Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

500 mm lens voor Canon 10D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 500 mm lens voor Canon 10D

    Hoi allemaal,

    Sinds kort heb ik een Canon 10D gekocht.
    Het voornaamste gebruik is autosport fotografie dus en aangezien de auto's vaak op grote afstand voorbij rijden zit ik aan een 500mm lens te denken. Heeft iemand een sugestie welke lens te kopen of waar op te letten bij een aanschaf.
    Vast bedankt.<font face="Verdana"></font id="Verdana">

  • #2
    Probeer eens een Sigma 50-500 ! Op dit forum zijn er een flink aantal tevreden gebruikers van deze lens.
    Is niet licht, maar heeft een heel interessant zoombereik! Ze blijft ook aangenaam scherp tot op 500mm.

    Wil je beter dan dit, en lichtsterker, dan zul je een veelvoud aan prijs op tafel moeten leggen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Als je geld genoeg hebt ga je toch gewoon voor de "Telephoto EF 500mm f/4.0L IS (Image Stabilizer) USM Autofocus Lens" ...

      Groetjes.

      Comment


      • #4
        Gewoon voor de 50-500 gaan, is een super lens en niet onbelangrijk, heel betaalbaar!!!
        een paar voorbeeldjes i.v.m. autosport vindt ge hier: http://www.pixagogo.com/8130355107

        grtz

        Wesley

        Comment


        • #5
          Ik zie helaas ook niet meteen goeie alternatieven die kwaliteit leveren voor een goed budget. Als je constant 500mm nodig hebt, zal de 50-500 te zwaar en te traag uitvallen. Een vaste 500 kost echter stukken van mensen. Als je het geld hebt, is dat natuurlijk geen probleem, maar het blijft wel 6000 euro dat je niet aan iets anders kan spenderen.

          Maar ik vraag mij af of je wel 500mm nodig hebt voor autosport. Ik denk dat je met een stukje korter ook goeie resultaten haalt, maar voor heel wat minder geld. Misschien een 300/4IS met 1.4x TC of een Sigma 100-300/4 of 120-300/2.8 met 1.4xTC? Die laatste twee geven je dan nog het voordeel van de zoom, waarmee je je kan aanpassen aan de positie van waaruit je fotografeert.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Een vaste 500mm zou niet erg praktisch zijn, zou bv in Zolder totaal onbruikbaar zijn.
            Zie voorbeelden van Zolder, de 20 eerste foto's zijn aan 300mm genomen en de volgende tussen de 75 en 150mm

            Comment


            • #7
              Zie mijn advertentie voor een Canon 600mm f4 L USM; is een lens die voornamelijk voor natuur en sportfotografie gebruikt wordt.

              Comment


              • #8

                Ik zou voor de Canon 100-400 IS gaan. Voor sportfotografie zal die IS dikwijls van pas komen. Ik ben heel tevreden over de Sigma 50-500 maar ooit gaat hij eens weg en komt er een Canon tele in de plaats. Tenslotte heb je bij de Sigma ook geen volle 500 mm zoom.

                Patrick

                Comment


                • #9
                  ... en bij de Canon heb je ook niet de volle 400mm...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Weet iemand ook de prijs van deze Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6L IS USM? Of heeft iemand een up-to-date prijslijst van Canon. Ik las trouwens ook dat deze lens uit te brijden is met een extender.

                    Grz. Co

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by cootje666
                      Weet iemand ook de prijs van deze Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6L IS USM? Of heeft iemand een up-to-date prijslijst van Canon. Ik las trouwens ook dat deze lens uit te brijden is met een extender.

                      Grz. Co
                      rond de 1500 euro

                      Comment


                      • #12
                        http://home.tiscali.nl/triplet/
                        http://www.top-foto.de/
                        http://www.ac-foto.com/ger/produkte.php

                        Hopelijk heb je hier iets aan...
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment

                        Working...
                        X