Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D echt zoooo slecht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50D echt zoooo slecht

    Bert Docx Bert Docx is offline
    Member

    Geregistreerd: 17 april 2003
    Thumbs down Re: Nikon D300
    Ik heb nu een maand een 50D ter vervanging van mijn ouwe getrouwe 10D.
    De 50D is op alle gebied verbeterd, menu's, live-vieuw, scherm, lens calibratie.....behalve op beeldkwaliteit is er maar een kleine vooruitgang tenopzichte 10D.

    Ik heb altijd gedacht dat er wat mis was met mijn 50D tot dat mijn vader ook één kocht, die van mijn vader is ietsje scherper maar het verschil is klein.

    De 50D maakt abnormaal veel ruis (kleur) zelfs bij lage iso's ,
    ik word er echt ziek van, ben 2300 euro armer (L lens + 50D) maar ben echter niet veel verbeterd.

    Weet niet meer wat gedaan maar ben absoluut niet tevreden en ben overtuigd zeker dat een Nikon D300 wel veel beter presteerd en ook de veel goedkopere 40D
    en ik veel spijt heb dat ik de D300 niet gekocht heb.

    Wou dit toch even kwijt, ben als Canon fan teleurgesteld in de Canon 50D

    Groeten
    Ik maak hier even een aparte topic van want deze camera staat eigenlijk op m'n verlanglijstje.

    Is het nu echt zo'n ******camera als Bert in verschillende topics beweerd?
    In de reviews wordt er toch niet echt zo negatief over dit toestel gedaan.

  • #2
    Re: 50D echt zoooo slecht

    Oorspronkelijk geplaatst door TomJ Bekijk bericht
    Is het nu echt zo'n ******camera als Bert in verschillende topics beweerd?
    In de reviews wordt er toch niet echt zo negatief over dit toestel gedaan.
    De conclusie kun je dus eenvoudig trekken...

    Comment


    • #3
      Re: 50D echt zoooo slecht

      Jep, t'is echt rotzooi!
      (en nu hopen dat de prijzen in 'verkoop' serieus kelderen)
      Tip: Ga naar de winkel, maak wat foto's. Liefst schaduwrijke delen.

      Comment


      • #4
        Re: 50D echt zoooo slecht

        Hey ,

        Ik heb het gevoel dat er een heksenjacht aan de gang is ivm de 50D.

        Ik ben trotse bezitter van zowel de 40D als de 50D. Mijn 40D heeft ondertussen reeds 26.000 kliks op de teller staan en ik ben nog steeds tevreden over dit toestel.
        2 weken geleden kocht ik een 50D en de testen zijn dus nog aan de gang. Mijn eerste test was een 50mm lensje monteren en met dezelfde settings foto’s maken met zowel de 40D als de 50D. Mijn eerlijke mening !! Die van de 50D zijn net iets scherper.
        De verkoper sprak van 25% scherper dan de 40D maar dat geloof ik niet, althans dat kan ik visueel niet vaststellen. Ik ben ook niet zo naief dat ik alles direct geloof.
        Aangezien vogelfotografie mijn ding is gebruik ik 95% van de tijd lange lenzen zoals de 300mm F4 en de 500mm F4. Met de 300mm heb ik ondertussen een paar testen kunnen doen en ook hier stel ik een verbeterde scherpte vast, een hoger aantal goede foto’s ( minder bewegingsonscherpte ). De 500mm is nog niet getest bij gebrek aan tijd.

        Besluit: Mijn eerste indruk is dat de 50D weer net wat beter is dan de 40D. De tijd zal uitwijzen of deze eerste indrukken juist waren.

        Groeten,

        Rudy

        www.vogelsvanbelgie.be
        Last edited by vvb; 3 december 2008, 08:36.
        Mvg,
        Rudy
        www.vogelsvanbelgie.be

        Comment


        • #5
          Re: 50D echt zoooo slecht

          Oorspronkelijk geplaatst door vvb Bekijk bericht
          .
          De verkoper sprak van 25% scherper
          Wat is % in scherp?????
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: 50D echt zoooo slecht

            Wat ik me afvraag of een upgrade 30D naar 50D,
            verantwoord is,
            als ik dit hier allemaal hoor,
            zijn de meningen sterk verdeeld

            Wou eerst mijn 30D een upgrade geven, maar nu weet ik het echt niet meer,
            ook de auto iso zou niet echt goed zijn, waar bij dit bij nikon dan weer wel zou goed zijn ,
            enz ... enz ...

            pfffft, voor een 5D moet ik ook al niet gaan, dan doe ik verlies in mm,
            om vogeltjes te trekken.

            De concurentie lonkt ....

            Comment


            • #7
              Re: 50D echt zoooo slecht

              Inderdaad de 50D zal net iets scherpere beelden leveren dan de 40D, maar de 50D maakt een soort ruis (kleur) zelfs bij lage iso die ik vaststel bij raw en jpg.

              De raw foto's omgezet naar jpg komen er dan weer beter uit dan jpg maar dat is normaal.

              Alles aan de 50D is top maar de beeldkwaliteit laat te wensen over, ik dacht dat er echt wat mis was met mijn camera tot dat mijn vader een 50D kocht die na uitgebreide testen dezelfde resultaten opleverde.

