Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A7iii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: A7iii

    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
    De EVF in de A7III is een kleine teleurstelling IMO.. maar niet in die zin dat het een slechte EVF is .. ook geen dealbreaker... want de camera heeft genoeg te bieden (meer dan men kan hopen in deze prijsklasse)
    Funcky, grappig, dezelfde viewfinder in de A7III en de X-T2, waarbij we toch de X-T2 als referentie beschouwen? en toch is het een teleurstelling in de A7III?

    Comment


    • #62
      Re: A7iii

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Funcky, grappig, dezelfde viewfinder in de A7III en de X-T2, waarbij we toch de X-T2 als referentie beschouwen? en toch is het een teleurstelling in de A7III?
      Ik heb altijd al geschreven in voorgaande posts dat ik de EVF in de X-T2 teleurstellend vond.. in die zin dat de resolutie te laag is voor zo'n sterke vergroting.
      De A7III heeft diezelfde EVF.. en dat op een recente camera. Tuurlijk.. om kosten te besparen.

      Twee jaar geleden was de X-T2 EVF misschien top of the bill.
      Trouwens die EVF is al een hele poos geen referentie meer... die zitten al een tijdje in de Leica.. nl. de Q (3.7) en de SL (4.4)
      Voor de betere EVF moet je bij Sony naar de A7RIII grijpen en bij Fuji de X-H1.
      De EVF van de X-H1 met de X-T2 is dag en nacht verschil.
      Twee jaar geleden was de X-T2 EVF misschien een referentie.. is passé nu.


      Sony brengt binnenkort nieuwe 5.6 Oled paneeltjes op de markt.. dus nog hogere resolutie en heel zuinig in verbruik volgens Sony.

      Als je iets leest dan moet je ook proberen het te begrijpen.. want ik schrijf duidelijk dat het geen slechte EVF is en ook geen dealbreaker .. niet ?
      Voor velen goed genoeg.. voor mij kleine teleurstelling (ik mag dat toch vinden niet?)

      Ik schrijf ook niet "Teleurstelling" zoals jij dat wil laten overkomen ... maar meer in de zin dat ik er liever de EVF van de A9/A7RIII zag in zitten maar gezien de prijsonderdrukking begrijp ik dat.

      Dus grappig ? Denk het niet..
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #63
        Re: A7iii

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        Ik heb altijd al geschreven in voorgaande posts dat ik de EVF in de X-T2 teleurstellend vond.. in die zin dat de resolutie te laag is voor zo'n sterke vergroting.
        De A7III heeft diezelfde EVF.. en dat op een recente camera. Tuurlijk.. om kosten te besparen.

        Twee jaar geleden was de X-T2 EVF misschien top of the bill.
        Trouwens die EVF is al een hele poos geen referentie meer... die zitten al een tijdje in de Leica.. nl. de Q (3.7) en de SL (4.4)
        Voor de betere EVF moet je bij Sony naar de A7RIII grijpen en bij Fuji de X-H1.
        De EVF van de X-H1 met de X-T2 is dag en nacht verschil.
        Twee jaar geleden was de X-T2 EVF misschien een referentie.. is passé nu.


        Sony brengt binnenkort nieuwe 5.6 Oled paneeltjes op de markt.. dus nog hogere resolutie en heel zuinig in verbruik volgens Sony.

        Als je iets leest dan moet je ook proberen het te begrijpen.. want ik schrijf duidelijk dat het geen slechte EVF is en ook geen dealbreaker .. niet ?
        Voor velen goed genoeg.. voor mij kleine teleurstelling (ik mag dat toch vinden niet?)

        Ik schrijf ook niet "Teleurstelling" zoals jij dat wil laten overkomen ... maar meer in de zin dat ik er liever de EVF van de A9/A7RIII zag in zitten maar gezien de prijsonderdrukking begrijp ik dat.

