Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
    Is die grip aan te raden? Ik vind dat ik, als ik mijn 20D vastneem inderdaad wat "zwevende vingers" heb....
    Heb wel wat "issues" gelezen over de 20D met die grip, zoals stroomlekkage enzo....
    Volgens mij is de grip alweer aangepast/verbeterd. Ik zie er inderdaad de laatste tijd ook geen berichten meer over dat er problemen zouden zijn.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #17
      Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
      Heb uw Pro1 fotos gezien, die lens die daar opstaat is precies ook niet slecht he
      Dat was inderdaad zeker geen slechte lens. Veel plezier gehad van de camera maar helaas is de Pro1 verkocht. De 20D+17-85 staat in bestelling bij Corné. Heb wel nog een S60 liggen voor wanneer ik iets kleins wil meenemen.
      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

      Comment


      • #18
        Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

        Als je op de tekortkomingen let dan is dit een fijn zoomke! Ik trek meestal vanaf F8 als het licht het toelaat, en dan heb je best wel goede fotos.

        Het bewijs plaats je zelf, een lens die pas goed wordt bij F8 is dus geen goede lens, wanneer een maximale opening geen werkbare opening is en je moet gaan diafragmeren om tot aanvaardbare resultaten te komen spreek je niet over een goede lens. Zelfs op volle opening zijn goede lenzen scherp, uiteraard met een beperkte scherptediepte maar daar kies je zelf ook voor.
        De mogelijkheden met een goede optiek zijn gewoon groter, en een lens die echt veel op de cam staat moet voor mij minstens een F2.8 zijn.
        Het kan gewoon het verschil maken tussen een opname te maken of een opname te missen.

        my2cents.

        jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #19
          Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

          Op aanraden van HUIBKE nam ik es een kijkje op de site van http://www.cornevaniperen.nl
          Schijnt dat die leveren aanhuis en veel mensen op dit forum tevreden zijn?
          Dit zijn de prijzen voor :

          Canon BG-E2 (batterygrip) 155.00 €
          Canon EOS 20D & 18-55 f/3.5-5.6 DC 1449.00 €

          EF 70-200mm f/2.8L USM 1110.00 €
          EF 50mm f/1.4 USM 329.00 €

          Eindtotaal: 3043.00 €

          Maar toch ben ik bang voor die leveringen aan huis (ik woon nu eenmaal niet dicht bij nederland, in Belgie ) Maar misschien moet ik het er toch maar op wagen. Iemand goeie ervaringen met corne?
          Last edited by FredericFRE; 22 maart 2005, 12:50.
          www.fredericvanwalleghem.com

          Comment


          • #20
            Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

            Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
            Op aanraden van HUIBKE nam ik es een kijkje op de site van http://www.cornevaniperen.nl
            Schijnt dat die leveren aanhuis en veel mensen op dit forum tevreden zijn?
            Dit zijn de prijzen voor :

            Canon BG-E2 (batterygrip) 155.00 €
            Canon EOS 20D & 18-55 f/3.5-5.6 DC 1449.00 €

            EF 70-200mm f/2.8L USM 1110.00 €
            EF 50mm f/1.4 USM 329.00 €

            Eindtotaal: 3043.00 €

            Maar toch ben ik bang voor die leveringen aan huis. Maar misschien moet ik het er toch maar op wagen. Iemand goeie ervaringen met corne?
            Wij hebben niks anders dan goeie ervaringen met Corné.
            Echt een aanrader !
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #21
              Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

              Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
              Ik ben al een stukje wijzer...bedankt!

              Zoals het er nu uit ziet denk ik ah volgende : ofwel...

              Optie 1
              - 20D kit met de 17-85 IS : 2295euro
              - batterygrip : 155 euro
              - 50 mm 1,4L : 457 euro
              Later eventueel een 2ehands 70-200 Canon of Sigma...ik zie wel...

              of

              Optie 2
              - 20D kit met de 18-55 : 1700 euro
              - sigma 70-200 2.8 : 1200 euro
              En later de batterijgrip en vaste lenzen bvb 50mm

              Denk dat ik met de EERSTE startkit wel al m'n plan kan trekken voor portretfotografie en modeshoots... niet?

              sigma 70-200 f2.8 1200€ ???????? Ik vraag me af waar je die prijzen toch vandaan haalt.

              Comment


              • #22
                Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                sigma 70-200 f2.8 1200€ ???????? Ik vraag me af waar je die prijzen toch vandaan haalt.
                idd 1200€ ????? zie hier eens : www.sdcard.be voor 750€ !!!

