Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D of 1D MK3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D of 1D MK3

    Hallo

    Werk al een tijdje met een canon eos 1D MK II, en ben daar zeer tevreden over, maar zou willen overstappen naar ander toestel (reden: schermpje is wat te klein).

    Nu zat ik ook met de 5D in gedachten.

    Ik fotografeer voornamelijk sport (auto,motosport). dus snelle autofocus is belangrijk.
    en daarbuiten wat kunstzinnige fotos..

    Wat raden mij jullie aan? De 5 of de 1

    Of andere suggesties? zolang het bij Canon blijft

    Alvast bedankt!

    groeten

    Gilles
    Last edited by gil; 29 januari 2013, 22:19.

  • #2
    Re: 5D of 1D MK3

    van een 1d naar een 5d gaan gaat niet echt goed zijn denk ik.
    naar een 5d mk3 mss wel maar een 1 of 2 gaat teleurstellend zijn
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: 5D of 1D MK3

      Oorspronkelijk geplaatst door gil Bekijk bericht
      Hallo

      Werk al een tijdje met een canon eos 1D MK II, en ben daar zeer tevreden over, maar zou willen overstappen naar ander toestel (reden: schermpje is wat te klein).

      Nu zat ik ook met de 5D in gedachten.

      Ik fotografeer voornamelijk sport (auto,motosport). dus snelle autofocus is belangrijk.
      en daarbuiten wat kunstzinnige fotos..

      Wat raden mij jullie aan? De 5 of de 1
      Zeker niet de 5D voor autosport. Als je een groter schermpje wil, 1D2n of 1D3.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 5D of 1D MK3

        Een 5D type 1 of 2, is inderdaad niet aan te raden.

        Een 1D3 in occasie lijkt me aangewezen.
        ::: Flickr :::

        Comment


        • #5
          Re: 5D of 1D MK3

          de overgang van een 1d mark 2 naar een mark 3 is enorm, gewicht is veel lager, baterijgebruik is enorm toegenomen, dus is een gigantische stap vooruit, daarbij komt dat de AF van een 5D 1 of 2 absoluut niet toereikend is voor snelle autosport, zelfs de langzamera autosport zal moeilijk gaan, dus in jou geval blijft er maar eentje over een 1D nmark 3.
          Mijn beste Foto moek nog trekke.

          Comment


          • #6
            Re: 5D of 1D MK3

            ik heb de 5dII tot enkele weken terug geregeld gebruikt voor autosport, vooral 4x4, maar ook af en toe rallycross (toch ook niet de traagste sport)

            camera is zeker niet slecht, maar je kan een 5d zeker niet vergelijken met een 1d.

            Ik heb zelf lang getwijfeld om mijn 5dII te vervangen door een 1dsIII, maar toch voor de 5dIII, aangezien de autofocus serieus verbeterd is, en ook de ruisprestaties op hoge iso een flinke stap vooruit zijn gegaan.

            Als je puur voor autosport een camera nodig hebt, zou ik zeker voor de 1dIII of 1dIV gaan, bouw is fenomenaal en autofocus ook geweldig.

            ik doe ook geregeld een huwelijk of evenement en heb daarom voor de 5dIII gekozen, naast de 1dIV die ik al had.

            succes met je keuze,

            Marc
            1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

            Comment


            • #7
              Re: 5D of 1D MK3

              Bedankt voor de reacties!
              Zal de 1D MKIII worden, de MK IV is net wat te duur voor mij.

              Comment


              • #8
                Re: 5D of 1D MK3

                Toen ik nog de 5D MKII samen met de 1D MKIII had was het simpel, voor alles wat met actie te maken had bleef de 5D MKII in de kast zitten, en gebruikte ik de 1D MKIII.
                Nu ik de 5D MKIII heb is het wat moeilijker, maar toch gebruik ik de 1D MKIII nog geregeld voor actiefotografie (zeker in de regen, dan vertrouw ik de 1D MKIII wat meer dan de 5D MKIII).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: 5D of 1D MK3

                  Alhoewel ik geen 5D1 of 5D2 heb (wel een 50D), zeker de 1D3. Eens je een 1D hebt gehad en je kan het gewicht aan, wil je niets minder meer (tenzij misschien de 5D3)
                  Hier dus ook een uiterst tevreden 1D3 gebruiker.
                  Fotografie is leren kijken.
                  http://johanluyckx.weebly.com

                  Comment

                  Working...
                  X