        Dus grappig ? Denk het niet..
        Ik vind die VF in de X-H1 inderdaad wel iets beter dan de X-T2 (die Leica's nooit gebruikt), maar die van de X-T2 toch ook wel heel goed, kan me niet herrineren dat ik ooit last gehad heb van de resolutie. Ben benieuwd of die in de A7III gaat voldoen. (want het lcd scherm gebruik ik niet zo veel meer, dat is voor mij passé)
        En natuurlijk mag jij teleurgesteld zijn in de VF. Maar voor mij gaat het ook om de prijs, de A7III is een "instapper", zo bezie ik hem ook.
        Dus grappig, ik vind het wel, maar misschien kwam het wat verkeerd over omdat ik de X-T2 goed vond. ;-)

        Comment


        • #64
          Re: A7iii

          Gisteren een A7 III opgepikt, om naast mijn XT2 te gebruiken. Zal wel eens uitgebreide review posten als ik de camera heb kunnen testen én een betere lens heb (nu enkel de kit) maar de EVF is al héél duidelijk een minpunt voor mij persoonlijk. De EVF op de XT2 is heel duidelijk scherper en vloeiender. Beetje jammer. Uiteraard is de EVF op de A7III nog altijd best ok, maar er zijn er véél betere op de markt en eigenlijk jammer dat Sony hier toch heeft op bespaard.

          Blijkbaar ook heel weinig 2e hands materiaal van Sony te vinden...
          Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

          Comment


          • #65
            Re: A7iii

            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
            Gisteren een A7 III opgepikt, om naast mijn XT2 te gebruiken. Zal wel eens uitgebreide review posten als ik de camera heb kunnen testen én een betere lens heb (nu enkel de kit) maar de EVF is al héél duidelijk een minpunt voor mij persoonlijk. De EVF op de XT2 is heel duidelijk scherper en vloeiender. Beetje jammer. Uiteraard is de EVF op de A7III nog altijd best ok, maar er zijn er véél betere op de markt en eigenlijk jammer dat Sony hier toch heeft op bespaard.

            Blijkbaar ook heel weinig 2e hands materiaal van Sony te vinden...
            Hebben die zoekers niet dezelfde resoluite (2360 pixels) ? Mogelijk zelfs dezelfde zoeker in beide toestellen.
            A7 iets grotere vergroting (0,78 vs 0,77).
            www.polartha.com

            Comment


            • #66
              Re: A7iii

              Hm kan best, maar hij voelt anders aan. Misschien heeft de Fuji gewoon een hoge framerate en is dat wat opvalt. Hoedanook, ik heb de Sony gekocht voor de snelle AF, de fullframe 'look' voor portretten en handiger video. Zal ze beide sowieso even naast elkaar gebruiken. Lees vaak vergelijkingen waarbij men focust op beeldkwaliteit, maar deze is bij beide cameras dik ok. Het ging me meer om de feature set van de Sony, met de eyeAF en snelle AF, en feit dat een FF 1.8 lens toch een mooiere, softere look geeft dan een aps-c equivalent. Dat gezegd zijnde, het zal aanpassen worden want het 'klikt' nog niet echt met de Sony. Mogelijk ook omdat ik (nog) geen deftige primelens heb (enkel kitlens).
              Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

