Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

    hoe langer ik met mijn 7D werk, hoe meer ik ondervind dat er veel missers zitten qua autofocus. Ik heb het hier puur over one shot AF.

    Met elke lens die ik heb geprobeerd (10-22, 135 f2, 120-300 f2.8, 50mm 1.4, 85mm 1.8) is er een zéér groot aantal missers. Zo erg zelfs dat bvb 5 foto's van hetzelfde onderwerp allemaal onscherp zijn (met telkens opnieuw scherptstellen) en dan ineens de 6e vlijmscherp

    de foto's waarbij ik het ondervonden heb zijn allemaal in goed licht (oa. sommige zelfs 1/8000sec f4 en iso 100 dus veel meer licht kan je zelfs niet vastleggen) gefocust op gebieden met méér dan genoeg contrast, zonder twijfel. Imho licht het dus echt niet aan het manneke, maar wel degelijk aan het toestel.

    toen ik dat merkte op de piste 3 weken geleden (sigma 120-300) heb ik zitten prutsen aan AF fijnafstelling maar of ik nu -5, 0 of +5 instelde, elke setting had een deel missers en een deel spot-on

    een ander voorbeeld was vorige zaterdag. Ik moest wat groepsfoto's nemen en gebruikte daarvoor mijn 10-22. De groep stond perfect stil op haar plaats, er was licht genoeg. Ik nam 5 foto's van dezelfde groep, telkens met opnieuw focussen en 4 van de 5 foto's waren volledig onscherp, één foto was perfect scherp dus de AF zat er 4 van de 5 keer compleet naast, ondanks elke keer opnieuw te focussen op hetzelfde gezicht...

    Ik ben al missers tegengekomen waarvoor zowel mn oude 1DmkIII als 5DmkII in de grond zouden zakken van schaamte, waar zelfs een 1000D het beter doet

    is er iemand met gelijkaardige ervaring?
    werken met flits (en AF assist beam) maakt trouwens geen knijt verschil uit
    Last edited by Matthias; 27 april 2010, 17:33.
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

    eentje die volgens mij exact hetzelfde probleem heeft :
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

      en hoe langer ik zoek, hoe meer ik online vind erover...

      potjandorie toch, heeft Canon dan echt niet uit hun 1DmkIII fiasco geleerd?
      Dit doet echt wel zwaar afbreuk aan mijn vertrouwen in Canon, ik sta op de rand van...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        ik sta op de rand van...
        Een overstap naar Nikon ???

        Comment


        • #5
          Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

          david kilpatrick `fotograaf en journalist, heeft dit fenomeen maanden terug tijdens review van de 7d (BJP), ook ondervonden , Af gaf volgens hem zelfs problemen voor niet bewegende objecten.

          Comment


          • #6
            Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

            iemand een idee of canon dit al officieel als een defect heeft aangesteld? en of het te repareren valt (onder garantie?)...
            ik zou liefst wel een goed focussende body hebben
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              iemand een idee of canon dit al officieel als een defect heeft aangesteld? en of het te repareren valt (onder garantie?)...
              ik zou liefst wel een goed focussende body hebben
              Ik heb hier een nog steeds perfect focussende 1D2 liggen die ik ooit van een zekere Matthias heb overgenomen .

              Nu, ik veronderstel dat uw 7D nog onder garantie is, terug naar de winkel ermee zou ik zeggen.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

                Inderdaad AF werkt niet altijd vlekkeloos. Ben blij te merken dat ik niet de enige ben ops:
                onderweg...
                Canon 7D; 24-70mm 2.8; 50 mm 1.8; 85mm 1.8

                Comment


                • #9
                  Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  iemand een idee of canon dit al officieel als een defect heeft aangesteld? en of het te repareren valt (onder garantie?)...
                  ik zou liefst wel een goed focussende body hebben
                  Ik ondervond hetzelfde probleem, zowel bij bewegende beelden als bij stilstaande objecten focus om onverklaarbare reden er ver naast, ik heb hem binnengedaan bij Canon, via studio73, 2 weekjes weggeweest, en focust nu vlekkeloos. Ze hebben volgens de herstelbon de kruissensoren 'geremapped', maar het was de moeite om hem binnen te doen, had het probleem met al mijn lenzen en is nu verholpen...
                  Er is ook op dpreview heel wat over terug te vinden, ze kunnen het probleem verhelpen bij Canon.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

                    De mijne staat altijd op AI Servo, ik heb ondervonden dat ook bij niet bewegende onderwerpen het beter is dan One Shot
                    Toch veruit de best focussende Canon die ik al heb gehad (geen 1D weliswaar)

                    Je hoort nog weinig over problemen, ik zou de camera toch maar binnendoen

                    Comment


                    • #11
                      Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Een overstap naar Nikon ???
                      Ik ben overgestapt naar Nikon en heb het me nog niet beklaagd! 3 jaar heb ik getrokken met Canon. Kans dat ze mij daar nog terug zien in het Canon kamp, is heel klein!

                      Comment


                      • #12
                        Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

                        Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
                        Ik ben overgestapt naar Nikon en heb het me nog niet beklaagd! 3 jaar heb ik getrokken met Canon. Kans dat ze mij daar nog terug zien in het Canon kamp, is heel klein!
                        Heel nuttige info voor dit topic
                        Het gras is steeds groener, .....
                        Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                          Heel nuttige info voor dit topic
                          Het gras is steeds groener, .....
                          .... bij de merkfetishisten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rikske_007 Bekijk bericht
                            Het gras is steeds groener, .....
                            Behalve in Ierland

                            Comment


                            • #15
                              Re: 7D AF missers (echt veel te veel naar mijn goesting)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                              iemand een idee of canon dit al officieel als een defect heeft aangesteld? en of het te repareren valt (onder garantie?)...
                              ik zou liefst wel een goed focussende body hebben
                              Volgens mij niet, en afgaande op de geluiden in het algemeen over de AF-kwaliteiten van de 7D zal er geen sprake zijn van een defect op grote schaal. Gezien het grote percentage missers in jouw geval kan Canon toch niet anders dan vaststellen dat er wat mis is en vervolgens zorgen voor een gerepareerde/nieuwe body?

                              Comment

                              Working...
                              X