Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450D achtergrondwazigheid op M?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 450D achtergrondwazigheid op M?

    Hallo,

    Ik heb gisteren mijn 450D gekocht met lens 18-200 IS 3.5-5.6.
    Ik vroeg me af hoe ik de scherptediepte kon instellen, ik zet hem op stand M, en stel dan de sluitertijd en Diafragma in, maar weet iemand hoe je via M stand, of andere het beeld zeer scherp kan maken met wazige achtergrond??

    alvast bedankt!!

    Daag, groetjes

  • #2
    Re: 450D achtergrondwazigheid op M?

    Lees ne keer je handleiding, of een basiscursus fotografie. Je zal er veel meer van leren dan als wij jou zeggen welke instellingen je moet gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: 450D achtergrondwazigheid op M?

      Pff, hoeveel topics ga je nog openen?

      Leer eerst je toestel kennen in de P, AV en TV standen. Bekijk welke diafragmagetallen en sluitertijden de camera zelf kiest in welke lichtomstandigheden. Later kan je overschakelen op volledige manuele stand, eens je doorhebt hoe alles in mekaar zit.
      My Flickr page!

      Comment


      • #4
        Re: 450D achtergrondwazigheid op M?

        De scherptediepte regel je met het diafragma en dat kan in P*SAM.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: 450D achtergrondwazigheid op M?

          Gebruik de AV-stand voor de gewenste scherptediepte, zet het diafragma zo ver mogelijk open voor een zo klein mogelijke scherptediepte.
          (Mijn camera staat bijna altijd in de AV-stand.)

          Je kan de camera ook manueel ook instellen, maar dan moet je de diafragma-opening + de sluitertijd instellen om de belichting juist te krijgen.
          In de AV-stand kies je de diafragma-opening en zal de camera automatish de sluitertijd instellen.

          Maar met een niet zo heel erg lichtsterke lens krijg je nooit zo'n heel onscherpe achtergrond.

          Op de langste brandpuntsafstand en de kortst mogelijke scherpstel-afstand krijg je meestal de wazigste achtergrond. Met een macrolens zie je dat nog beter als je de maximale vergroting (zo dicht mogelijk bij het onderwerp) nodig hebt.


          Een basiscursus fotografie kan inderdaad handig zijn als je wil weten wat er allemaal gebeurt als je aan de knopjes draait.

          Voor een 450D bestaan er verschillende handboeken met specifieke uitleg over die camera, maar er staat ook een basiscursus fotografie in die geldig is voor alle camera's.

          Het grote voordeel van digitaal is dat je kan experimenteren zoveel je wil, als er in zo'n boek iets uitgelegd wordt, dan moet je dat ook zelf testen, dat is de beste manier om te weten waarmee je bezig bent.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 450D achtergrondwazigheid op M?

            awel eerlijk gezegd , zoals ik het heb aangepakt vanaf dag 2 :

            Stap 1 :
            This is an introduction and walk around the Canon Rebel XSi Digital Camera. There are many confusing buttons on the XSi, and I decided to go over all of them...

            En zeg nu niet dat je je knoppen al kent heh ..kijk het dan nog maar eens! Het gaat er vooral om de functies en je camera heel goed te leren kennen , onthouden ..zodat jezelf een automatisme inbouwt. Herhaling is de beste manier
            Stap 2 :
            It's one thing to enjoy the XSi's advanced automatic shooting modes, but in order to take control of your camera, you've got to start shooting manually, with...

            dat bedoelde ik dus met de 'halfautomatische' functies vd camera...zo kan je de andere waarden nog zien en kijken hoe je camera reageert..zeer leerrijk!
            Stap 3 :
            When the automatic settings cannot correctly expose your shot, try locking the Auto-Exposure on the most important part of the shot and then recomposing, fro...


            een hele leuke om het plezant te houden :
            See my NEW updated guide to long exposures at https://www.youtube.com/watch?v=kcTAXn7LJZ4


            Khoop dat het je wat helpt , ik vond het vooral een vrij duidelijke uitleg , blijven klikken!


            Mvg
            Last edited by looneycooney; 18 december 2008, 21:00.
            Canon EOS 450D (15/12/08)
            Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
            Statief : Velbon Sherpa 450R

            Comment


            • #7
              Re: 450D achtergrondwazigheid op M?