              Comment


              • #67
                Re: A7iii

                Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                Hm kan best, maar hij voelt anders aan. Misschien heeft de Fuji gewoon een hoge framerate en is dat wat opvalt. Hoedanook, ik heb de Sony gekocht voor de snelle AF, de fullframe 'look' voor portretten en handiger video. Zal ze beide sowieso even naast elkaar gebruiken. Lees vaak vergelijkingen waarbij men focust op beeldkwaliteit, maar deze is bij beide cameras dik ok. Het ging me meer om de feature set van de Sony, met de eyeAF en snelle AF, en feit dat een FF 1.8 lens toch een mooiere, softere look geeft dan een aps-c equivalent. Dat gezegd zijnde, het zal aanpassen worden want het 'klikt' nog niet echt met de Sony. Mogelijk ook omdat ik (nog) geen deftige primelens heb (enkel kitlens).
                Ik ben nu eens benieuwd. Of je de FF beelden voldoende "beter" vindt dan de cropbeelden van de Fuji. Zou je een systeemwissel overwegen? Mij heeft op het laatste ogenblik doen afzien van Sony(die had ik in bestelling), de ergonomie, menustructuur en het onsamenhangend allegaartje van veelal dure lenzen van allerlei merken en generaties. Ook al denk ik dat de beste sensor en AF in de A7mkIII zit (systeemcamera hé)
                Ik heb net een D850 ervaring achter de rug, deze camera speelt in een andere klassse. Die beelden op 45mpixel, en die zoeker / bediening en menu's.... wow. Dit is een camera die ik zal missen. Maar uiteindelijk toch terug naar een kleinere camera (en dan toch wel een crop, vanwege de lenzen, gewicht, FF lenzen zijn een stuk groter) Waarschijnlijk zal het een x-H1 worden (ondertussen een pak goedkoper geworden), met een reeks F2.0 primes.

                Comment


                • #68
                  Re: A7iii

                  "Beter" is die Sony niet, dat kan ik nu al zeggen. Maar dat hangt af wat iemand met "beter" bedoelt. De Sony is "beter" op vlak van techniek, daar is geen twijfel over. Maar mijn Fuji voelt nog altijd heel lekker aan, de lenzen zijn klein als je het wil en die Sony is inderdaad nog altijd niet de meest ergonmische camera. Maar ik wil gewoon beide naast elkaar. Vermoedelijk zal de Sony eerder evolueren naar mijn "echte" camera met enkele goeie primes zodat ik maximale kwaliteit haal als ik portretten maak van de kinderen enz, en zal de Fuji eerder de "reis" camera worden. Beide hebben voor- en nadelen. Was zeker niet "nodig" om een nieuwe camera te kopen, verre van maar had gewoon (nog) eens zin in een FF camera. Niks verstandig aan, gewoon aard van het beestje
                  Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                  Comment


                  • #69
                    Re: A7iii

                    Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                    Niks verstandig aan, gewoon aard van het beestje
                    LOL bekend....

                    Comment


                    • #70
                      Re: A7iii

                      Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                      Mogelijk ook omdat ik (nog) geen deftige primelens heb (enkel kitlens).
                      85/1.8 voor €510, nieuw. Superscherpe prijs, enkel met iets uigestelde levering...

                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #71
                        Re: A7iii

                        Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                        niet de meest ergonmische camera. Maar ik wil gewoon beide naast elkaar. Vermoedelijk zal de Sony eerder evolueren naar mijn "echte" camera met enkele goeie primes zodat ik maximale kwaliteit haal als ik portretten maak van de kinderen enz, en zal de Fuji eerder de "reis" camera worden. Beide hebben voor- en nadelen. Was zeker niet "nodig" om een nieuwe camera te kopen, verre van maar had gewoon (nog) eens zin in een FF camera. Niks verstandig aan, gewoon aard van het beestje
                        Ja, is bij mij ook bekend. Ik heb hier ondertussen 5 camera's liggen die allemaal gebruikt worden, afhankelijk van hoe groot, licht, enz. ik iets wil. Deze zomer in de bergen is vooral de RX10-III gebruikt geweest, samen met ofwel de A7-II of de A6000.

                        Dat de beelden van de FF niet beter zijn dan die van de crop Fuji kan ik me echt niet voorstellen, en dan vooral in minder gemakkelijke omstandigheden. Maar kleurweergave en dynamisch bereik moeten hoe dan ook vele malen beter zijn. Kan niet anders. Kijk maar eens naar de metingen van DxO voor verschillende formaten van sensors, onafhankelijk van camera of merk zelfs. In goede omstandigheden zijn de foto's van mijn A6000 (bijna) zoals die van de A7-II, maar toch nog niet hetzelfde als je goed kijkt, zelfs al is dezelfde lens gebruikt. Kleurweergave is gewoon veel rijker aan nuance bij de FF, maar ook detail een scherpte moet beter zijn (bij vergelijkbare lenzen).

