Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

    Hallo iedereen,

    ik heb mijn kerstpakjes uitgepakt en ene Canon 20D gevonden

    Maar ik heb al een paar problemen waar ik nog geen antwoord op weet:

    1) mijn externe flits speedlite 420 EZ werkt niet op dit toestel? Ik lees iets in de handleiding over niet in TTL of A-TTL dat is toch wel straf dan .... moet ik zelf alles regelen op de flits en kan dat?

    2) ik kreeg al verschillende keren 'error 99'. Ik lees dat dit te maken heeft met een 'niet' Canon lens en dat ik de batterij eens eruit moet halen en terug erin. Maar dat blijft zich voordoen. Het zal toch niet zijn dat mijn Sigma zoomlens 28-200 Aspherical IF niet werkt met deze camera??? en wat met mijn 50 - 500?

    Heeft iemand een idee?

    Greetz, Ronny

  • #2
    Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

    1) De EZ flitserreeks werkt inderdaad niet op dit model, enkel de EX reeks. Je zal dus voortaan de onboard flitser moeten gebruiken of een EX-er kopen. Misschien dat je tussenstukken kan kopen voor je EZ flitser, maar dat betwijfel ik?

    2) Het kan zijn dat third party lenzen herchipped moeten worden om te werken op je nieuwe body. Langs de andere kant zijn er wel wat probs geweest met errors in het begin. Je zou eens moeten zien welke firmware er op de camera staat en indien nodig de laatste er opzetten. Dan zou het kunnen verholpen zijn. Anders zal je dus maybe je lenzen moeten herchippen.

    Comment


    • #3
      Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

      Die flitser zal inderdaad niet samenwerken met de E-TTL van je camera.
      Alle flitsers uit de EX reeks werken wel.

      Ik heb nog geen 20D (binnenkort wel), maar de handleiding heb ik al uitgeprint .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

        Potverdikke seg das een tegenvaller, mijn fotograaf was er nogthans van overtuigd dat dit wel kon.

        En wat bedoel je met 'herchippen' van de lens? Kan je me zeggen hoe ik snel die firmware controleer?

        Greetz, Ronny
        Last edited by RonnyE; 26 december 2004, 12:04.

        Comment


        • #5
          Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

          rechippen is opsturen naar sigma benelux,wat ze er juist doen met de chip weet ik niet maar ik heb 8 weken moeten wachten en 68 eurokes mogen betalen voor m'n 170-500mm!
          maar nu doet ie het uitstekend!
          net zoals m'n 420ex die ter vervanging van de metz aangekocht is!
          grts; M

          Comment


          • #6
            Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

            Kan je me zeggen hoe ik snel die firmware controleer?
            Camera is de "P" stand zetten, menu knop indrukken en vervolgens wordt in de onderste regel de aanwezige firmware weergegeven (Pag 31 handleiding).

            Groeten Geert
            BD0316BE
            Canon

            Comment


            • #7
              Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

              @ Meuwi : en wat met mijn bigma 50-500mm ??? dat kan toch niet eigenlijk dat je daar zomaar mee akkoord moet gaan en dan nog voor betalen? Die sigma lenzen moeten toch compatibel zijn, niet? Waar zou ik dit kunnen opzoeken of die lenzen geschikt zijn voor de canon 20D?


              Mijn fotograaf vertelt me dat ik die lenzen kon gebruiken op de Canon 20D en ook mijn flits. Maar nu blijkt dus van niet!

              Ben ten einde raad

              Morgen maar eens bellen met de fotograaf

              Greetz, Ronny

              Comment


              • #8
                Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

                Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                @ Meuwi : en wat met mijn bigma 50-500mm ??? dat kan toch niet eigenlijk dat je daar zomaar mee akkoord moet gaan en dan nog voor betalen? Die sigma lenzen moeten toch compatibel zijn, niet? Waar zou ik dit kunnen opzoeken of die lenzen geschikt zijn voor de canon 20D?


                Mijn fotograaf vertelt me dat ik die lenzen kon gebruiken op de Canon 20D en ook mijn flits. Maar nu blijkt dus van niet!

