Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

    Ik heb een leuke voor jullie
    De bovengenoemde lens is volgens vele een hele goede lens met goede recenties en daar betaal je natuurlijk ook vet voor.
    Maar als je nu in het bezit bent van een canon 300D is het dan wel slim om er zo'n kostbare lens bij te kopen (sparen), haalt de 300D er wel uit wat er in zit bij deze lens?

    Veel succes :-)

  • #2
    Re: 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

    die lens hou je de 300D niet

    Comment


    • #3
      Re: 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

      Lenzen heb je voor je leven een body slecht voor even. (niet alleen mijn slagzin geloof ik )
      Ik denk dat het wel verantwoord is om zo'n lens op je 300d te schroeven. Je merkt ook op de 300d wel een verschil tussen een 24-70L of bv een simpele 18-55. Ik denk wel dat het een voorwaarde dat je wel serieus verder wil met fotograferen. Ander is het wel een heel budgetair onverantwoorde aankoop. Daarnaast mocht je termijn verder willen en de opvolger van de 20d aanschaffen dan bezit je al een dijk van een lens. Een lens raakt namelijk niet zo snel out-dated. Kijk naar de 70-210.
      Last edited by Tijs_a; 7 maart 2005, 15:59.
      Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

      Comment


      • #4
        Re: 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

        Ik ben er vrij zeker van. De lens is imho één van de belangrijkse elementen van het geheel. Anderzijds gaan de topmodellen van de Canon en Nikon, ...-digitale body de tekorten van een supergoedkoop lenske niet kunnen compenseren. De vraag is alleen, ga jij het verschil zien? Als je enkel afdrukt op klein formaat, en enkel foto's neemt bij ideale lichtomstandigheden, misschien niet.

        Greetz

        Sam Jae

        Comment


        • #5
          Re: 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

          Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
          die lens hou je de 300D niet
          Dit kan ik enkel bijtreden , de lens is belangrijker dan de body en die houje gewoon de body niet

          Comment


          • #6
            Re: 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

            Oorspronkelijk geplaatst door fotocamareo
            Ik heb een leuke voor jullie
            De bovengenoemde lens is volgens vele een hele goede lens met goede recenties en daar betaal je natuurlijk ook vet voor.
            Maar als je nu in het bezit bent van een canon 300D is het dan wel slim om er zo'n kostbare lens bij te kopen (sparen), haalt de 300D er wel uit wat er in zit bij deze lens?

            Veel succes :-)
            natuurlijk haal je dat eruit, ook met de 300D.
            Zolang je geen beperkingen hebt aan je body ivm snelheid dan haal je er alles uit.
            Moet je kiezen tussen een nieuwe goede lens of een nieuwe body? Kied dan de lens.
            Groetjes,
            Arvid


            Reis- en fotowebsite

            Comment


            • #7
              Re: 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

              de fotografie reincarnatie theorie : de lens komt terug op je volgende body...


              Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
              die lens hou je de 300D niet
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

                Oorspronkelijk geplaatst door fotocamareo
                Ik heb een leuke voor jullie
                De bovengenoemde lens is volgens vele een hele goede lens met goede recenties en daar betaal je natuurlijk ook vet voor.
                Maar als je nu in het bezit bent van een canon 300D is het dan wel slim om er zo'n kostbare lens bij te kopen (sparen), haalt de 300D er wel uit wat er in zit bij deze lens?

                Veel succes :-)
                Ja deze lens is inderdaad handig als je ze goedkoop 2de hands kunt kopen.
                Wat een gelijk waardig alternatief is (volgens sommige reviews zelfs beter), is de Tamron 28-75 F2.8 kost zo'n 319 bij Top-foto. Het is echt een juweeltje van een lens.
                Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                Comment


                • #9
                  Re: 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

                  Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
                  Ja deze lens is inderdaad handig als je ze goedkoop 2de hands kunt kopen.
                  Ik denk niet dat er iemand, die zo een dijk van een lens koopt die wegdoet.....

                  Wat betreft 300D met die lens:
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • #10
                    Re: 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

                    Nog even mijn toevoeging, ben het erg eens met de voorgaande berichten maar wil daar nog aan toevoegen dat de 300D een prima sensor en DIGIC processor heeft die beelden van een hoge kwaliteit mogelijk maakt waarbij dit door een goed objektief alleen maar duidelijker wordt.
                    De 300D doet wellicht alleen qua instel mogelijkheden onder voor zijn broertjes. Maar zeker niet veel door beeldkwaliteit.

                    Dus als je een dergelijk top-objektief kunt aanschaffen zeker doen. Mede gezien het feit dat een camera die die 10x beter en sneller etc is dan de 300D over enkele jaren voor iets minder dan de prijs van een 300D nu te koop is en dan zit je helemaal goed met je goede kwaliteit lens.

                    groeten
                    Last edited by robert62; 7 maart 2005, 20:40. Reden: typo

                    Comment


                    • #11
                      Re: 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tijs_a
                      Lenzen heb je voor je leven een body slecht voor even. (niet alleen mijn slagzin geloof ik ). Een lens raakt namelijk niet zo snel out-dated. Kijk naar de 70-210.
                      Of naar mijn 2 oude dino's, de 50-200L en 100-300L die dateren van eind jaren '80 en gewoonweg subliem werken op de 300D.
                      Ik moet zelfs toegeven dat ze toch nog scherper zijn dan mijn Tamron 28-75, betreft scherpte dan toch
                      Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                      Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                      Comment


                      • #12
                        Re: 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

                        He hoi alvast bedankt voor jullie leuke reacties
                        En als er nog meer mensen zijn met een mening hoor ik die graag natuurlijk...

                        ik begin maar vast met sparen denk ik

                        gr

                        Comment


                        • #13
                          Re: 300D goed zat voor een Canon 24-70 f2.8 L

                          Die lens staat bij mij ook zeer hoog op het verlanglijstje. Het gaat zeker goed werken op een 300D
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment

                          Working...
                          X