Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

550 EX focus assist light

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 550 EX focus assist light

    Kan je dit bij schemerduister gebruiken ZONDER dat de flitser wordt geactiveerd ? Om te fotograferen op 1600 ISO bv. ( zonder flitslicht )
    Dit omdat het een discreter licht is dan de stroboscopische pulsen van de ingebouwde flits op de 10D + het schijnt sterker en accurater te zijn. Is het mogelijk en hoe doe je dat ?

  • #2
    goeie vraag, maar ik denk niet dat dit kan.
    Misschien door je flits af te plakken.
    maar al bij al zie ik nog zo het nut er niet van in, het is idd heel accuraat maar het gaat niet zo ver, dat is een beetje het probleem.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Neen, niet mogelijk. Flitskop afplakken, maar is niet aan te raden denk ik...
      /\/\
      Canon Powershot G3, LA-DC58B, TC-DC58N, WC-DC58N
      Canon Digital Ixus
      ImageTank 20GB
      Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

      Comment


      • #4
        Dit is een Custom function op de camera , bij de D60 N°5 in de handleiding van de D60 ga je er meer informatie kunnen overvinden op blz 39 maar je kan de infrarood assistentie van je 550EX gebruiken om scherp te stellen. De instelling dien je te doen in het menu. Waarschijnlijk kan dit bij de 10D eveneens maar daar heb ik geen handleiding van in mijn bezit.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          yep kan ook op de 10D. Custom function nr 5 net zoals bij de D60

          Comment


          • #6
            OK dit wijkt dus af van analoge EOS camera's handig. Het is inderdaad CF nr 5 op 3 zetten
            Canon Powershot G3, LA-DC58B, TC-DC58N, WC-DC58N
            Canon Digital Ixus
            ImageTank 20GB
            Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

            Comment


            • #7
              Als je dan toch niet wil flitsen, kan je hetzelfde dan niet bereiken met de interne flits? Dat scheelt een stuk in volume en gewicht.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Stuurt die ingebouwde flash dan geen stroboscoop-licht uit om scherp te stellen ? Dit vermeldt hij ook in zijn eerste message.
                Originally posted by Pieter G.
                Als je dan toch niet wil flitsen, kan je hetzelfde dan niet bereiken met de interne flits? Dat scheelt een stuk in volume en gewicht.
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

                Comment


                • #9
                  De custom function geeft de keuze aan de gebruiker.
                  De externe flash werkt met infrarood, zenden en ontvangen de ingebouwde flash werkt met zichtbaar licht.
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Interessant topic
                    Zal vanavond ook eens eea uitproberen.
                    Spaart weer een Speedlite Transmitter ST-E2 uit ! [
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Zal vanavond ook eens uitproberen.
                      Spaart weer een Speedlite Transmitter ST-E2 uit.
                      Dat zou ik zo niet direct durven zeggen, de ST-E2 kan je flitsen sturen zonder dat ze op je camera staan.
                      Deze functie helpt de Autofocus zonder te flitsen, daar was het eigelijk om begonnen.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Digipics357
                        Zal vanavond ook eens uitproberen.
                        Spaart weer een Speedlite Transmitter ST-E2 uit.
                        Dat zou ik zo niet direct durven zeggen, de ST-E2 kan je flitsen sturen zonder dat ze op je camera staan.
                        Deze functie helpt de Autofocus zonder te flitsen, daar was het eigelijk om begonnen.

                        Yep, je hebt gelijk, maar mijne smiley was er niet goed doorgekomen blijkbaar !
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad de bedoeling met IR te kunnen werken, want bij onvoldoende licht om te focussen popt de ingebouwde flash op en produceerd een stroboscopisch licht om de lens toe te laten correct te kunnen scherp stellen.

                          Comment


                          • #14
                            De externe flash werkt met infrarood, zenden en ontvangen de ingebouwde flash werkt met zichtbaar licht.


                            Dit is niet waar. Als je naar het rode licht verwijst van de AF-hulp licht, dan is dit echt geen infra-rood. Infra rood is niet waar te nemen met het menselijk oog. Het AF-hulplicht van je externe flitser (of ook bijvoorbeeld van de interne AF-hulplicht van de EOS 50) projecteerd een raster waar door de AF sensor iets heeft waarop hij kan scherpstellen. Dat dit rood licht is heeft ermee te maken dat dit voor de AF sensor het meeste contrast opleverd. (net als een rood fliter gebruiken bij zwart/wit fotografie!).

                            Als je dan toch niet wil flitsen, kan je hetzelfde dan niet bereiken met de interne flits? Dat scheelt een stuk in volume en gewicht.
                            "TWIN" wil toch een discreter licht dan het wat ingebouwd is in de camera. Dit zegt hij zelf. Het gewicht van een externe flitser is dus geen probleem
                            /\/\
                            Canon Powershot G3, LA-DC58B, TC-DC58N, WC-DC58N
                            Canon Digital Ixus
                            ImageTank 20GB
                            Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

                            Comment


                            • #15
                              IR zou inderdaad onzichtbaar moeten zijn.
                              De 550 EX projecteert dus werkelijk een raster, maar dit tijdens een extreem korte duur, zodanig dat het niet storend is.
                              In het verleden heb ik o.a. met een Olympus gewerkt en die produceerde zulk een felle en langdurige lichtstraal, zodanig dat de mensen op den duur schrik begonnen te krijgen.
                              De 550 EX bezorgt me wel wat extra gewicht, maar dat moet ik er dan maar voor over hebben.
                              En als ik nu zo'n ST-E2 zou aankopen ? Op Dpreview las ik dat er fotografen zijn die dit spul bijna constant op hun toestel hebben staan. Nadeel is geloof ik, dat er weer van die "exotische" batterijtjes in zitten.

                              Comment

                              Working...
                              X