                Ben ten einde raad

                Morgen maar eens bellen met de fotograaf

                Greetz, Ronny
                uwe fotograaf had het dus mis. zoals sommige hier nog kunnen bevestigen he meuwi.

                aan iedereen die een Dslr gaat kopen raad ik aan je lensen mee te nemen bij aankoop en testen.
                il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
                Sport & Event Photography

                Comment


                • #9
                  Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

                  Die Bigma zal geen problemen geven, want hier zitten er verschillende die ook een 50-500 op hun 10D, 20D of 300D gebruiken. En tot hiertoe heb ik niemand horen klagen over een 50-500 die problemen geeft.

                  Het zijn vooral de oudere lenzen van Sigma die niet altijd even goed samenwerken met de nieuwe DSLR's van Canon.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

                    Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                    @ Meuwi : en wat met mijn bigma 50-500mm ??? dat kan toch niet eigenlijk dat je daar zomaar mee akkoord moet gaan en dan nog voor betalen? Die sigma lenzen moeten toch compatibel zijn, niet? Waar zou ik dit kunnen opzoeken of die lenzen geschikt zijn voor de canon 20D?


                    Mijn fotograaf vertelt me dat ik die lenzen kon gebruiken op de Canon 20D en ook mijn flits. Maar nu blijkt dus van niet!

                    Ben ten einde raad

                    Morgen maar eens bellen met de fotograaf


                    Greetz, Ronny
                    Die lenzen zouden moeten gaan (oudere moeten soms ge-herchipped worden) maar voor je flits vrees ik.
                    Mijn 50-500 werkt anders perfect om mijn 20D.

                    Groeten Geert
                    BD0316BE
                    Canon

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

                      Een vraag: mijn camera is nog niet betaald (gebeurt nl. via overschrijving) omdat ik volgende dinsdag een week geleden de camera gekocht heb. Ik zit dus nog binnen de 7 dagen na aankoop.

                      Kan ik van mijn aankoop afzien indien ik niet tevreden ben. Ik bedoel ik zie hier al vanalles boven mijn hoofd hangen: de flitser die ik nieuw zal moeten aanschaffen, de lenzen die het niet doen ....


                      Help ik ben ten einde raad!

                      Ronny

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

                        mijn sigma lens is de 28-200 Aspherical IF ....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

                          Ik weet niet waar je woond, maar mocht je in de buurt zijn mag je altijd een keer komen kijken of mijn 50-500 op jouw 20D werkt of mijn lens geen error geeft op jouw camera.
                          Ik ben van de noorder-Kempen. (Ja ik weet het, een beetje afgelegen. )

                          Groeten Geert
                          BD0316BE
                          Canon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

                            Ik ben van Maasmechelen (Boorsem)

                            ik ga morgen eens bellen met de fotograaf. Heb nog eens de lens eraf gehaald de stadaard lens erop gezet en daarna weer eens de sigma lens erop en nu gaf hij geen foutmelding of error 99. Ook al eens gegoogled en verschillende threads gevonden, het is blijkbaar niet éénduidig te stellen wat het probleem is en het komt ook niet systematisch voor ....

                            Greetz, Ronny

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aan Canon 20D gebruikers: HELP!

                              Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                              Een vraag: mijn camera is nog niet betaald (gebeurt nl. via overschrijving) omdat ik volgende dinsdag een week geleden de camera gekocht heb. Ik zit dus nog binnen de 7 dagen na aankoop.

                              Kan ik van mijn aankoop afzien indien ik niet tevreden ben. Ik bedoel ik zie hier al vanalles boven mijn hoofd hangen: de flitser die ik nieuw zal moeten aanschaffen, de lenzen die het niet doen ....


                              Help ik ben ten einde raad!

                              Ronny
                              Je kan er altijd onderuit. Zwaai maar met de wet op de verborgen gebreken indien nodig. Die flits zal hij zowiezo moeten terugnemen. Die lenzen ook. Daar kan hij gewoonweg NIET onderuit.

                              sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X