Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2dehands D70 kopen ja/nee ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2dehands D70 kopen ja/nee ?

Ik heb de mogeljikheid om een 2de hands D70 te kopen maar ik twijfel of dit niet te riskant is.
    De verkoper zegt mij dat hij via een 'escrow company ' wil werken zodat ik 2 dagen kan uitproberen. Heeft iemand daar ervaring mee ?

Dorry

Re: 2dehands D70 kopen ja/nee ?

Kan je die D70 niet ter plaatse uitproberen? Als je daarmee een paar foto's maakt, en je bekijkt die op een pc dan weet je toch of die camera werkt of niet.

Als je die bij een handelaar koopt, dan is die tegenwoordig zelfs verplicht om garantie te geven.

Wat een "Escrow Company" is, dat weet ik niet (nooit van gehoord ).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Wegens aanschaf D2X overweeg ik mijn D70 + lenzen weg te doen. Welke waarde heeft die nog (maw: hoeveel vraagt jou verkoper?).
      D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

BD0323BE

Comment

vraag, of beter, bekijk het toestel en schrijf het serienummer op. Telefoneer dan naar de hoofdinvoerder (België: De Beuckelaer) en geef het serienummer op envraag eventueel of het gekend is ...
        Als je twijfelt, iemand uit de omgeving zoeken die het toestel goed kent en wil meegaan en het toestel eventueel test.
        Eventueel ook origineel faktuur vragen (kwestie de garantie te bekijken ...)
        Ik zou in elk geval niet dergelijk toestel mee naar huis nemen om het gedurende 2 dagen te testen, tenzij je de winkelier, verkoper 100% kent.
        Stel voren dat je het toestel niet wil en je brengt het terug. ALs de handelaar dan weet heeft van één of ander mankement kan hij dat indien hij vals speelt dat perfect doorspelen dat jij iets tuk hebt gemaakt
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

Comment

die vroeg 400€

Comment

NOOIT door middel van Escrow service werken : MEESTAL oplichters !

Het gaat ongeveer zo :

U gaat u geld 'parkeren' totdat U de goederen ontvangt. Na xx periode komt het geld vrij en kan de verkoper het geld opeisen.
            Nu moet ge toch naief zijn om te geloven dat zoiets bestaat en dat ge uberhaupt uw goederen gaat krijgen !!!!!!
            Uw centjes zijt ge wel kwijt natuurlijk....NIKS parkeren,niks uitproberen !
            Trouwens 400€ voor een D70 is WANTROUWIG WEINIG !

Niet inlopen is de boodschap dus.....tenzij ge eurokes teveel hebt, en dan weet ik een betere investering.(in mijn L glas bv )
            Canon 30D - Tammy 28-75 2.8

Comment

ok thx voor de hulp

ben ondertussen terug mijn vorig doel aan het volgen. Ben op zoek naar body van een 300D nieuw of 2de hand want . . .

Heb vorige vrijdag de kans mislopen om een 300D body te kopen voor 599€ (splinternieuw belgisch model bij lokale fotoboer, waren laatste stukt bij canon belgie) en zoek nu wanhopig om toch nog iets te vinden. 300D body voor deftige prijs. Please help me ?

Staat nu ook in makro voor 799 met lens maar is toch nog 200€boven geplande budget. Zouden jullie kopen in de makro?

Comment

dat kan zeker geen kwaad, met canon moet je dacht ik toch altijd naar de gekende adressen

maar bij onze geliefde duitsers staat ie goedkoper hoor............

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Ik maak zeker geen reklame voor een of andere shop, maar hier http://www.kamera-express.nl/shop.as...gorie=4&merk=6
                  staat de body only 639 € en hier, http://www.koopdigitaal.nl gaat hij blijkbaar met engelstalige handleiding voor 599 ook de deur uit. Een goede tweedehands starterslens moet aan een deftig prijsje ook wel te vinden zijn denk ik.

Comment

Ook eens een kijkje nemen op deze site: http://www.fotoapparatuur.net/Aangebodenlist.asp Ikgeloof dat je tweedehands hier zeker je gading zult vinden tegen een schappelijk prijsje.

Comment

Altijd om een beeldscherm-foto vragen van jouw email aan de verkoper met volledige exif gegevens.
                      Meestal hoor ik dan niks meer of krijg een f*** you te horen.
                      Bellen werkt ook wel, alhoewel ik laatst voor 1000 euro een Leica M6 + lens kon kopen in Roemenie en die man klonk over de telefoon heel betrouwbaar terwijl alle foto's uit een folder waren gescand.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Persoonlijk zou ik alléén voor 2e hands gaan als ik het zelf op kan halen of wanneer de prijs zo laag is dat je je een zeperd kunt veroorloven.

Zowieso zou ik vooraf willen testen voordat ik m'n geld af geef. Enige uitzondering zou ik maken voor een voor mij bekende winkel
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

Comment

@Martinvideo : PM verzonden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorry
                            Ik heb de mogeljikheid om een 2de hands D70 te kopen maar ik twijfel of dit niet te riskant is.
                            De verkoper zegt mij dat hij via een 'escrow company ' wil werken zodat ik 2 dagen kan uitproberen. Heeft iemand daar ervaring mee ?

Dorry
                            Dorry,

Neen, ik heb er geen ervaring mee.
                            Een goede tweedehands betekent voor mij dat ik 100% weet van wie
                            die komt, wie die gebruikt heeft enz. enz....
                            Dus het moet voor mij een betrouwbaar "adres" zijn.

Probeer anders wat euro's te sparen voor de aankoop van een nieuwe!

Vriendelijke groeten,
                            theokus.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

NOOIT VIA ESCROW SERVICE KOPEN
                              IK BEN ER OOK AL 2500 EURO ARMER DOR GEWORDEN.
                              ALTIJD OPLICHTING.

Comment

Working...
                              X