Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: 5D mark III

    Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
    Daar ben ik het volledig mee eens...wat een onzin met die hoge ISO waarden...alles boven ISO 800 is waardeloos met de meeste canon toestellen... ik fotografeer praktisch altijd in ISO 100 en als het echt moet ga ik een beetje hoger maar dat levert bij een canon 7D dan meteen ruis op... men zou beter focussen op een betere prestatie van ruisonderdrukking!!
    Nikon leek altijd deze weg op te gaan en als canon gebruiker voel ik me de laatste tijd zelfs meer aangetrokken tot Nikon...maar wat gebeurd er nu: een Nikon D800 met hoge MP vs een mark 3 met 22 MP...misschien heeft canon de point begrepen (maar dan hoop ik voor hun dat de D800 niet schitterende resultaten neerzet)

    De prijs van de mark 3 is totaal absurd en zal idd aardig naar beneden moeten om succes te hebben... hopelijk daalt de prijs van de mark 2 nu snel... in thailand al te krijgen voor 1600 euro... hopelijk gaat dit nog naar omlaag en dan is voor mij de upgrade van de 7D naar de 5D mark II een feit...prijs/kwaliteit is dit dan gewoon de beste optie... hopelijk doet de 5D markII het beter dan de 7D op vlak van ruis...anders zal het mijn laatste canon worden...
    Ook nogal kort door de bocht over die ISO's : het feit dat dit ding een full-frame sensor heeft, zorgt echt wel voor de nodige verschillen... Vroeger was Canon stukken beter dan Nikon qua ruis, maar Nikon heeft de laatste tijd dan weer een voorsprong. Maar zo groot zijn die verschillen nu ook weer niet.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #47
      Re: 5D mark III



      De Samples die ze geven op deze site zijn weeral waardeloos. De beelden zijn zo sterk verkleint dat de details wegvallen. De huid van die modellen is uitgesmeerd zonder details.

      Het enige grote verschil ts mijn 1DS MKIII en deze is de filmfuctie. Over isoprestaties kan ik mij niet uitspreken daar er nog geen beelden van ter beschikking zijn.

      De hoge introductieprijs was dan ook te verwachten. Alles wordt duurder.

      Kan je foto's nemen met je huidige body? Dan zou ik even afwachten om te upgraden. Benieuwd wie hier de eerste zal zijn die zegt hem reeds besteld te hebben.

      Comment


      • #48
        Re: 5D mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
        De prijs van de mark 3 is totaal absurd en zal idd aardig naar beneden moeten om succes te hebben...
        Waarom is die prijs absurd? Zal rond de 3300 euro liggen. Kijk naar de D800 kost ook 3000 euro en 3300 euro voor de D800E en die verkopen als zoete broodjes.
        De prijs van de mk II en D700 was ook 3000 euro bij de introductie...

        Wacht nog een jaar of drie en je zal de Mk III ook aan 2000 euro kunnen kopen

        Comment


        • #49
          Re: 5D mark III

          Ik zou het wel leuk vinden als men nu eens ging investeren in héél lage ISO's ipv hoge. Dan kon ik een heleboel filters weggooien om tragere sluitertijden te bekomen... Geef mij maar ISO 2, 5 of 10 of zo...
          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

          Comment


          • #50
            Re: 5D mark III

            Wat de prijs betreft: in USD 10% boven adviesprijs 5DII... da's vertaald naar € dan zogezegd iets van een 2.700 €. maar met hun "yen-euro politek" en hun prijsverhogingen van 5% vanaf 1/3/2012 zit je dan al bij 2970... of 2.999 €. Voor de D800 heb je gelijkaardige prijzen, en da's gerechtvaardigd ook. Maar de prijzen van 3.299 over 3.499 tot 3.700 €, da's er ver over.
            Dus blijven er 2 opties: de vloer aanvegen met de D800, of plat op hun bek gaan met de verkoop zodat ze de prijs moeten aanpassen.

            Als ik met de D800 vergelijk: diens MP zijn groter, de sealing beter, de USB3.0 sneller, de auto ISO beproefder en uitgebreider, de ISO range wat beperkter en de cross type sensors beperkter maar centraal tot F8.0, en verder veel gelijklopende kenmerken zoals hoofdtelefoonuitgang, eveneesn 6fps à la Nikon (battery pack nodig dus), twin memory cards,...
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • #51
              Re: 5D mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
              Ik zou het wel leuk vinden als men nu eens ging investeren in héél lage ISO's ipv hoge. Dan kon ik een heleboel filters weggooien om tragere sluitertijden te bekomen... Geef mij maar ISO 2, 5 of 10 of zo...
              Dat zou nog eens een idee zijn . Tegenwoordig is het soms al zoeken naar de toestellen met ISO 50 of 100 als laagste ISO-waarde.
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

              Comment


              • #52
                Re: 5D mark III

                Als Nikon-fan moet ik eerlijk toegeven dat de specs op papier er erg goed uitzien. Ik heb mij ondertussen wel al een D800 besteld. Vooral benieuwd in de vergelijking tussen de 2 toestellen hoe het zal uitpakken ivm ISO.

