Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A6600 + 16-55 F2.8 of A7 III + 24-105 F4 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A6600 + 16-55 F2.8 of A7 III + 24-105 F4 ?

    Hallo,

    Mag ik gebruik maken v jullie kennis en ervaring? :-)

    Ik zoek een all round kwalitatieve systeemcamera dat niet te zwaar weegt om makkelijk mee te kunnen nemen op avontuurlijke buitensportreizen. Dit in combinatie met een lichtsterk zoom objectief. (Gewicht en grootte is dus belangrijk maar beeldkwaliteit eveneens) Momenteel gebruik ik al jaren een Canon Eos 500D met canon 18-200 F3.5 - 5.6 en 50mm F1.8 . Aangezien dit toestel verouderd is wil ik ineens investeren in een nieuw systeem. Bij voorkeur gelijk of lichter en iets compacter. (Ik weet dat de hierboven voorgestelde A7III een stukje zwaarder is ). Ik heb eveneens een canon G7X, deze nam ik eerst mee op reis omdat deze zo compact is maar ik zou toch graag een grotere sensor willen voor meer te kunnen spelen met de scherpte/diepte en te gebruiken bij mindere lichtomstandigheden.

    Dit zijn mijn algemene vereisten:
    - Zeer goede foto kwaliteit
    - Relatief licht en compact (lees Body + lens rond 1kg) (geen echt compacttoestel omdat dit volgens mij ontoereikend is)
    - Lichtsterke lens zowel voor slechte lichtomstandigheden als voor creeëren v diepte in de foto
    - Goede autofocus (bij voorkeur een recenter dewelke automatisch scherp stelt op ogen en je target, aangezien onze jonge kinderen geen moment stil zitten)
    - filmen in 4K (zal weliswaar iets minder gebruikt worden)
    - goede batterij zodat ik er niet teveel moet meesleuren als ik met de rugzak weg ben
    - goede grip
    - En last but not least, ik bewerk mijn foto's niet graag dus ik zoek een toestel dat direct zeer goede JPEG's geeft


    Hieronder het resultaat v m'n eigen zoektocht... ik zocht aanvankelijk een APS-C sensor toestel mr kwam uiteindelijk uit bij een full frame... weet dat het soms appelen met peren vergelijken is maarja, wat is het beste die ene appel of toch die peer? :-)

    Na heel wat zoeken kwam ik eerst bij de Fuji XT4 terecht 16-55 f2.8, vervolgens kwam ik bij de lichtere en compactere Sony A6600 in combinatie met de 16-55 F2.8 terecht en nu na een bezoek aan de lokale fotodealer mogelijks bij een A7 III 24-105 F4. Dit toestel is weliswaar terug wat groter en zwaarder mr voor een full frame valt dit dan weer mee. Voordeel is dat het ook wat beter in de hand ligt dan de kleinere A6600 en je nog creatiever zou kunnen zijn en nog meer kunnen spelen met de diepte door de grote sensor (volgens de verkoper).

    Een hele boterham... Wat denken jullie van al dit bovenstaande?
    Last edited by Fotowolf; 12 juni 2020, 22:40.

  • #2
    Re: A6600 + 16-55 F2.8 of A7 III + 24-105 F4 ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Fotowolf Bekijk bericht
    Ik zoek een all round kwalitatieve DSLR
    Beide genoemde toestellen voldoen niet aan deze eis.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: A6600 + 16-55 F2.8 of A7 III + 24-105 F4 ?

      @hjanssen,
      Verklaar u nader? Het is eenvoudig de systeemcamara's neer te sabelen - het waarom is interessant om lezen?

      @fotowolf:
      Wees gerust die A7III zowel als de a6600 zijn allebei degelijke toestellen - net zoals de XT4 waar u eerder aan dacht.

      Comment


      • #4
        Re: A6600 + 16-55 F2.8 of A7 III + 24-105 F4 ?

        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
        @hjanssen,
        Verklaar u nader? Het is eenvoudig de systeemcamara's neer te sabelen - het waarom is interessant om lezen?
        Waarschijnlijk omdat het geen DSLR's zijn zoals ts in zijn oorspronkelijke vraag neerschrijft, men moet ook niet altijd het negatieve achter iets zoeken
        Gewoon eens goed lezen wat er juist geschreven wordt

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: A6600 + 16-55 F2.8 of A7 III + 24-105 F4 ?

          maar ik zou toch graag een grotere sensor willen voor meer te kunnen spelen met de scherpte/diepte en te gebruiken bij mindere lichtomstandigheden
          Je gaat van een F2.8 lens op de A6600 naar een F4 lens op de A7III waardoor je het voordeel vd grote sensor weer bijna volledig kwijt bent. Ik zou de A7III kiezen icm de Tamron 28-75/2.8. Die lens weegt evenveel als de Sony 16-55/2.8, is een pak goedkoper en minstens even scherp.

