Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • .

    .



    <font size="1" color="darkgray">Edited by - svda on 07 August 2002 18:10:22</font>
    Sabine
    -=Canon Powershot Pro90IS=-

  • #2
    Hallo svda,

    Ik heb "ergens" gelezen dat CF kaarten van grote capaciteit CF type II zouden gaan zijn, maar ben er niet zeker van ...

    Jaja

    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      er komt een 1gb modelleken aan, aan 1 gb prijs ;-))

      Zijn CFII niet courant verkrijgbaar? Is alles boven 128 MB niet bijna CFII? Ik ben daar niet in thuis, ook maar ergens gelezen.

      Comment


      • #4
        Hallo svda,

        Een Microdrive van 1 Gig is erg handig, maat houdt ook risico's in.
        Ze zijn niet zo "G-kracht" bestendig als de CF kaarten en als er dan eens wat mis gaat ben je meteen 1 Gig kwijt ...
        Ik spreid het risico daarom liever over een aantal CF kaarten

        Jaja

        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Dag SVDA,
          Ik denk dat Jaja hier wel een punt heeft: wanneer je in één slag alles verliest is dat ook niet leuk... Momenteel kost een 64MB-kaartje rond de 2000 bfr en voor mensen die met grote bestanden werken biedt de 128 MB toch een redelijke prijs:kwaliteitsverhouding..

          Edited by - parrot on 29 December 2001 12:18:33

          Comment


          • #6
            Sabine,

            Mocht ik voor dezelfde keuze staan als jij, dan zou ik je twee kaartjes kunnen aanraden:

            - de IBM Microdrive 1GB
            - de Ridata CF 512 MB

            Met beide kaarten zeer goede ervaringen (tot nog toe). En inderdaad, als je op 5MP schiet en 1:4 compressie, dan heb je wel iets anders nodig dan 128MB .

            --
            Met vriendelijke groeten,
            Sven De Troch
            sven@nt-admin.com
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

            Comment


            • #7
              En waarom geen Minds@Work Digital Wallet van 4,8 GB voor € 475 ? Of een Nixvue Digital Album van 10 GB voor € 704 ? Je hebt dan natuurlijk enkele CF kaartjes nodig, maar misschien niet zo'n grote ? Het is maar een idee hoor, Sabine... Persoonlijk ken ik nog geen mensen die met dergelijke apparaten werken, maar het lijkt mij niet zo dom. In de VS hebben ze zelfs een ZIP-drive die CF/SM-cards accepteert, en die je op een NTSC TV kan aansluiten. Als die binnen enkele jaren in Antarctica uikomt, krijgen we hem misschien ook nog in België ! (Lol!)
              Btw. De prijzen komen van http://www.fotomeile.de

              Marc
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Hallo svda,

                Zoals ik al eerder in een bericht heb aangegeven, valt het met de breekbaarheid van de microdrives inderdaad wel mee. Je kunt ze waarschijnlijk niet meewassen of van grote hoogte laten vallen, maar dat geldt ook voor je camera. Ik koop toch liever een goede 5 MP-camera dan 6 goedkope cameraatjes, ook al spreid ik daarmee mijn risico. Feit blijft, zoals je al aangeeft, dat de prijs per MB het gunstigste is. Overigens kost een 128 MB CF-kaart nu minder dan 2x 64 MB vorig jaar, zelfs minder dan 2x 128 Mb vorig jaar.

                Er zijn overigens nog wel goedkopere drives met meer capaciteit, geen CF-formaat maar PCMCIA (dat is wat je nodig hebt?) Bv Toshiba MK2001MPL, zelfde prijs als de IBM 1 GB, maar dan met 2 GB. Voor ongeveer 1,5 keer deze prijs de MK5002MPL met 5 Gb. In guldens: 2 gb fl 849,-, 5 gb fl 1249,- (beide ex 19% btw), ik reken het nu niet meer om naar euro's inclusief; het is sinds jouw bericht inmiddels alweer 04:15 geweest ,

                welterusten,
                Erik





                Comment


                • #9
                  Erik Mansvelders schreef in het midden van de nacht het volgende:
                  Overigens kost een 128 MB CF-kaart nu minder dan 2x 64 MB vorig jaar, zelfs minder dan 2x 128 Mb vorig jaar.
                  Het zou spijtig zijn als een 128 duurder was als 2 stuks vorig jaar.
                  Toch maar beter op tijd gaan slapen zeker?
                  Overigens zal het vanaf overmorgen overzichtelijker zijn als de gulden is afgeschaft.

                  Comment


                  • #10
                    Kan bijna niet waar zijn... ze zullen wel een "nulleke" vergeten zijn.
                    Maar indien toch waar dan kunnen we ze binnenkort misschien uit een tonneke scheppen zoals de snoepjes in de GB !


                    Marc
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Voor mij 150g Sandisk aub
                      mvg,
                      Bob

                      Comment

                      Working...
                      X