Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D vs D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50D vs D90

    Ik was gisteren verheugd met het nieuws dat de 50D eraankomt en op het eerste zicht zag het ernaar uit dat het een grote sprong voorwaarts was. Ben al even aan het denken over een vervanging van mijn 400D, dus ben wel geïnteresseerd.

    Maar zag vandaag dat de 90D eraankomt en opeens lijkt het alsof Nikon veel verder zit dan Canon en daarbij nog een stuk goedkoper is.

    Ik kijk nog even de kat uit de boom.
    Volgens mij worden het interessante tijden.
    Jeroen

  • #2
    Re: 50D vs D90

    Volgens mij ben je een verkeerde vergelijking aan het maken...

    D300 vs 50D lijkt me een beter vergelijking.

    Het enige wat de D90 voor heeft is de video functie...
    D90 ziet eigenlijk juist tussen de 40 en de 50D in.

    Wat iso betreft weten we nog niet veel. Buiten dat de D90 de chip van de D300 heeft en die deed het heel goed op hoge ISO.

    Van de 50D zijn nog maar weinig beelden gelekt met hoge ISO waarden, maar voor zover ik weet ziet dat er toch redelijk goed uit.

    50D heeft ook nog 9 AF "cross-point" focuspunten de D90 heeft er 11 maar slechts 1 cross point (in het midden)

    Ook niet vergeten dat de D90 filmfunctie geen AF heeft zoals een gewone video camera... werkt met live view enzo...
    http://frederikherregods.be

    Comment


    • #3
      Re: 50D vs D90

      Bodies zijn niet echt vergelijkbaar want doelpubliek is verschillend. 50D is wat de meesten toch een categorie hoger vinden dan de D90.
      Maar dat wil niet zeggen dat deze voor jou geen modellen om te vergelijken zijn natuurlijk.
      Maar waar deze D90 in zou voorlopen tov de 50D is mij een raadsel eerlijk gezegd. Ik zou het tegendeel zeggen. Het enige vernieuwende dat ie heeft is een video mode(ik betwijfel dat er velen hier daarop zitten te wachten, overstappers van compacts waarschijnlijk wel). Maar als je dat wil ben je veel beter af met een videocamera zelfs een spotgoedkope.

      Maar D90 interesseert mij niet dus heb deze nog niet in detail bekeken. Kan je mij dus even verduidelijken waar die zo vernieuwend in zou zijn?

      Comment


      • #4
        Re: 50D vs D90

        sinds vandaag is de info van de D90 op vrijwel alle sites opgedoken (ook dpreview.com), wat eigen zoekwerk levert je wel resulataten op.

        De D90 slaat wel in als een bom, lijkt me. Zeker het overwegen waard als je naar die prijsklasse/dat niveau gaat. Het D90 topic is sinds deze morgen uitgegroeid tot een serieuze brok.

        Ik vrees dat Canon een tikje zal krijgen...

        T.E
        Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

        Comment


        • #5
          Re: 50D vs D90

          Nou ja laat het me ook zeggen, ik vind het qua marketing een sterke zet van Nikon. Persoonlijk heb ik er helemaal niks mee. Je mag als serieuze DSLR bezitter niet toegeven dat een videofunctie erbij ook leuk is. Maar dat gaat straks veranderen. Net zoals dat met liveview was.
          Last edited by Franciskine; 28 augustus 2008, 10:41. Reden: reply van voorganger verwijderd
          Ik ben op zoek naar een MB-20.

          Comment


          • #6
            Re: 50D vs D90

            Eigenlijjk zeggen die specs mij weing, pas als ik zie wat de camera presteert gaan die waarde krijgen. De D70 had ook netjes 1600 iso staan, maar wat had je er aan?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: 50D vs D90

              Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
              Van een Canonien

              Nou ja laat het me ook zeggen, ik vind het qua marketing een sterke zet van Nikon. Persoonlijk heb ik er helemaal niks mee. Je mag als serieuze DSLR bezitter niet toegeven dat een videofunctie erbij ook leuk is. Maar dat gaat straks veranderen. Net zoals dat met liveview was.
              Akkoord!

