Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands D3?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2de hands D3?

    Beste BD-leden,

    Ik wil van toestel veranderen, van mijn D300 naar een full frame, misschien D3 of D3s.
    De prijsverschil is vrij groot, en ik vraag me af als het verschil zo groot is tussen deze kameras.

    Ik heb geen interesse in video, het is vooral 9 frames / s, en een OK hoge ISO, zal de D3 dan voldoende zijn?

    Ik ben nog geen PRO.

    Bedankt

    //Matz

  • #2
    Re: 2de hands D3?

    Aangezien je nu fotografeerd met een D300 denk ik dat je iemand bent dat een camera toch een lange tijd wil behouden. Een D3s is een (groot) stuk beter dan de D3, zeker op vlak van ruis! Autofocus is beter, buffer ook. D3 is een D700 met pro-body, D3s is gewoon ongelofelijk op hoge-iso, bijna even goed als de D4! (D4 heeft wel een groter dynamisch bereik en kleurbereik op hoge iso, wat opnieuw veel beter is dan een D3s)
    Ik denk dat je met een D3s wel enkele jaren mee kan gaan (terwijl een D3 toch zijn meerdere moet bekennen in de modernere camera's als de D600 op vlak van iso en zeker op vlak van dynamisch bereik en kleuren).

    Comment


    • #3
      Re: 2de hands D3?

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Aangezien je nu fotografeerd met een D300 denk ik dat je iemand bent dat een camera toch een lange tijd wil behouden. Een D3s is een (groot) stuk beter dan de D3, zeker op vlak van ruis! Autofocus is beter, buffer ook. D3 is een D700 met pro-body, D3s is gewoon ongelofelijk op hoge-iso, bijna even goed als de D4! (D4 heeft wel een groter dynamisch bereik en kleurbereik op hoge iso, wat opnieuw veel beter is dan een D3s)
      Ik denk dat je met een D3s wel enkele jaren mee kan gaan (terwijl een D3 toch zijn meerdere moet bekennen in de modernere camera's als de D600 op vlak van iso en zeker op vlak van dynamisch bereik en kleuren).
      Playerofwar heeft dit zeer duidelijk gemaakt !

      Comment


      • #4
        Re: 2de hands D3?

        Lees dit eens,



        de D3 vs D3, daarin zal je lezen dat er een verschil is maar dat het niet zo groot is.
        Veel meningen zijn gebaseerd op horen van en gelezen op het net, en sommigen zijn nu éénmaal zot van nieuw gerief dus het moet wel enorm veel waanzinniger super beter zijn
        Ik heb net als jij een D300 gehad en heb nu een D3, ik weet ook dat de D3s een flinke stop beter is op hoge iso's ,en meer foto's kan trekken aan 9fps, of je dat het prijsverschil waard vind is aan jou.
        Als je een half jaar geleden vroeg naar een D700/D3 dan waren de lofbetuigingen niet van de lucht, en als je het nu moet geloven zijn het rommeltoestellen
        Ik heb de laatste tijd D3's zien passeren aan 1500€ met minder dan 25000klicks maar nog nooit een D3s aan minder dan 2900€ (of het is er ééne met 200000klicks)
        Ik vind het te groot voor wat het is, een D3 voldoet ruimschoots voor een gevorderde amateur.

        Ik vind dat een weinig gebruikte D3 voor de huidige prijzen een no-brainer is, hij overtreft op alle gebied ruim de D300 voor een fractie van de nieuwprijs.
        Volgens mij ga je er géén spijt van hebben.
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: 2de hands D3?

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          D3 is een D700 met pro-body,
          't is andersom......
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: 2de hands D3?

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            't is andersom......
            Ik wil het nog wel een beetje geloven. Als ik dat hier zo allemaal lees krijg ik de rillingen : hoe SLECHT moeten al die foto's van 5 jaar geleden dan wel niet geweest zijn ?
            Tot voor kort was een D3 het beste wat er te kopen was.

            Beste fotovrienden, raken wij de pedalen hier niet ietwat kwijt ?????
            De wet van de verminderende meeropbrengsten bestaat toch nog ??? Of niet ?

            Just my 2 cents.
            Last edited by Guest2; 21 januari 2013, 21:54.

            Comment


            • #7
              Re: 2de hands D3?

              De belangrijste verschillen D3-D3S zijn: ietsje betere AF, wat minder AA voor de sensor, 1 stop betere hoge ISO.
              Het hangt er dus vooral vanaf op welke iso waarden je denkt te schieten.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: 2de hands D3?

                Ik zou gaan voor een D800.

                Comment


                • #9
                  Re: 2de hands D3?

                  Ik heb beiden gehad, D3-s is toch een heel stuk beter dan de D3, en dat op veel meer vlakken dan hoge iso.
                  AF was ook een heel stuk beter bv. maar waar stopt het, de D4 doet daar nog een schepje bovenop........

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2de hands D3?

                    Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                    Ik zou gaan voor een D800.
                    Als de TS bereid is 3000 ofzo € neer te tellen voor een tweedehandse D3S, inderdaad. Hoewel de tS wel aangaf dat het aantal frames per seconde belangrijk is, en dat is net één van de minder sterke punten van de D800 ( max. 5 frames per seconde )

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2de hands D3?

                      D3 2ehands aan max 1500 euro
                      D3s aan minstens 2500 (heb de mijne pas verkocht aan 2550)

                      Als je van d300 komt en absoluut 9 frames/sec belangrijkste vereiste is zou ik voor D3 gaan of d700 met grip (bijna 9 frames)
                      D3s heeft grotere buffer, video en is iets beter op zeer hoge iso.
                      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                      Comment

                      Working...
                      X