Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350D vs 40D of 50D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 350D vs 40D of 50D

    Hallo,

    Het is al een tijdje geleden dat ik hier op het forum ben gekomen. Maar nu begin ik te denken om een upgrade door te voeren. Op dit moment heb ik een 350D, zeer leuk toestel maar mijn voornaamste ergernis de ruis op hoge iso. MIjn telelens is niet echt lichtsterk ( 400mm 5.6 ) waardoor fotograferen echt moet gaan bij stralend weer (toch uit de hand).

    Nu mijn vragen

    1) Wat zijn de gebruikerservaringen, van mensen die zijn overgeschakeld van 350D en 40 of 50D, die heb ik op het forum nog niet veel aan het woord gehoord. Zijn er ergens testfoto's te zien, ik vind die dus niet.

    ps: weet iemand de DR van een 350D om dit te vergelijken met 50D?

    2) Zijn er mensen die overgeschakeld zijn van een 40 naar 50D? aangezien (om de boot int midden te houden) de beeldkwaliteit hetzelfde is maar de extra features lijken wel leuk. Is het zijn geld waard?

    alvast bedankt

    mvg David Deruytter
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

  • #2
    Re: 350D vs 40D of 50D

    Ik zit met dezelfde vraag, maar dan vertrekkende van een 400D, vooral gebruikt voor concertwerk.

    Ik geraak er maar niet aan uit... camera upgraden of voor extra lensmateriaal gaan...
    Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

    Comment


    • #3
      Re: 350D vs 40D of 50D

      Ik kom van een 350D en heb een 5D MarkII besteld.
      40D is scherm niet ideaal en geen liveview(mijn vrouwtje neemt graag ook eens een foto maar dan op basis van het scherm, zoals bij haar Fuji Finepix F30)
      50D is qua iso de mindere van de 40D.
      5D is trager qua opnamesnelheid, maar ik ben geen actiefotograaf. Bovendien haalt de 350D maar een 2.5 beeldjes per seconde.
      Iso performance is het wat ik zoek, en dan kom je bij de 5D MarkII uit.
      Ik heb al een 24-105, een 70-200 komt er zeker nog bij, en nog een 50 1.4..

      op onderstaande link, een vergelijk tussen 350D, 5DMarkII en 50D


      Voor mij is het duidelijk zeker als je naar ISO performance kijkt.
      5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
      Fuji Finepix F30

      Comment


      • #4
        Re: 350D vs 40D of 50D

        ik heb dit voorjaar mijne 350D vervangen (of eerder aangevuld) met de 40D. Voor mij blijft de 350D een prachtig toestel, toch is de 40D van een ander kaliber :

        - zwaarder van gewicht zodat er meer stabiliteit is (ligt ook beter in de hand bij mij !)
        - is veel sneller in maken van verschillende foto's achtereen (6,5 frames per seconde kan je enkel halen in ideale omstandigheden MAAR snelheid is duidelijk hoger)
        - bij hogere iso's beter qua ruis (iso 800 zeer goed terwijl de 350D eerder aan iso 400 stopt)
        ...

        Weet dat de 40D WELDEGELIJK liveview heeft, als je zou geinteresseerd zijn.

        50D heb ik nog niet mee gewerkt, dus kan ik hier geen uitspraak doen. Uit reviews haal ik wel dat de hogere prijs voor de 50D niet opweegt tegen de extra features (maar dat is voor ieder persoonlijk uit te maken)
        The future brings my best photo. Time is on my side.
        Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

        Comment


        • #5
          Re: 350D vs 40D of 50D

          MIjn telelens is niet echt lichtsterk ( 400mm 5.6 ) waardoor fotograferen echt moet gaan bij stralend weer (toch uit de hand)
          ik heb een 100-400 met dezelfde beperking
          op de 400D was ISO 400 de grens, met de 50D is ISO 800 nog acceptabel, dwz op 1/250 is dat een bewolkte hemel op een wintermiddag
          vooral de tracking is een stuk beter
          waarschijnlijk geldt dit alles ook voor de 40D

          deze testfoto van een meeuw tussen de lantaarnpalen kon gewoon niet met de 400D:
          (recht uit de camera, geen ruisreductie )



          Make: Canon
          Model: Canon EOS 50D
          Shutter Speed: 1/256 second
          F Number: F/5.6
          Focal Length: 400 mm
          ISO Speed: 800