              Oorspronkelijk geplaatst door cedricje.l Bekijk bericht
              Hallo,

              Ik heb gisteren mijn 450D gekocht met lens 18-200 IS 3.5-5.6.
              Ik vroeg me af hoe ik de scherptediepte kon instellen, ik zet hem op stand M, en stel dan de sluitertijd en Diafragma in, maar weet iemand hoe je via M stand, of andere het beeld zeer scherp kan maken met wazige achtergrond??

              alvast bedankt!!

              Daag, groetjes
              Jawaade : Niet weten wat sluitertijd en diafragma is, maar wel de M-stand gebruiken. T'is ook een manier van werken hé.
              Persoonlijk gebruik ik quasi altijd de P-stand. Meestal doet dat ding wat ik ervan verwacht. En als hij het niet doet : efkes aan het wieleke draaien hé...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: 450D achtergrondwazigheid op M?

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Jawaade : Niet weten wat sluitertijd en diafragma is, maar wel de M-stand gebruiken. T'is ook een manier van werken hé.
                Persoonlijk gebruik ik quasi altijd de P-stand. Meestal doet dat ding wat ik ervan verwacht. En als hij het niet doet : efkes aan het wieleke draaien hé...
                Probeer eerst in de P/stand, daarna kun je overgaan op Av of iets dergelijks.. De M/stand gebruik ik zelden, of het moet in bepaalde omstandigheden zijn...

                Comment


                • #9
                  Re: 450D achtergrondwazigheid op M?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Gebruik de AV-stand voor de gewenste scherptediepte, zet het diafragma zo ver mogelijk open voor een zo klein mogelijke scherptediepte.
                  (Mijn camera staat bijna altijd in de AV-stand.)

                  Je kan de camera ook manueel ook instellen, maar dan moet je de diafragma-opening + de sluitertijd instellen om de belichting juist te krijgen.
                  In de AV-stand kies je de diafragma-opening en zal de camera automatish de sluitertijd instellen.

                  Maar met een niet zo heel erg lichtsterke lens krijg je nooit zo'n heel onscherpe achtergrond.

                  Op de langste brandpuntsafstand en de kortst mogelijke scherpstel-afstand krijg je meestal de wazigste achtergrond. Met een macrolens zie je dat nog beter als je de maximale vergroting (zo dicht mogelijk bij het onderwerp) nodig hebt.


                  Een basiscursus fotografie kan inderdaad handig zijn als je wil weten wat er allemaal gebeurt als je aan de knopjes draait.

                  Voor een 450D bestaan er verschillende handboeken met specifieke uitleg over die camera, maar er staat ook een basiscursus fotografie in die geldig is voor alle camera's.

                  Het grote voordeel van digitaal is dat je kan experimenteren zoveel je wil, als er in zo'n boek iets uitgelegd wordt, dan moet je dat ook zelf testen, dat is de beste manier om te weten waarmee je bezig bent.

                  Ik ben het hier volledig mee eens
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: 450D achtergrondwazigheid op M?

                    bwa is toch geen ramp heh , ik wist ook niet wat het allemaal betekende, maar heb toch de eerste dag al foto's getrokken op alle mogelijke standen..oefenen en blijven proberen heh.
                    Na 2de dag en wat opzoekwerk was het al een ferme verbetering , merk je wel in mijn posts in het beginnershoekje.
                    Nu het is geen heel leerboek hoor, je kan vrij snel alles grondig leren kennen qua bediening etc , enkel het dan toepassen is afhankelijk van je inzicht en ervaring...
                    Blijven klikken vooral , blijven proberen etc . MAAR vooral goed jezelf informeren en opzoeken via google , you tube, etcetc ..internet is toch iets zaligs tegenwoordig heh , had ik dat vroeger op school maar
                    Misschien zelfs eens in je shop vragen..bij mijn verdeler bv krijg ik elke maand de kans een 'shopke' te doen , waar je vragen kan stellen , uitleg kan krijgen of zelfs wat huiswerk meekrijgt om te oefenen.

                    ps: en dus voorlopig van die 'M' stand wegblijven idd

                    Mvg
                    Canon EOS 450D (15/12/08)
                    Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                    Statief : Velbon Sherpa 450R

                    Comment

                    Working...
                    X