                Dat is maar 450€ MINDER
                Kunt ge weeral iets anders van kopen sé
                Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

                Comment


                • #23
                  Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                  Op aanraden van HUIBKE nam ik es een kijkje op de site van http://www.cornevaniperen.nl
                  Schijnt dat die leveren aanhuis en veel mensen op dit forum tevreden zijn?
                  Dit zijn de prijzen voor :

                  Canon BG-E2 (batterygrip) 155.00 €
                  Canon EOS 20D & 18-55 f/3.5-5.6 DC 1449.00 €

                  EF 70-200mm f/2.8L USM 1110.00 €
                  EF 50mm f/1.4 USM 329.00 €

                  Eindtotaal: 3043.00 €

                  Maar toch ben ik bang voor die leveringen aan huis. Maar misschien moet ik het er toch maar op wagen. Iemand goeie ervaringen met corne?


                  maar check es de prijzen bij Corne aub... goed idee he
                  www.fredericvanwalleghem.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                    Heb zelf ook nog niets bij Corné besteld, nu dus wel , maar je hoeft je geen zorgen te maken over die levering. Wat ik kan opmaken van de reacties op het forum komt Corné je zelf deze spullen brengen, dus hij zal die wel met zachtheid behandelen. Ik woon in het verre Limburg en hij maakt daar geen problemen van. Wat meer moet je nog hebben?
                    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                      wat moet je nog meer hebben .....niks.... enkel nog een gefundeerde keuze vh lensmateriaal bij m'n 20D....

                      is moeilijk....

                      zeker een goeie allroundlens
                      en een portretlens (eventueel met vast brandpuntafstand voor kwaliteit)
                      www.fredericvanwalleghem.com

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                        Het is es tijd om een SAMENVATTING te maken. Ik heb lang nagedacht, en jullie hints hebben me goed geholpen :

                        Optie 1 :
                        Canon BG-E2 (batterygrip) 155.00 €
                        Canon EOS 20D & 18-55 f/3.5-5.6 DC 1449.00 €

                        EF 70-200mm f/2.8L USM 1110.00 €
                        EF 50mm f/1.4 USM 329.00 €

                        Eindtotaal: 3043.00 €

                        Optie 2 :
                        Canon EOS 20D & 18-55 f/3.5-5.6 DC 1449.00 €
                        EF 70-200mm f/2.8L USM 1110.00 €
                        EF 100mm f/2.8 Macro USM 489 euro
                        EF 50mm f/1.8 II. 87 euro

                        Eindtotaal : 3135 euro... (die batterygrip koop ik later er wel es bij)

                        Denk dat het de laatste optie zal worden uiteindelijk. Daarmee moet je toch goed kunnen beginnen met portretten in en uit de studio, natuurfotografie en reportages allerhande. Niet?
                        www.fredericvanwalleghem.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                          Oorspronkelijk geplaatst door FredericFRE
                          wat moet je nog meer hebben .....niks.... enkel nog een gefundeerde keuze vh lensmateriaal bij m'n 20D....

                          is moeilijk....

                          zeker een goeie allroundlens
                          en een portretlens (eventueel met vast brandpuntafstand voor kwaliteit)

                          Yep , 'k stond voor hetzelfde probleem voor kort maar na vele forums enz... te lezen is het volgende m'n besluit wat betreft voor allround lens : Canon 24-70 mm F2.8 L USM , echte aanrader volgens de meeste pro's
                          "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

                          Comment


                          • #28
                            Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                            Ik ben geweldig tevreden met mijn Canon 20D, echt geweldig spul. Veel plezier met je aanschaf
                            Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
                              Sugar,

                              Nu moet gij mij toch is vertellen wat ge met een 85 mm gaat doen in een doorsnee studio met de factor 1.6 ????
                              Dan moet ge al een serieuze studio hebben zenne op de meeste plaatsen gaat ge daar ni veel kunnen mee doen vrees ik , voor buiten modellen werk is het iets anders maar dan nog .
                              Ikzelf zou meer naar de keuze van digipics gaan , die heb ik zelf ook trouwens en ik doe veel modellenwerk .

                              Groetjes Rudi
                              Hangt er vanaf wat voor portretten dat zijn, en hoe groot zijn studio is. daarom heb ik ook de 50 mm aangegeven als alternatief...

                              sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment


                              • #30
                                Re: Aankoop Canon 20D +lenzen : goeie keuze?

                                Als je een goede, betaalbare, lichtsterke en scherpe breedhoekzoom wil kijk dan eens naar de Sigma 18-50 EX DC. Sinds ik die heb is het de lens die het meest op mijn 20D zit . Die is op f2,8 niet echt superscherp (maar welke zoom is dat wel) maar zeker wel bruikbaar. Vanaf f4 is die echt heel erg scherp .

                                De Sigma 70-200 f2,8 is niet erg scherp op f2,8 maar als die wat dichtgeknepen (op f4 is die echt goed bruikbaar, en vanaf f5,6 is die echt wel heel scherp ).
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X