          Comment


          • #6
            Re: 350D vs 40D of 50D

            Ik ben sinds gisteren overgstapt van de 350D naar de 50D

            Waarom?
            - beter op hoge iso maar zeker niet het budget voor de 5D... keuzes hé
            - past perfect in mijn grotere handen
            - werkt vlot, voor dat draaiwiel op de achterkant, kan je gemakkelijk de EXP. instellen zonder rare vingerbewerkingen te moeten uitvoeren.
            - degelijke bouw
            - 15MP, de upgrade van 2MP meer naar de 10MP vond ik wat onvoldoende, ideaal voor crops.
            - ERR99 => firmware update
            - snellere AF dan de 40D
            - geavanceerder live view (histogram en AF)
            - voorbehouden knop voor de live view
            - hogere resolutie van het scherm !


            Ikzelf ben niet echt aan de liveview. Deze werkt me ook niet zo goed, zeker als je de snelheden gewoon bent zonder de 'live'-functie, vooral de AF dan!

            Het prijs verschil ~400 euro maakt het, voor mij, waard voor de 50D te gaan.

            In 2 jaar had ik op de 350D een 15.000 foto's. Wanneer ze zeggen dat de sluiter van de xxD reeks een levenduurheeft van 150.000 foto's moet ik de komende 20 jaar geen toestel meer kopen
            Last edited by Senscript; 16 december 2008, 22:46.

            Comment


            • #7
              Re: 350D vs 40D of 50D

              Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
              50D is qua iso de mindere van de 40D.
              Waar haal je dat?
              Kijk maar eens naar de vergelijking:
              40D vs 50D
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: 350D vs 40D of 50D

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Waar haal je dat?
                Kijk maar eens naar de vergelijking:
                40D vs 50D
                Almost exactly a year after the arrival of the EOS 40D, Canon has announced the 50D, which we're assured will be a sister-model, rather than a replacement. Recent history has seen Canon release new models every 18 months-or-so but it's been a busy year with newcomers such as the Nikon D300 getting a lot of attention in the 40D's keen-amateur/professional segment. The 50D is essentially a 40D body wrapped around a newly-developed 15 megapixel sensor that finally rectifies the situation in which Canon's XXD range trailed the company's entry-level line, in pixel terms. Canon is claiming that the new sensor's design (new manufacturing processes, redesigned photo diodes and micro lenses) mean that despite the higher resolution image noise has improved, something we'll be putting to the test later.


                Kijk maar eens naar de vergelijking tussen beide camera's.
                Dezelfde bewering komt hier trouwens regelmatig terug op het forum...
                5DMarkII+ Canon 24-105 F4 IS USM L+Canon 70-200 USM F2.8L + 50mm 1.8 + Speedlite 550EX + ..
                Fuji Finepix F30

                Comment


                • #9
                  Re: 350D vs 40D of 50D

                  ikzelf zit met EXACT dezelfde vraag;

                  ik heb een 350D met 400 5.6, en ISO 400 daar stopt het ook bij mij.

                  Nu heeft een collega een 40D gekocht, en heb ik hem even mogen testen, zij het enkel binnen,
                  en niets technisch goed onderbouwd. Daar is hier op het werk simpelweg niet genoeg tijd voor.

                  Mijn ondervindingen waren de volgende:
                  - 40D is ENORM veel gebruiksvriendelijker (vooral dankzij scrollwiel achterop)
                  - 40D is sneller
                  - 40D is groter en ligt goed (beter) in de hand. Er zat wel geen batterygrip op.
                  - 40D heeft meer pixels
                  - 40D lijkt mij scherper; zelfs terwijl alle instellingen op de cam op standaard stonden en mijn 350D perfect is afgesteld op mijn behoeften en workflow

                  en dan:
                  Qua ruis scheelt het allemaal niet veel...
                  Echt wel heel weinig, als ik tijd kan vinden kan ik een paar vergelijkbare foto's plaatsen,
                  nogmaals, nix wetenschappelijk, puur gevoel!
                  Fotogallery
                  My Pictureblog

                  Comment


                  • #10
                    Re: 350D vs 40D of 50D

                    Als je van de 350D komt zal de 40D op elk punt beter zijn, en de prijs is erg redelijk.

                    Van de 400D is het verschil wat kleiner, ik vond ook dat je geen camera van een jaar oud nieuw koopt (dat had ik dan vorig jaar moeten doen), ik ben voor de 50D gegaan.