              Voor de rest zou ik de TS aanraden om te wachten op de eerste foto's om de beeldkwaliteit te beoordelen.
              Want dat is volgens mij nog altijd het belangrijkste.
              Mvg Tim

              Comment


              • #8
                Re: 50D vs D90

                Nikon is inderdaad goed bezig, des te beter voor alle Nikonians

                Maar om nu direct alles te verkopen en van kamp te veranderen lijkt het mij wat te vroeg
                De 50D heeft op (max 5 min zonder autofocus ) video na alles van de D90, en er zijn nog geen reviews van de gloednieuwe sensor en processor
                (op die Zweedse vogelfotograaf na)

                Daarenboven is de strijd nog niet gestreden, Canon brengt dit jaar nog 2 DSLR's uit (de andere merken waarschijnlijk ook)

                Comment


                • #9
                  Re: 50D vs D90

                  ......
                  Last edited by jan van ginkel; 14 januari 2009, 19:49.
                  Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                  Hier op dit forum.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 50D vs D90

                    Met een 50D koop je letterlijk en figuurlijk méér camera, uiteraard voor een meerprijs. De meest vergelijkbare camera van Nikon is de D300. Ook die kost een stuk meer dan de D90.

                    De D90 heeft als doelgroep de gevorderde amateur (of de amateur die graag wil vorderen), is uitgerust met iets minder opties en minder robuust gebouwd als bovenvernoemde camera's, maar weegt ook minder en is een stuk goedkoper.
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 50D vs D90

                      De correcte vergelijking is uiteraard 40D vs D90 en 50D vs D300. Die zitten qua prijs ook op dezelfde lijn.

                      Iemand trouwens enig idee wanneer we de eerste sample foto's kunnen verwachten van beide camera's? Hoe ging dat toen de 40D vorig jaar uitkwam ook weer? Die vier foto's die ik van de 50D heb gezien vind ik nog niet heel erg veelzeggend, en ik kan er nog steeds niet meer vinden.
                      Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                      Comment


                      • #12
                        Re: 50D vs D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
                        De correcte vergelijking is uiteraard 40D vs D90 en 50D vs D300. Die zitten qua prijs ook op dezelfde lijn.
                        Veronderstel dat je bij A nu net iets meer voor je geld krijgt dan bij B, dan is prijs niet noodzakelijk de referentie om toestellen op dezelfde lijn te zetten.
                        Denk dat je meer features en mogelijkheden naast elkaar moet zetten, als ze zowiezo al rechtstreeks vergelijkbaar zijn (en ook niet alleen naar het ruisniveau op vb. ISO3200 als maatstaf...)
                        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                        Comment


                        • #13
                          Re: 50D vs D90

                          ik zal nu zeker mijne D70 vervangen
                          Met die prijs zal het een D90 worden en met de overschot koop ik er een SB900 bij
                          Zo kan ik weer enkele jaren verder
                          Was aan het denken aan een D300 maar lijkt voor mij nu over kill
                          Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: 50D vs D90

                            de 50d lijkt me een zeer goede camera te zijn, maar de 50d is wat de 40d had moeten zijn volgens mij. De D90 heeft veel overgeërfd van de d300 en dat maakt het een zeer sterk toestel, is eigenlijk op maat gemaakt voor de betere amateur. De d90 benadert heel dicht de 50d volgens mij, wat beeldkwaliteit betreft zullen we moeten wachten om te kunnen vergelijken.
                            Natuurlijk de concurrentie zit ook niet stil, en de volgende toestellen in dit segment zullen weeral een stappeke verder staan, alhoewel ik verwacht niet veel nieuwe toestellen meer in dit segment dit jaar, misschien begin volgend jaar (PMA), maar je weet maar nooit dat nikon of andere producenten nog iets in hun mouw hebben.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 50D vs D90

                              Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
                              Veronderstel dat je bij A nu net iets meer voor je geld krijgt dan bij B, dan is prijs niet noodzakelijk de referentie om toestellen op dezelfde lijn te zetten.
                              Denk dat je meer features en mogelijkheden naast elkaar moet zetten, als ze zowiezo al rechtstreeks vergelijkbaar zijn (en ook niet alleen naar het ruisniveau op vb. ISO3200 als maatstaf...)
                              Uiteindelijk gaat het om de prijs. Als een twee keer zo duur toestel beter is, is dat niet meer dan logisch.
                              Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                              Comment

                              Working...
                              X