Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D: brede strook door beeld: sensorprobleem?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D: brede strook door beeld: sensorprobleem?

    Hallo iedereen,

    Ik heb sinds een aantal maanden een 2e-handse 5D gekocht.
    Vandaag was ik de foto's aan het bewerken van afgelopen weekend, tot ik plots merkte dat de bokeh heel erg raar was.
    Pas toen ik 100% inzoomde in LR bleek dit een brede strook te zijn die over de volledige foto loopt.
    Ze is ongeveer 1/4e breed van de totale breedte van de foto en is te zien op elke foto! De strook bevindt zich helemaal bovenaan als je de camera horizontaal houdt.

    Hier onderaan zie je een printscreen van lightroom dat ik genomen heb. Links in de printscreen zie je nog een deel van de gehele foto, zo zie je ineens hoe breed het stuk is...
    Weet er iemand wat dit kan zijn? Een half uur ervoor heb ik ook foto's genomen en deze hebben het niet, dus het CF kaartje zal het waarschijnlijk niet zijn. Ik hoop maar dat er niets met mijn sensor aan de hand is ...

    Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
    BLOG

  • #2
    Re: 5D: brede strook door beeld: sensorprobleem?

    1: batterijen een half uur uit camera laten en eerst proberen zonder grip. Want het kan een connectiefoutje zijn.
    2: eens kijken als je de strook ook ziet in liveview.
    Als dat niet helpt, eens binnensturen zodat een professional er eens kan naar kijken.

    Comment


    • #3
      Re: 5D: brede strook door beeld: sensorprobleem?

      Ik heb idd naar Canon gebeld, waarschijnlijk een stofje dat tussen een contactpunt zat in het CF kaartslot, gewoon de camera eens op en af zetten. De kans dat het nog eens gebeurd zou 1 op een miljoen zijn tja
      Last edited by Mr.Magic; 2 november 2012, 08:29.
      Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
      BLOG

      Comment

      Working...
      X