                Comment


                • #53
                  Re: 5D mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door andydeglorie Bekijk bericht
                  Als Nikon-fan moet ik eerlijk toegeven dat de specs op papier er erg goed uitzien. Ik heb mij ondertussen wel al een D800 besteld. Vooral benieuwd in de vergelijking tussen de 2 toestellen hoe het zal uitpakken ivm ISO.
                  Ik denk dat ze mekaar waard gaan zijn, de ene zal allicht iets beter presteren op het ene vlak dan de andere en omgekeerd.
                  maar hopelijk leggen ze allebei de lat zeer hoog en concurreren ze vreselijk hard (dat zou de prijs van de Canon als snel moeten drukken).
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #54
                    Re: 5D mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                    Waarom is die prijs absurd? Zal rond de 3300 euro liggen.
                    ....
                    De prijs van de mk II en D700 was ook 3000 euro bij de introductie...
                    Dat heb je fout: de lanceringsprijs van de Canon 5DII lag ergens rond de 2.500 €.
                    Heb het teruggevonden: http://www.dpreview.com/news/2008/9/17/canon_5dmarkII

                    EDIT: wat een verhouding was van $ 2,699, EU: € 2,499, UK: £ 2,299
                    is nu $3499 / €3299 / £2999.99.
                    Dat geeft als je ze door elkaar deelt: 1,2964 / 1,3201 / 1,3049
                    Als je naar de wisselkoersen kijkt van toen en nu (vnl. verhouding USD/€), dan waren het de Amerikanen die toen veel betaalden, zoals wij dat nu wellicht zullen moeten gaan doen. De Yen/€ ging bvan 167,62 in juli 2008 naar 106 voor maart 2012. Dan is 5% een lachterje.
                    Last edited by Yourt; 2 maart 2012, 13:43.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: 5D mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                      Dat is enkel een voordeel bij telelenzen. En tegelijkertijd is dat voordeel ook een nadeel bij wide-angle lenzen.
                      Ik snap de meerwaarde van deze opmerking niet goed. De 1,6 crop is een reden om voor de 7D te gaan ipv de 5D. Zie je die 1,6 crop als een nadeel dan koop je gewoon een 5D. Zo eenvoudig is het uiteindelijk zonder prijs en andere zaken te betrekken.

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Dat is ook mijn gedacht. Je hebt Mpixels genoeg je kan indien nodig altijd croppen mocht je niet toekomen op FF.
                      Ik vermoed dat er toch wel een verschil zal zijn in kwaliteit tussen een 7D met 18MP en 1,6 crop als een 5DIII met 22MP die je 'cropt' tot 'hetzelfde' beeld.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Dat heb je fout: de lanceringsprijs van de Canon 5DII lag ergens rond de 2.500 €.
                      Heb het teruggevonden: http://www.dpreview.com/news/2008/9/17/canon_5dmarkII
                      Klopt, Mir had hier al een overzicht geplaatst die dat ook bevestigd.


                      Nog wat foto's met grip btw:

                      Last edited by AndriesDeLeener; 2 maart 2012, 14:14.
                      ::: Flickr :::

                      Comment


                      • #56
                        Re: 5D mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Remco_RC Bekijk bericht
                        Mooie specs. Op papier klinkt die beter als een d800 naar mijn bescheiden mening.
                        De voorbeelden hebben me nochtans niet overtuigd van je bescheiden mening...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        De Nikonvrienden lachen eigenlijk niet; als Canon geen lage prijzen zet, hoeft Nikon dat in sé ook niet te doen. De nieuwe FF kosten veel geld voor allebei de merken.
                        De d800 komt op 2900 vs 3600 ........nu vind ik persoonlijk 3600 toch teveel voor een FF met die specs. Ben zeer blij dat de d800 onder de 3000€ zit, want dit was toch min of meer een mentale grens voor me .
                        Mijn site...
                        vandaelefotografie.be
                        * BD0916BE *

                        Comment


                        • #57
                          Re: 5D mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door AndriesDeLeener Bekijk bericht
                          Nog wat foto's met grip btw:
                          Met alle respect voor Canon en de bijzonder goede camera's die ze maken - maar van vertical grips hebben ze duidelijk geen kaas gegeten, helaas.
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                          Comment


                          • #58
                            Re: 5D mark III

                            In amerika zal het 2600 eurotjes zijn, de verschil is gelijk een paar dagen new york rondhangen met je nieuwe camera. Hieronder een review van de mk3

                            http://blog.jeffascough.com/photogra...ii-review.html

                            Comment


                            • #59
                              Re: 5D mark III

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Met alle respect voor Canon en de bijzonder goede camera's die ze maken - maar van vertical grips hebben ze duidelijk geen kaas gegeten, helaas.
                              wat is er mis met die grip dan? ik zie een ontspanknop, ael-knop, een belichtingscompensatieknop met draaiwieltje.. ik weet niet wat jij verder nog zou willen hoor..

                              lijkt verdorie wel een sony-grip..
                              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                              Comment


                              • #60
                                Re: 5D mark III

                                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                                Met alle respect voor Canon en de bijzonder goede camera's die ze maken - maar van vertical grips hebben ze duidelijk geen kaas gegeten, helaas.
                                Tja... dat zal wel weer een nieuw model zijn ook zeker, dat niet op de 5DII gebruikt kan worden?
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X