Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D mark II als hoogprofessionele videocamera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

    Kijk en val geheel achterover:
    http://www.usa.canon.com/dlc/control...articleID=2086

    Als dit niet indrukwekkend is ?

    Meer op de blog:
    http://blog.vincentlaforet.com/
    Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

  • #2
    Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

    Tuurlijk dat het indrukwekkend is.
    En wees maar gerust dat Canon slimmer is dan al wie hier zit te mekkeren over die videofunctie.
    Ze breiden er hun markt mee uit - heel wat kleine 'independant' film(pjes)makers zullen ervoor vallen.
    I mean: koop 's een videocamera waarmee je zulke lenzen kunt gebruiken...
    Mark my words: nog even en Youtube wordt overspoeld met 5D filmpjes.
    Als je echt creatief bezig bent is dit een hele fijne 'extra' op de 5D - en als het je niet interesseert blijf je er gewoon af. End of discussion.

    Hetzelfde met die 21 MP - tenzij de kwaliteit heel erg tegenvalt heeft de 5D II alles in zich om records te breken qua verkoop. En met die 21 MP kan hij nog een tijdje mee - zoals de eerste.
    En dat de kwaliteit zou tegenvallen betwijfel ik ten zeerste: ze hebben er hun tijd voor genomen, en ze zijn ook niet achterlijk hè.

    In elk geval: we zullen het zien als hij er echt is - en tot dan heeft het weinig zin erover te zagen.

    Comment


    • #3
      Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

      Volléééédig mee akkoord!
      het zal een fantastische camera worden, aan al wie het niet gelooft, wacht nog even tot hij op de markt komt

      en idd, subliem filmke, je moet wel weten dat die man er echt wel iets van kan, hij toont eigenlijk gewoon de mogelijkheden aan, of je dat van de eerste moment al zelf gaat kunnen weet ik niet echt
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

      Comment


      • #4
        Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

        Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
        En wees maar gerust dat Canon slimmer is dan al wie hier zit te mekkeren over die videofunctie.
        Inderdaad en vergeet ook de eerder gelanceerde Nikon D90 niet
        Het is dus een algemene en volgens mij goede trend.

        Comment


        • #5
          Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

          Indrukwekkend filmpje.
          Indrukwekkend lijstje lenzen
          Indrukwekkende fotograaf
          Indrukwekkende camera!? (We zien wel )
          Last edited by jeroen.s; 25 september 2008, 13:39. Reden: fotograaf toegevoegd
          Jeroen

          Comment


          • #6
            Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

            Tijdens mijn eerste sneeuwvakantie, bijna 40 jaar geleden, had ik een Topcon Uni, Pentax 67 en een Kodak Brownie 8mm Turret model bij me.
            Deze apparaten staan keurig gepoetst in het gelid in de vitrine en roepen mooie herinneringen op aan vervlogen tijden.
            Het was voor de fotografie een roerige tijd omdat technische eigenschappen die we heden als volkomen normaal aanvaarden, toen werden beschouwd als regelrechte wereldwonderen.., en uiteraard door velen totaal overbodig werden geacht.
            Zo zie ik ook de video functie van de 5Dmk2 als een wereldwonder.
            Tijdens de eerstvolgende skivakantie zal de 5Dmk2 dus aan mijn hals bungelen en mogelijk neem ik die 'ouwe' 5D mee als back-up.
            Het pionieren is voorbij amateur filmen en fotograferen is volwassen geworden.
            Voor een mooie grote afdruk kan ik de 5Dmk2 goed gebruiken, voor mijn diashow is deze camera een gruwelijke overkill maar dat kan tenslotte geen kwaad.
            Als ik denk aan een viertal diaprojectors, meters snoer en zelfgebouwde synchroniseer en geluidsapparatuur, dan dank ik al die ingenieurs die het mogelijk hebben gemaakt met Alt-Tab te schakelen tussen een perfecte geluidstudio en een zeer geavanceerde droge doka om daarmee het resultaat van de 5Dmk2 te kneden tot een, op een dvdtje gebrande voorstelling. Ik ben een tevreden mens!