          Voor een betere grip raad ik je een batterijgrip aan. Op de A7III gaat dat net iets beter. Op de A6600 kan je ook een grip plaatsen van Meike. Origineel van Sony bestaat er gene en daarom zijn er wat nadelen. Je moet bijvoorbeeld de grip verwijderen telkens je de SD kaart wilt uithalen en een kabeltje verbinden als je de verticale ontspanknop wilt gebruiken.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: A6600 + 16-55 F2.8 of A7 III + 24-105 F4 ?

            Thx, die 28-75 2.8 is idd van prijs en diafragma wel heel interessant... Alleen spijtig dat ik wel wat groothoek verlies dan. Mrja, ne mens kan ni alles hebben waarsch :-) Die optie ga ik in elk geval wel ff verder bekijken
            Last edited by Fotowolf; 12 juni 2020, 22:58.

            Comment


            • #7
              Re: A6600 + 16-55 F2.8 of A7 III + 24-105 F4 ?

              @Muteley69 Bedankt, en @hJanssen, mijn excuses voor het verkeerde woordgebruik, ik heb mijn "fout" ineens verbeterd:-)

              Comment


              • #8
                Re: A6600 + 16-55 F2.8 of A7 III + 24-105 F4 ?

                Je moet inderdaad beseffen dat er een groot verschil is tussen een traditionele DSLR met opklappende spiegel en een systeemcamera. Allebei heeft het zijn voor- en nadelen. Zoals ik onlangs nog gelezen heb - je gaat moeite moeten doen om een slechte camera te vinden - ga naar de winkel - en probeer omstandigheden te bedenken waarin je deze wil testen.

                Waar zitten nog de verschillen - waar moet je je op concentreren? AF is een belangrijke - kwaliteit van de zoeker, scherm, softwaremogelijkheden - bediening - filmen - lensaanbod.

                Desnoods huur je er een - voor een dag of iets langer. Zeker uitproberen in de winkel.

                Een keuze van platform wijzigen, is zodra je een aantal lenzen hebt - meestal een vrij dure zaak. 2dehands gaan de prijzen snel naar beneden (vooral voor de body's). Zelf zijn we begonnen met een DSLR - en zijn we nog altijd in transitie (het is zelfs zo dat als men A77II zou sneuvelen ik heb meteen vervang door oftewel een A99II of opnieuw een A77II). Ik heb nog beide - en dat zal niet snel wijzigen. Je wil nl. dat degelijke glas dat nog vol mechanisch is - blijven bezigen.

                Als je de stap nog moet zetten - denk ik dat het inderdaad evident is om de stap naar systeemcamera te zetten. Alleen is de instapkost stevig. Voor bepaalde types fotografie - is een DSLR gezien de lagere prijs en de massa's goed glas die beschikbaar zijn, nog altijd een stevige optie. Zeker als je uitkijkt naar 2dehands-lenzen. Er zijn bepaalde soorten fotografie die beter werken met DSLR - er zijn bepaalde zaken waarvoor een systeemcamera vlotter werkt. Ook dat moet u evalueren. Wat gaat u nu doen - wat wil u op langere termijn gaan doen. Als protrait-fotograaf gaan de eissen anders zijn dan voor architectuur - nog anders voor landschappen, sport, dierenfotografie...

                Wat de 28-75 van Tamron betreft - ik heb indertijd zo'n lens gehad op m'n full frame dslr - en dat gaf altijd frustratie bij mij. Die 24mm is een pak breder. Dus blijf ik zweren bij een 24-70 f2.8, als ik niet naar mijn primes grijp (dat is dus bij mij aan't wijzigen - ik ben verzot op m'n 45mm f1.8 tegenwoordig). Er zijn compacte 24mm primes te koop - die betaalbaar zijn - en er is ook nog de 17-28 van Tamron + de 70-180. Ze hebben dus een heilige drievuldigheid voor u. Mocht men dat nu in één kit verkopen met wat korting...

                Comment

                Working...
                X