Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6d goede keuze?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 6d goede keuze?

    Beste mensen,
    Mijn 5D mkII gaat de deur uit. Deze heb ik jaren naast mijn 1D mk IV gebruikt.
    De 1D word het meeste gebruikt natuurlijk, maar de 5d is meestal enkel gebruikt voor uwa en fisheye. Dit meestal in dancings & festivals. Op dat moment word de 1D gebruikt voor de telelens al geeft de 16-35 hier ook wel een leuke 'range' op.

    De 5D is een prachtig toestel zonder twijfel, maar gaat de mist in wanneer er in dancings gefotografeerd moet worden zonder AF hulplicht van de externe flits.
    Nu de 6D en de 5d mark III uit zijn interesseren me deze uitermate voor hun betere iso prestaties en betere AF.
    Nu heb ik begrepen dat de 5d III een enorm goed af systeem heeft, maar de 6d ook een upgrade gehad heeft, met name zijn centraal af punt.

    Bij de 5d gebruikte ik 'altijd' het middelste punt. Dus bij deze is dit geen probleem, maar de betere af betrouwbaarheid naar -3 zou het prachtig maken.
    De vraag is inderdaad: 5d mark III of 6d?
    Heb ik zin om meer te betalen voor, natuurlijk valt het op zich nog mee, de btw gaat er toch af:
    - dual card slot
    - betere bouw
    - meer cross af punten
    - 100% viewfinder

    Eerlijk? Nee...Voor sport of snelle actie grijp ik zowiezo naar de 1D.

    Korter gezegd: ik zou kiezen voor de 6D, maar na een pak reviews te hebben gelezen vraag ik toch nog liever eens de gebruikerservaringen.
    Zijn hier mensen met de 6d en hoeveel verschilt deze (beeldkwaliteit en low light af prestaties) met de 5d mark III in de praktijk?


    Thanks,

    Miguel
    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

  • #2
    Re: 6d goede keuze?

    Ik zit zowat in een vergelijkbare situatie, met ook een 1d IV. Mijn 5d II met 24-70 zou ik ook willen vervangen, maar wat doe ik dan, ook die 5d III nemen, of de 24-70 II dan?
    Of nog effe doorgaan tot we aan het bedrag van de 1dX geraken, en die dan gewoon nemen...


    Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
    Beste mensen,
    Mijn 5D mkII gaat de deur uit. Deze heb ik jaren naast mijn 1D mk IV gebruikt.
    De 1D word het meeste gebruikt natuurlijk, maar de 5d is meestal enkel gebruikt voor uwa en fisheye. Dit meestal in dancings & festivals. Op dat moment word de 1D gebruikt voor de telelens al geeft de 16-35 hier ook wel een leuke 'range' op.

    De 5D is een prachtig toestel zonder twijfel, maar gaat de mist in wanneer er in dancings gefotografeerd moet worden zonder AF hulplicht van de externe flits.
    Nu de 6D en de 5d mark III uit zijn interesseren me deze uitermate voor hun betere iso prestaties en betere AF.
    Nu heb ik begrepen dat de 5d III een enorm goed af systeem heeft, maar de 6d ook een upgrade gehad heeft, met name zijn centraal af punt.

    Bij de 5d gebruikte ik 'altijd' het middelste punt. Dus bij deze is dit geen probleem, maar de betere af betrouwbaarheid naar -3 zou het prachtig maken.
    De vraag is inderdaad: 5d mark III of 6d?
    Heb ik zin om meer te betalen voor, natuurlijk valt het op zich nog mee, de btw gaat er toch af:
    - dual card slot
    - betere bouw
    - meer cross af punten
    - 100% viewfinder

    Eerlijk? Nee...Voor sport of snelle actie grijp ik zowiezo naar de 1D.

    Korter gezegd: ik zou kiezen voor de 6D, maar na een pak reviews te hebben gelezen vraag ik toch nog liever eens de gebruikerservaringen.
    Zijn hier mensen met de 6d en hoeveel verschilt deze (beeldkwaliteit en low light af prestaties) met de 5d mark III in de praktijk?


    Thanks,

    Miguel

    Comment


    • #3
      Re: 6d goede keuze?

      Een gelijkaardig draadje is hier reeds aan de gang.

      Grtz, Michel

      Comment

      Working...
      X