                        The Sony a7 III sets a new benchmark for full-frame cameras thanks to its compelling combination of value and capability. It's at home shooting everything from sports to portraits, and is one of the most impressive all-around cameras we've seen in a long while. Find out all the details in our full review.


                        En ergonomie, tja. Het ergste voor mij is iets van Canon in mijn handen geduwd krijgen. Veel is gewoon gewoonte. Bij de A7-II is de grip erop zalig, vooral als er een iets grotere lens op staat. In elk geval: alles wat menu of knopjes is kan ik perfect gewoon worden. Beelden die niet zijn wat ik ervan verwacht had, wordt ik nooit gewoon, en net daar heeft mijn huidige set me nog niet teleurgesteld.
                        Last edited by K-2; 15 augustus 2018, 12:36.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #72
                          Re: A7iii

                          EISA CAMERA OF THE YEAR 2018-2019: α7 III

                          Sony’s unmatched innovation within the image sensor space is at the forefront of the new α7 III, as it features a brand new 24.2MP[i] back-illuminated Exmor R® CMOS image sensor with increased sensitivity, outstanding resolution and an impressive 15 stops[ii] of dynamic range at low sensitivities. By combining this sensor with a variety of impressive features including extreme AF area coverage of 93%, fast shooting at up to 10 fps[iii] with AF/AE tracking with either mechanical shutter or silent shooting[iv], diverse 4Kvivideo capabilities and more, Sony has created a new tool that gives all types of creators – from enthusiast to professional – the ability to capture content in new and different ways than they ever have before.

                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #73
                            Re: A7iii

                            Oorspronkelijk geplaatst door lapino Bekijk bericht
                            Vermoedelijk zal de Sony eerder evolueren naar mijn "echte" camera met enkele goeie primes zodat ik maximale kwaliteit haal als ik portretten maak van de kinderen enz, en zal de Fuji eerder de "reis" camera worden.
                            Ik denk inderdaad dat uw eerste ervaringen met de A7 III wat gehinderd worden door die kitlens. De Lenzen van Fuji staan bekend als heel goed en die kitlens van Sony...als een "basis" kitlens...
                            Uw conclusie is correct volgens mij...Zet er maar eens een prime op en dan spreken we nog eens ....

                            Mijn keuze zou wel de 24-105 als walk-around lens zijn...Scherp, redelijk gewicht en heel mooi bereik.

                            Comment


                            • #74
                              Re: A7iii

                              Ik ben zelf ook heel tevreden van mijn 24-70/4.
                              Goede beelden, en redelijk compact en licht. Handig om nog een redelijk compacte oplossing te hebben in combinatie met A7 zonder grip, en voor een redelijke prijs tweedehands te vinden omdat sommigen een stap naar 24-70GM zetten .
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment


                              • #75
                                Re: A7iii

                                Als zoom denk ik idd aan de 24-105 of de Tamron 28-75. Eerste prime ofwel een 35/2.8 of de 55/1.8

                                edit: vanmiddag familiefeestje gehad en dan is jongste nog gaan paardrijden, is duidelijk dat de A7III in combinatie met de kitlens maar gemiddeld presteert, zou véél mooiere foto's hebben gekregen met de Fuji XT2 met de kitlens en de 35/1.4 voor indoor shots. Nog maar eens bewijs dat de lenzen de camera maken, en niet de body. Maar ook dat wist ik op voorhand. Kijk er echt naar uit om eens een goede prime op mijn A7III te gebruiken. Twijfel op dit moment behoorlijk of ik de A7III wel ga houden, ben ondertussen zodanig vergroeid met de XT2 dat het moeilijk wordt om die te lossen.
                                Last edited by lapino; 15 augustus 2018, 17:33.
                                Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

                                Comment

                                Working...
                                X