              Het is dus geen slechte cam maar ik ben niet tevreden en had meer beeldkwaliteit verwacht, mijn vader is wel tevreden maar fotografeerd enkel in jpg, bekijkt ze op een 15 inch monitor en drukt enkel op 10x15 af en dan zie je natuurlijk niks.
              Ik heb crops vergeleken van een 50D en D300, dat geloofd niemand (spijtig heb ik wel niet dezelfde afbeeldingen).

              Dus een update van een 30 of 40D is enkel zinvol voor de features, uw beelkwaliteit zal er bitter weinig op vooruitgaan.
              En dat de 50D topglas vereist is overdreven, mijn vader zijn EFs 17-85 IS leverd bijna identieke beelden dan mijn 3x zo dure 24-70 2.8L.

              De 15MP is echt teveel op een crop en mocht je toch zin hebben in een 50D doe een bod.
              echter weet ik als canon fan en ondertussen al heel wat spul in bezit niet meer wat te kopen.
              Een 5DMKII maar ook hier 21MP, wel een full frame

              Comment


              • #8
                Re: 50D echt zoooo slecht

                Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
                Een 5DMKII maar ook hier 21MP, wel een full frame
                Als een FF dezlfde pixeldensiteit zou hebben als de 50d, dan zou hij 38,5MP hebben.
                De 5dmkII met zijn 21MP heeft dezelfde pixeldensiteit als 20d en 30d.
                Hubert

                Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                Comment


                • #9
                  Re: 50D echt zoooo slecht

                  Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                  Als een FF dezlfde pixeldensiteit zou hebben als de 50d, dan zou hij 38,5MP hebben.
                  De 5dmkII met zijn 21MP heeft dezelfde pixeldensiteit als 20d en 30d.
                  Bij de 5DMKII kan het probleem dus niet manifesteren,
                  21MP is wel meer dan nodig, de bestanden worden ook alsmaar groter.

                  Mijn vriend heeft 2x D300 misschien moeten we is dezelfde foto's met dezelfde insellingen maken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 50D echt zoooo slecht

                    Ik ben helemaal niet ontevreden over de 50D - een upgrade van de 30D lijkt mij zeker de moeite waard (hoewel dat voor iedereen anders ligt natuurlijk)

                    Ik denk dat er soms veel te veel verwacht wordt van een 'verbetering in beeldkwaliteit'. Geen enkel toestel, om het even welk merk, doet wonderen op het vlak van beeldkwaliteit.
                    Bij hoge iso ga je wel een duidelijke verbetering zien doorheen de jaren, maar op 100iso??

                    Door de hoge resolutie ga je op 100% een stuk verder in detail kijken bij de 50D - en daar viel mij eerst ook redelijk wat ruis op. Maar dat is zeer relatief - en op 100% kijken is voor het grootste deel ook zinloos.
                    Maar pas liet ik een reeks theaterfoto's afdrukken op 20x30, gemaakt op 1600iso, en die waren fantastisch. Veel beter dan een 30D.

                    En qua scherpte: op 100iso geen klachten, maar ik zet wel de ruisonderdrukking volledig af (in raw - geen ervaring met jpg).

                    O ja: ook geen err99's meer gehad na de firmware upgrade.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 50D echt zoooo slecht

                      Nogmaals, de 50D is geen slecht toestel!
                      Problemen worden al snel opgeblazen, de 50D is echt top en ook geen error of andere problemen bij mij.
                      Maar wat beeldkwaliteit betreft had ik echt meer verwacht, een Nikon D300 doet het wel wat beter.
                      En ik ben geen muggezifter of wat dan ook en scherpte is moeilijk te beoordelen maar beeldruis.
                      Het heeft volgens mij enkel te maken met de 15MP op een crop sensor.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 50D echt zoooo slecht

                        De keuze tussen een D300 en 50D wordt zo wel heel moeilijk voor mij.

                        Heeft er al iemand identieke afbeeldingen vergeleken tussen een D300 en 50D?
                        Kan me niet voortellen dat ze mekaar ver ontlopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 50D echt zoooo slecht

                          Oorspronkelijk geplaatst door TomJ Bekijk bericht
                          De keuze tussen een D300 en 50D wordt zo wel heel moeilijk voor mij.

                          Heeft er al iemand identieke afbeeldingen vergeleken tussen een D300 en 50D?
                          Kan me niet voortellen dat ze mekaar ver ontlopen.
                          Tom,

                          Als canon fan zou ik nu kiezen voor de D300,
                          ik weet natuurlijk niet of je al lenzen ea bezit van canon/ nikon.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 50D echt zoooo slecht

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bert Docx Bekijk bericht
                            Inderdaad de 50D zal net iets scherpere beelden leveren dan de 40D, maar de 50D maakt een soort ruis (kleur) zelfs bij lage iso die ik vaststel bij raw en jpg.

                            snip
                            .. en ik denk dat "fotografen" het verschil niet kennen tussen "scherper" en "meer detail" ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: 50D echt zoooo slecht

                              mmmmmmm............... Regulus gaat ons eens gedetaileerd uitleggen wat het verschil tussen scherpte en detail is vermoed ik


                              groeten,

                              Rudy
                              Mvg,
                              Rudy
                              www.vogelsvanbelgie.be

                              Comment

                              Working...
                              X