            Comment


            • #7
              Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

              Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
              Inderdaad en vergeet ook de eerder gelanceerde Nikon D90 niet
              Het is dus een algemene en volgens mij goede trend.
              hmm, als ik dat filmke van die 5D vergelijk met die D90 dan kom ik tot de conclusie dat je naast die D90 best ook nog een filmcamera meezeult , nu de prijs is ook wel anders
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

              Comment


              • #8
                Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

                Toch nog even meegeven dat Canon niet voor niets deze nieuwe 5D in de handen van een professioneel geeft . Er zijn blijkbaar een paar tientallen testcamera's uitgedeeld aan verschillende fotografen. Als deze in het verleden reeds Canon niet genegen waren is het twijfelachtig dat ze vandaag een nieuw toestel mochten uittesten. Het zal pas achteraf (na de release van de definitieve camera in de winkels) blijken hoe goed de camerafunctie wel of niet is. Het is niet omdat Vincent Laforet er een filmpje mee gemaakt heeft dat de camerafunctie gemakkelijk in het gebruik is. Deze mensen zijn dagdagelijks bezig met filmen en zijn er ook goed voor uitgerust( kosten noch moeite werden in het filmpje gespaard)om eventuele problemen te voorkomen en om er iets moois uit te halen.Gebreken of minpunten zullen achteraf wel aan het licht komen
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Deze mensen zijn dagdagelijks bezig met filmen en zijn er ook goed voor uitgerust( kosten noch moeite werden in het filmpje gespaard)om eventuele problemen te voorkomen en om er iets moois uit te halen.
                  Zeer terechte opmerking. Zonder de kwaliteiten van de camera aan te vallen: het blijft nog maar de vraag hoe bruikbaar een dergelijke filmfunctie is zonder een fortuin aan lenzen en ander materiaal. Maar zoals dat fimpje toont: de capaciteiten zijn er.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

                    ge moet es goed kijken naar de lenzen die diene pee gebruikt heeft

                    amen
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

                      Wat de gewone gebruiker eruit zal halen zal een pak minder zijn dan wat je nu ziet. Hetzelfde dan wanneer je Jan met de pet in een F1 zet, die zal ik minder snelle rondjes afleggen dan Schumi.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

                        The making of

                        http://vincentlaforet.smugmug.com/ga...891_Jd2CT-A-LB
                        Last edited by frank207be; 25 september 2008, 14:50.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

                          Ik hoop toch dat ik er van uit mag gaan dat niemand een rammelende superzoom van een vreemd merk op een 5Dmk2 zal schroeven!

                          Toen de eerste 'quick return' spiegels in Asahi Pentax werden gebouwd voorspelden de doomdenkers 1 crash per 10 foto's. Totdat ze ook een camera met quick return spiegel hadden, toen was het gejerimineer over.
                          Hetzelfde geldt voor motorisch filmtransport, dat was iets voor gekken en goedgelovigen. Daar tussen door kwam nog eventjes automatische filminleg en lichtmeting door de lens... waanzinnige uitvindingen volgens velen, de romantiek zou geheel uit de fotogrtafie verdwijnen.
                          Autofocus werd afgedaan als zijnde trager dan handmatig scherpstellen en een vroegtijdig verdwijnen van die zotheid werd alom voorspeld.
                          Als we een Leica M4 voor wat betreft ergonomie vergelijken met de huidige dslr's dan is het niet moeilijk om vast te stellen dat de tegenwoordige camera duidelijk voordeel heeft gehad bij het voortschrijden van 'human engineering'. Toch ligt de M8 nog steeds perfect in mijn handen.
                          Ik heb 'the making of Reverie' nu wel tien keer gezien en ik blijf het, ondanks de 1 op 4 compressie, een verbluffend filmpje vinden.
                          Vooral die helicopter vlucht over de city vind ik werkelijk magistraal en ik kan me haast niet voorstellen dat dat in een andere helicopter niet zou lukken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

                            Wow... da's écht heel indrukwekkend.
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #15
                              Re: 5D mark II als hoogprofessionele videocamera

                              Ik stel mezelf maar 1 vraag bij al dit moois : hoeveel rekenkracht zal er nodig zijn om al dat moois in goede banen te leiden ?

                              Mijn ervaring met video-bewerking is al van enkele jaren geleden doch op een -toen- recente pc mocht je rustig een ritje met de fiets gaan maken terwijl hij bezig was met het renderen van je geknipte en geplakte beeldjes... Daarna was het nog bang afwachten of je geluid mooi synchroon liep met je videomateriaal en anders....herbeginnen.

                              Telkens wannner ik mij erger aan de traagheid van sommige foto-bewerkingsprogrammas troost ik mezelf met de gedachte dat het geen video is

                              Silent M.

                              Comment

                              Working...
                              X