigma...ik zie wel...

of

Optie 2
    - 20D kit met de 18-55 : 1700 euro
    - sigma 70-200 2.8 : 1200 euro
    En later de batterijgrip en vaste lenzen bvb 50mm

Denk dat ik met de EERSTE startkit wel al m'n plan kan trekken voor portretfotografie en modeshoots... niet?

sigma 70-200 f2.8 1200€ ???????? Ik vraag me af waar je die prijzen toch vandaan haalt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom
    sigma 70-200 f2.8 1200€ ???????? Ik vraag me af waar je die prijzen toch vandaan haalt.
    idd 1200€ ????? zie hier eens : www.sdcard.be voor 750€ !!!

Dat is maar 450€ MINDER
    Kunt ge weeral iets anders van kopen sé
    Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

Maar toch ben ik bang voor die leveringen aan huis. Maar misschien moet ik het er toch maar op wagen. Iemand goeie ervaringen met corne?

maar check es de prijzen bij Corne aub... goed idee he

Heb zelf ook nog niets bij Corné besteld, nu dus wel , maar je hoeft je geen zorgen te maken over die levering. Wat ik kan opmaken van de reacties op het forum komt Corné je zelf deze spullen brengen, dus hij zal die wel met zachtheid behandelen. Ik woon in het verre Limburg en hij maakt daar geen problemen van. Wat meer moet je nog hebben?

wat moet je nog meer hebben .....niks.... enkel nog een gefundeerde keuze vh lensmateriaal bij m'n 20D....

is moeilijk....

zeker een goeie allroundlens
    en een portretlens (eventueel met vast brandpuntafstand voor kwaliteit)

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Platina Onderscheiding voor de Canon EOS 20D
    Door Otto Knap in forum Camera's
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 10 maart 2005, 13:58
  2. Mijn scherm is kapot....(denk ik)
    Door roadrunner in forum Camera's
    Reacties: 29
    Laatste bericht: 21 maart 2004, 21:47
  3. Lenzen voor de 10D Canon
    Door Dung in forum Camera's
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 30 mei 2003, 23:09
  4. Canon DSLR-bezitters - welke lenzen ?
    Door TWIN in forum Camera's
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 19 maart 2003, 20:58
  5. vraagje aankoop canon lenzen
    Door digiron in forum Camera's
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 11 december 2002, 15:04

Regels voor berichten