Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A4 fotoalbum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A4 fotoalbum

    Weet er iemand waar je een A4-fotoalbum kan kopen ?

    wat gebruiken jullie om A4's op te bergen ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

  • #2
    Re: A4 fotoalbum

    Voor A4 foto's gebruik ik van die plastieken insteekmapjes, wel van die gladde (Esselte), want die matte vind ik niet zo geschikt voor foto's.
    En die mapjes gaan dan gewoon in een ringmap.

    Die gladde zijn wel vrij moeilijk te vinden, in de meeste winkels hebben ze tegenwoordig alleen van die matte. Een paar jaar geleden hadden ze die in de Makro, maar tegenwoordig ook niet meer .

    Mijn 20x30cm afdrukken bewaar ik ook zo, maar die steken er een paar mm uit. Ik heb al gezocht naar die mapjes in 20x30cm formaat, maar ik denk niet dat die bestaan.

    Als je zelf de foto's afdrukt, zorg er dan wel voor dat de inkt goed droog is, voor je de foto in een mapje steekt, want anders kleeft de foto vasn aan de binnenkant (ik blaas er eerst even met de haardroger over).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: A4 fotoalbum

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Mijn 20x30cm afdrukken bewaar ik ook zo, maar die steken er een paar mm uit. Ik heb al gezocht naar die mapjes in 20x30cm formaat, maar ik denk niet dat die bestaan.
      Effe off topic, bij Viking Direct verkopen ze mapjes in folio-formaat van het merk ACCO, zijnde 22,9 cm x 32,4 cm... en de gewone mapjes van datzelfde merk zijn denk ik ook glad. Kij maar eens op hun site, bij hun noemt dat "showtassen".

      Blij te lezen dat je content bent van de W1... ik zit vol spanning op de mijne te wachten !!

      groetjes,

      Comment


      • #4
        Re: A4 fotoalbum

        Ik gebruik HFP Frontview Clear System Portfolios. Dat klinkt behoorlijk indrukwekkend ; het zijn albums met daarin 20 transparante pagina's met een vloeipapier erin waar je dus 40 afdrukken in kwijt kunt. De omslag is ook een aparte hoes (met zwarte achtergrond) waar je een afdruk in kunt schuiven (vandaar de coole term 'Frontview' gok ik )

        Ik heb deze gekozen omdat ze in A4 en A3 leverbaar zijn, en er dus niet ergens een paar millimeter overblijven of tekortkomen. Dat ze nog goedkoop zijn is mooi meegenomen (A4 4,50 euro, A3 9,50 euro, beide ex BTW).

        Ik gebruik type No. 22 voor A4 en No. 121 voor A3. Ik koop ze zelf (in NL) bij een groothandel voor zakelijke gebruikers en ga er binnenkort weer wat nieuwe halen. ze raken toch vol.

        Mocht je ze in B zelf niet kunnen krijgen en het lijkt je wat, dan kan ik er wel wat extra meenemen als je wilt, laat maar weten...

        Erik

        (nb: de omslag is dus gewoon eenvoudig, niet van dikke gestoffeerde houten omslagen bekleed met schotse ruit-stof ofzo. Vind ikzelf trouwens okee: Als de buitenkant mooier is dan de binnenkant, heb ik iets verkeerd gedaan )

        Comment


        • #5
          Re: A4 fotoalbum

          zijn de mapjes helder dus volledig doorzichtig ?
          gemakkelijk in gebruik (in- en uitschuiven) ?
          heb je daar een foto van ?
          kan je die evt. online bestellen ?
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: A4 fotoalbum

            Hier kun je ze bekijken en bestellen, maar de verzending is wel duur :

            Last edited by Jazzaddict; 19 december 2004, 17:57.

            Comment


            • #7
              Re: A4 fotoalbum

              Oorspronkelijk geplaatst door Erik Mansvelders
              Ik koop ze zelf (in NL) bij een groothandel voor zakelijke gebruikers en ga er binnenkort weer wat nieuwe halen. ze raken toch vol.
              Kan je mij vertellen bij welke groothandel? Ik ben nl. op zich ook wel geinteresseerd want ik ga vanaf nu ook wat groter af laten drukken
              F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
              Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

              Comment


              • #8
                Re: A4 fotoalbum

                Bij elke Canon werderverkoper kun je ze krijgen



                Dit is een lederen uitvoering
                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                Comment


                • #9
                  Re: A4 fotoalbum

                  Ben ook wel geintereseerd in die mappen. Ik print mijn foto's en bind ze dan in. Zo met die plastieke ringen. Misschien als we meer mensen hebben die ook zoiets willen,dat we er een hoop bestellen en de verzendkosten delen ofzo?
                  "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                  Comment

                  Working...
                  X