Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D Mark III instellingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D Mark III instellingen

    Ik heb hulp nodig. Ik heb vorig jaar een 5D Mark III gekocht. Ondertussen is hij binnen geweest en sindsdien heb ik wat problemen met de instellingen. Ik kan mijn camera momenteel niet binnendoen want heb binnen paar weken communies.
    * Als je in M werkt, kan je instellen dat je je diafragma regelt met wieltje bovenaan en sluitertijd met wiel onderaan. Alles lijkt correct ingesteld, maar als ik aan het wiel oinderaan draai, komt er een 'L' op mijn scherm. Iemand een idee wat het is en hoe ik het oplos.
    * Als ik op mijn knop van de scherptepunten druk, kan je kiezen tussen klein vakje, meerder vakjes enz. en normaal ook dat hij automatisch de punten kiest. Dit staat blijkbaar niet meer actief en vind het ni direct. Als ik wil op servo sta, gaat het scherpstelpunt ook niet meer mee.

    Iemand?

  • #2
    Re: 5D Mark III instellingen

    "Lock" button staat geactiveerd?
    Terug resetten naar fabrieksinstellingen van camerasettings en custom functions?

    Comment


    • #3
      Re: 5D Mark III instellingen

      als ik de lock knop opzet( onder grote instel wiel) dan verschijnt er in de zoeker een "L" en op het backscreen boven aan rood 'lock waar je f waarde staat.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: 5D Mark III instellingen

        Bedankt allemaal. Toestel stond inderdaaad op 'lock'.
        Wat de instelpunten betreft, gaat de automatische selectie blijkbaar niet als je in "AI Servo" staat (vertrekt dan vanuit het midden denk ik). Mijn vraag is dan: hoe zorg je het beste dat je snel kan scherpstellen.
        Ik ben nog wat aan 't zoeken zoals jullie kunnen ondervinden + heb nieuwe lens en 't is nogal wat aanpassen. De lens is een 70/200mm 2.8.
        Vermoedelijk gebruik je in de meeste gevallen die 2.8 niet doordat er maar een klein scherpte-diepte gebied is? Heb al wat getest (nog veel te weinig) en mijn scherpte ligt nogal snel verkeerd.

        Comment


        • #5
          Re: 5D Mark III instellingen

          Ik kies meestal 1 scherpstelpunt of soms met de af point expansion, de 4 omringende scherpstelpunten erbij, (ik gebruik zeker geen zone af of zoiets), en dan servo om onderwerpen te volgen. Ik wil weten waarop ik mijn scherpte leg. De 70-200 2.8 kan je zeker op 2.8 gebruiken om onderwerpen te volgen en in dergelijke maten te isoleren want de af in combo met de 5DmkIII is schitterend. Beginnen met een zeer korte sluitertijd, eventueel met de iso wat hoger om onderwerpen te bevriezen. Panning shots zijn het moeilijkste omdat je een wat langere sluitertijd gebruikt om wat beweging in de achtergrond van uw foto te krijgen, maar een vaste hand nodig hebt omdat je uw onderwerp toch zo scherp mogelijk wilt.

          Comment


          • #6
            Re: 5D Mark III instellingen

            Thanks... ik zal nog wat moeten oefenen alleszins :-). Ik heb wel gelezen dat je voor panning best 'stabilizer mode' van je lens op '2' moet zetten. Moest je het nog niet weten, kan dit jou hopelijk helpen. Greetz!

            Comment


            • #7
              Re: 5D Mark III instellingen

              Vince

              wat bedoel je met een zeer korte sluitertijd ? 1/1000

              Comment

              Working...
              X