Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30D Rarigheden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 30D Rarigheden

    Iets bizar: heel soms maar dan bedoel ik ook heel soms doet mijn sluitertijdinstelwiel bizar. Dan draai ik en doet hij het tegenovergestelde van wat hij normaal dus bv optellen in plaats van aftellen of het omgekeerde. Het instelwiel op men grip heeft hier geen last van en ook als ik de camera uitzet en terug aanzet blijft het duren maar het verdwijnt meestel na een minuutje en komt heel zelden voor.

    Iemand een idee??
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

  • #2
    Re: 30D Rarigheden

    De gekke koeienziekte ?
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: 30D Rarigheden

      als ik dat zo lees hier en op andere fotoforums, zie ik er toch maar vanaf om een 30D aan te schaffen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: 30D Rarigheden

        Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
        De gekke koeienziekte ?
        Bij het toestel of bij het baasje?

        Comment


        • #5
          Re: 30D Rarigheden

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          als ik dat zo lees hier en op andere fotoforums, zie ik er toch maar vanaf om een 30D aan te schaffen.
          grt,bouk.
          Ik heb zelf geen 30D, maar durf toch hetvolgende te stellen:
          Meestal hoor je enkel de narigheden, welke mensen met hun toestellen hebben.
          De honderden anderen, welke je niet hoort, zijn meestal best tevreden met hun materiaal.En dat geldt voor alle merken denk ik.
          Ik vermoed dus dat je angst om een 30D aan te schaffen niet groter hoeft te zijn, dan om een Nikon of iets anders te kopen.
          Hoe gesofistikeerder alles wordt hoe gevoeliger ook, maar dat is de prijs welke we betalen voor de vooruitgang.
          Henri

          Comment


          • #6
            Re: 30D Rarigheden

            ok; maar er lopen nu wel erg veel draadjes over de 30D vind ik en niet alleen hier hoor, zit nog op 7 andere fotoforums en daar hoor je het toch ook.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: 30D Rarigheden

              Woehoe nu ben ik al heel wat verder Nee, iemand ervaring? Ik gok op stof ofzoiets maar ik ben men blazertje kwijt dus ga dit weekend eens van iemand lenen en grote kuis houden. Maar zoals ik al zei ik heb geen last van dit probleem het duurt nooit niet lang en komt zelden voor + ik kan gewoon de instelknop van men grip dan effe gebruiken.
              HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
              Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

              Comment


              • #8
                Re: 30D Rarigheden

                Raar Jan, zelf absoluut nog nooit tegengekomen

                Stof lijkt me wel raar ....

                Comment


                • #9
                  Re: 30D Rarigheden

                  Ik denk ook niet dat het stof is,deze apparaten zitten vol met electronica
                  die [denk ik ]best wel gevoelig zijn voor bv.statische ladingen.
                  Mijn camera [400d]had laatst ook zoiets,bij het oppakken aan de grip
                  begon de camera ineens drie keer te flitsen en scherp te stellen
                  Ik dacht eerst aan slecht contact van het een of ander,of doordat ik AA batterijen gebruik,maar dit heb ik al een tijd niet meer gehad
                  Dus als het eenmalig is? ach....
                  gr.ron.
                  http://exhi-fotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: 30D Rarigheden

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    ok; maar er lopen nu wel erg veel draadjes over de 30D vind ik en niet alleen hier hoor, zit nog op 7 andere fotoforums en daar hoor je het toch ook.
                    grt,bouk.
                    Niet zo bang zijn Bouk! Noem nu eens een merk op of type waar je ter wereld niks van hoort. Het zelfde geld voor auto's, computers, wasmachines enz.
                    Op de 1.000000 30D camera's die verkocht zijn hoeveel zouden het er niet meer doen.? De gevorderde amateur is ook veel oplettender op kleine afwijkingen dan iemand die met een klikklak werkt. Als je hier op BD kijkt dan zijn er meer heel weinig 30D dat terug moet naar de hersteller gedurende een jaar dat hij bestaat. Denk je nu echt dat er meer klachten zijn met een 30D als met een 350D, 300D, 10D of een D70, D80 of D200.
                    Het is allemaal elektronica en er zal best wel eens wat stuk gaan, maar dat komt bij elke elektronica voor.
                    Mvg, drh

                    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                    Comment


                    • #11
                      Re: 30D Rarigheden

                      Camera omdraaien, direct opgelost.

                      Zelf nog nooit gehad.

                      Groeten
                      JO
                      Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

                      Comment


                      • #12
                        Re: 30D Rarigheden

                        Zelf met mijn 30D naar Peru geweest. Hooggebergte: 's nachts serieuze vrieskou, overdag tot 30°C. ook door de woestijn gelopen. Camera mee in de rugzak.
                        Wel netjes in de (foto)tas als je niet fotografeert.
                        Niks geen probleem gehad,wat normaal is voor een semi-prof toestel.
                        Spring je er wel voorzichtig genoeg mee om? 't Is tensloote fijnmechaniek en micro-elektronica.
                        Van alle problemen die ik op verschillende forums tegenkom nog geen énkel van gehad.
                        Dus toch maar kopen Bouk als je er zin in hebt. 't Is een schitterend machien.
                        Fronk88

                        Comment


                        • #13
                          Re: 30D Rarigheden

                          Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
                          Niet zo bang zijn Bouk! Noem nu eens een merk op of type waar je ter wereld niks van hoort. Het zelfde geld voor auto's, computers, wasmachines enz.
                          Op de 1.000000 30D camera's die verkocht zijn hoeveel zouden het er niet meer doen.? De gevorderde amateur is ook veel oplettender op kleine afwijkingen dan iemand die met een klikklak werkt. Als je hier op BD kijkt dan zijn er meer heel weinig 30D dat terug moet naar de hersteller gedurende een jaar dat hij bestaat. Denk je nu echt dat er meer klachten zijn met een 30D als met een 350D, 300D, 10D of een D70, D80 of D200.
                          Het is allemaal elektronica en er zal best wel eens wat stuk gaan, maar dat komt bij elke elektronica voor.
                          als ik het lees, zijn er inderdaad meer klachten over de 30D dan de andere modellen die je noemt.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: 30D Rarigheden

                            BGLOD ?
                            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                            MySite - All your base are belong to us - What you say

                            Comment


                            • #15
                              Re: 30D Rarigheden

                              Opletten dat het niet steeds erger komt, want net als de garantie verlopen is....

                              Comment

                              Working...
                              X