                    Ik apprecieer vooral de hogere resolutie van het LCD-scherm en de spotmetering.
                    Veel handiger te bedienen ook, zonder het oog vanachter de zoeker te moeten halen.
                    Een beetje groot naar mijn zin, maar het gewicht valt mee.
                    CF-kaartjes en harde schijven kosten niets meer, alleen gaat mijn PC niet zo snel meer door de raws als vroeger.

                    De ruis is ietsje beter dan de 400D, alleen met 20% (volgens testen een dikke 10%) meer lineaire resolutie, alle beetjes tesamen helpen om een diafragmastop te winnen.

                    Sommigen beweren dat de AF-tracking beter is dan de 40D, kan ik niet vergelijken, maar ik zie toch dat een aantal bekende vogelfotografen op dit forum nu een 50D hebben

                    Comment


                    • #11
                      Re: 350D vs 40D of 50D

                      heeft de 40D geen spotmeting?

                      Waarschijnlijk zal de 50D ook wel nog sterk in prijs dalen, en ga ik meteen voor de 50D bedankt voor alle reactie's

                      als er nog mensen zijn met vergelijkingsfoto's mag je ze zeker nog posten.
                      [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                      Comment


                      • #12
                        Re: 350D vs 40D of 50D

                        heeft de 40D geen spotmeting?
                        uiteraard wel, ik vergeleek met de 400D

                        de topic ging over de upgrade van 350D
                        vermits de gemiddelde amateur niet zo gek te krijgen is om elk jaar een nieuw toestel te kopen, wachten de meeste mensen toch minstens 2 generaties, of gaan een klasse hoger

                        350D naar 40D is dezelfde afstand als 400D naar 50D (en even verdedigbaar en evenveel plezier)

                        ik meng mij niet in de oeverloze discussie of de 50D al dan niet beter/slechter/niks waard is vergeleken met de 40D

                        veel plezier
                        Last edited by palombian; 18 december 2008, 22:13. Reden: veel plezier

                        Comment


                        • #13
                          Re: 350D vs 40D of 50D

                          Oorspronkelijk geplaatst door tinky-winky Bekijk bericht
                          http://www.dpreview.com/reviews/canoneos50d/page18.asp

                          Kijk maar eens naar de vergelijking tussen beide camera's.
                          Dezelfde bewering komt hier trouwens regelmatig terug op het forum...
                          canon zegt ook niet dat de ruis beter is. Ze zeggen wel dat voor dezelfde ruis/pixel het aantal pixels met 50% gestegen is.

                          Die review heeft voor me geen relevante info tenzij het beeld van de 40D op 15MP gebracht wordt of logischer de 50D van 15 naar 10MP.
                          Het is normaal dat je op eenzelfde 100% crop meer ruis ziet op de 50D want je ziet ook meer pixels ...

                          En zoals gezegd, een 40D nu nog nieuw kopen... je vindt ze 2dehands voor een mooie prijs en weinig clicks. Maar je kan er altijd voor de 40D met garantie kiezen natuurlijk.
                          Ik had mijn 350D gekocht op het moment dat de 400D gelanceerd werd. Het was mijn eerste dSLR en wist ik veel of ik er wel mee ging overweg kunnen... nu heeft de 50D alle functies die ik maar kan wensen, buiten een FF die buiten mijn budget ligt.
                          Last edited by Senscript; 18 december 2008, 23:55.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 350D vs 40D of 50D

                            Ik heb ook lang zitten twijfelen wat ik zou doen, ben op dit moment in het bezit van een 350d. Een nieuwe 40d kopen of tweedehands maar als je de prijzen ziet kan je beter voor een nieuwe gaan! Ze durven nog altijd meer dan 600€ vragen terwijl je bij kamera-express al een nieuwe hebt voor 626€. In ieder geval ik ga straks uiteindelijk mijn nieuw toestel halen en dan maar het beste hopen (ivm err99)
                            Groetjes CrusH

                            Comment


                            • #15
                              Re: 350D vs 40D of 50D

                              hehe die error idd, ik heb ernaar gevraagd gehad toen ik nog opzoek was ..volgens mijn shop kijken zij nu telkens de camera's na op aanvraag van canon..laatste 2 mnd hebben ze niets meer van error-problemen binnengehad...zouden ze het hebben opgelost?!
                              Alleszins zijn ze ervan op de hoogte geweest bij canon , zou me ook straf lijken mochten ze het niet doen, mits je er zoveel over kon lezen.
                              Mvg
                              Canon EOS 450D (15/12/08)
                              Lensen : EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS
                              Statief : Velbon Sherpa 450R

                              Comment

                              Working...
                              X