Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A7iii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: A7iii

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Ik wou zeggen dat in geval van Tele fullframe wel een nadeel heeft ivm gewicht/grootte... en als ik me niet vergis heeft Funcky ook een Fuji 100-400 maar deze van Sony is qua gewicht en grootte bijna identiek... (de prijs is net nog iets anders *kuch*)
    De Fuji 100-400 is natuurlijk speciaal voor de kleinere sensor geoptimaliseerd en heeft een FOV van 150-600
    Het zal je misschien verwonderen ... maar deze Red Badge tele zoom vind ik één van de minst aanbevolen Fuji producten. Niet echt tot volle tevredenheid hier.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #17
      Re: A7iii

      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
      De Fuji 100-400 is natuurlijk speciaal voor de kleinere sensor geoptimaliseerd en heeft een FOV van 150-600
      Het zal je misschien verwonderen ... maar deze Red Badge tele zoom vind ik één van de minst aanbevolen Fuji producten. Niet echt tot volle tevredenheid hier.
      Inderdaad ik heb indertijd deze 100-400 getest met Fuji x-t2 en ze kon me niet bekoren (gebruik nu voor tele, canon 7dlkii en sigma 100-400 of sigma 150-600 die naar mijn bescheiden mening beter zijn... just my 2cts he.)
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #18
        Re: A7iii

        Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
        De Fuji 100-400 is natuurlijk speciaal voor de kleinere sensor geoptimaliseerd en heeft een FOV van 150-600
        Inderdaad, dat klopt wel...De A7 kan je ook in crop-mode gebruiken maar is maar 11MP dacht ik....(op de A7RIII is dat 18MP en beter bruikbaar)

        Comment


        • #19
          Re: A7iii

          Vergelijking gewicht tussen fuji XF (APS) en equivalente E-mount FF lenzen.
          Uiteindelijk weinig verschil in gewicht tussen beide, zelfs een licht voordeel voor FF.
          www.polartha.com

          Comment


          • #20
            Re: A7iii

            Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
            Vergelijking gewicht tussen fuji XF (APS) en equivalente E-mount FF lenzen.
            Uiteindelijk weinig verschil in gewicht tussen beide, zelfs een licht voordeel voor FF.
            https://www.dropbox.com/s/b04759xorz...pare.jpg?raw=1
            Mooi overzicht, bedankt....

            Comment


            • #21
              Re: A7iii

              Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
              Vergelijking gewicht tussen fuji XF (APS) en equivalente E-mount FF lenzen.
              Uiteindelijk weinig verschil in gewicht tussen beide, zelfs een licht voordeel voor FF.
              https://www.dropbox.com/s/b04759xorz...pare.jpg?raw=1
              Kan u ook de link bijzetten waar u het lijstje vandaan heeft ?
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #22
                Re: A7iii

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                Kan u ook de link bijzetten waar u het lijstje vandaan heeft ?
                Heb dat een paar weken terug opgepikt in een forum (Dpreview) gewoon gepost als jpg door iemand waarschijnlijk met heel veel tijd, was niet gelinkt aan een of ander artikel voor zo ver ik me herinner.
                www.polartha.com

                Comment


                • #23
                  Re: A7iii

                  De tamron 28-75mm f2,8 op een Sony A9. Weegt maar 550g en zou volgens Tamron evengoed zijn als de zwaardere Sony GM versie en dit aan een betere prijs
                  https://www.dpreview.com/news/350754...t-28-75mm-f2-8.

                  Maakt het leven moeilijk, 24-70 F4 inruilen voor de 24-105 of voor deze 28-75.
                  www.polartha.com

                  Comment


                  • #24
                    Re: A7iii

                    Vind persoonlijk het verschil tussen 24 en 28 nogal groot maar ik denk het prijsverschil zal ook groot zijn;....

                    Comment


                    • #25
                      Re: A7iii

                      Hands on review:

                      Last week Sony called me if I wanted to test the new A7III for a few days. Of course I would! Having been very busy with travelling and not spending too much time at home I wasn’t too ‘up-to-date’ on the announcement of the camera and what to expect. I am currently using the A7RIII and thought the A7III would just be an upgraded A7II. I got a bit more than expected. The A7III turned out to be an amazing all round camera that even beat my A7RIII on some levels. I was impressed. Here’s a review wi


                      Wel niet onbelangrijk dat deze persoon Sony "ambassadeur" is :-)

                      Comment


                      • #26
                        Re: A7iii

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        Hands on review:

                        Last week Sony called me if I wanted to test the new A7III for a few days. Of course I would! Having been very busy with travelling and not spending too much time at home I wasn’t too ‘up-to-date’ on the announcement of the camera and what to expect. I am currently using the A7RIII and thought the A7III would just be an upgraded A7II. I got a bit more than expected. The A7III turned out to be an amazing all round camera that even beat my A7RIII on some levels. I was impressed. Here’s a review wi


                        Wel niet onbelangrijk dat deze persoon Sony "ambassadeur" is :-)
                        Hoog ISO gedrag lijkt volgens zijn filmpje wel indrukwekkend te zijn
                        Here's a video test of the high ISO capabilities of the Sony A7III. As can be seen, it performs extremely well on higher ISO. I'd say it's close to the A7S2....
                        www.polartha.com

                        Comment


                        • #27
                          Re: A7iii

                          Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
                          Hoog ISO gedrag lijkt volgens zijn filmpje wel indrukwekkend te zijn
                          https://www.youtube.com/watch?v=qlUHz9KucF0
                          Ben eens benieuwd hoe deze tov de Fuji X-H1 gaat zijn...

                          Comment


                          • #28
                            Re: A7iii

                            Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                            Ben eens benieuwd hoe deze tov de Fuji X-H1 gaat zijn...
                            De X-H1 kan niet het niveau halen van de A7III.. net zoals de X-T2... wat heel normaal is.
                            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: A7iii

                              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                              Lijkt dat het verschil tussen de A7Riii en A7iii bijzonder klein is geworden.
                              Ik zie enkel deze verschillen:
                              - lagere resolutie sensor
                              - lagere resolutie EVF
                              - geen pixelshift

                              Als je die hogere resolutie niet nodig hebt, waarom zou je dan nog 1500 euro meer betalen voor een A7R iii?
                              Blijkbaar nog 2 verschillen:
                              - achterkant van body is kunststof i.p.v. magnesium
                              - sluiter zou nog de vorige generatie zijn (200000 clicks ipv 500000 clicks)

                              (en het verschil is "slechts" 1200 euro)
                              Last edited by SteefD; 6 maart 2018, 08:54. Reden: typo
                              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                              Website - 500px - Instagram

                              Comment


                              • #30
                                Re: A7iii

                                Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                                Ben eens benieuwd hoe deze tov de Fuji X-H1 gaat zijn...
                                Is volgens mij niet te vergelijken met een fuji x-h1, dat is eerder a6500 niveau.

                                Lijkt wel dat de A7III heel veel te bieden heeft voor zijn geld, ze willen het de concurrentie wel heel moeilijk maken.
                                www.polartha.com

                                Comment

                                Working...
                                X