Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D of 1D11???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 20D of 1D11???

    Omdat mijn 10D AGF problemen vertoond wil ik graag een nieuwe camera aanschaffen.
    Alleen welke?
    ik gebruik mijn camera met name voor sportfotografie binnen (turnen) waarbij dus vooral een snelle en acurate AF belangrijk is

    Ik heb gehoord dat de 20D een sterk verbeterde AF heeft. Klopt dit?

    En de 1DII: is deze camera geschikt voor sportfotografie of is het verschil met de 20D zo klein dat ik dan beter voor de 20D kan gaan? (stuk betaalbaarder)

    En wat is nou exact het verschil tussen de 1DII en de 1DsII? Zou de 1DsII beter zijn voor sportfotografie of zijn het alleen de 16,2 miljoen pixels die m zo ongelofelijk duur maken??
    www.turnfoto.nl

  • #2
    Re: 20D of 1D11???

    Oef, een hele hoop vragen in één

    Oorspronkelijk geplaatst door Iris_1982
    Omdat mijn 10D AGF problemen vertoond wil ik graag een nieuwe camera aanschaffen.
    Alleen welke?
    ik gebruik mijn camera met name voor sportfotografie binnen (turnen) waarbij dus vooral een snelle en acurate AF belangrijk is
    Wat voor problemen vertoond je camera Ligt het niet (mede) aan je lenzen Snellere lenzen is hogere sluiterijd, dus betere foto's. Wat voor lens gebruik je nu

    P.s. ik heb zelf een 10D dus ik heb wel enig vermoeden wat je dwars zit

    Oorspronkelijk geplaatst door Iris_1982
    Ik heb gehoord dat de 20D een sterk verbeterde AF heeft. Klopt dit?
    Met max. f2.8 lenzen is de AF inderdaad zuiverder. Daarboven is het verschil niet spectaculair heb ik begrepen. Let wel, je moet dan wel f2.8 lenzen gebruiken = dus duur.

    Oorspronkelijk geplaatst door Iris_1982
    En de 1DII: is deze camera geschikt voor sportfotografie of is het verschil met de 20D zo klein dat ik dan beter voor de 20D kan gaan? (stuk betaalbaarder)
    De 1D mk II is de ultieme sportcamera van Canon. Het verschil tussen een 20D en een 1D is toch wel erg groot. In alle opzichten Zou ze toch beide minstens een dag huren voordat je kunt zeggen welke voor jou, mede gezien het prijsverschil, beter is. Als de 20D voldoet zou ik niet verder naar de 1D kijken. Uit je woorden proef ik al dat de 1D toch wel aan de grens van je finaciéle mogelijkheden ligt. Bedenk ook dat je niet alléén de camera, maar het hele systeem (camera+lenzen) op elkaar af moet stemmen.

    Oorspronkelijk geplaatst door Iris_1982
    En wat is nou exact het verschil tussen de 1DII en de 1DsII? Zou de 1DsII beter zijn voor sportfotografie of zijn het alleen de 16,2 miljoen pixels die m zo ongelofelijk duur maken??
    Het grote verschil is dat de 1D meer foto's op rij kan maken en meer voor actie/sport bedoeld is. De 1Ds is eigenlijk bedoeld als studio/landschap camera. Dat wil overigens absoluut niet zeggen dat deze niet geschikt is voor sport. De 1D is een echt snelheidsmonster, de 1Ds minder.
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • #3
      Re: 20D of 1D11???

      hey dankjewel voor je uitgebreide antwoord.

      Ik werk op mijn 10D met een 70-200 f2.8 dus een snelle lens.
      Toch merk ik dat veel foto's onscherp zijn. Soms ligt de focus gewoon ergens anders maar vaak ook heb ik bijv. foto's van prijsuitreikingen (waar toch geen snelle actie aan te pas komt) die hartstikke onscherp zijn.
      Ik wil dus een camera die me meer garanties biedt, en niet dat als ik thuiskom (op je lcd schermpje lijkt alles namelijk ook nog bedriegelijk scherp) dat ik dan 80% weg kan gooien wegens onscherpte.

      De 1DII zou dus eigenlijk wel de camera zijn voor mij..maar ja..behoorlijk aan de prijs
      www.turnfoto.nl

      Comment


      • #4
        Re: 20D of 1D11???

        Oorspronkelijk geplaatst door Iris_1982
        ...op je lcd schermpje lijkt alles namelijk ook nog bedriegelijk scherp
        echt *k*u*t* he, je denkt dan "wow, ik ga hier paar mooie shots hebben", het schermpje toont lekker scherpe beelden ook als je inzoomt op je schermpje ziet het er allemaal uit en dan kom je thuis en dan ik gebruik het schermpje voornamelijk voor de compositie te bekijken en om daar te wissen, als ze op het scherm er echt niet goed uitzien, bespaard dat tijd en werk op de pc...

        Comment


        • #5
          Re: 20D of 1D11???

          wat betekent cross-type?

          Note that the center point is a 'cross type' sensor when used with lenses with a maximum aperture of F2.8 or faster.
          www.turnfoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: 20D of 1D11???

            Oorspronkelijk geplaatst door Iris_1982
            wat betekent cross-type?

            Note that the center point is a 'cross type' sensor when used with lenses with a maximum aperture of F2.8 or faster.
            Wat het precies is weet ik niet. Maar in de praktijk betekent het dat de focus nauwkeuriger is bij lenzen =< f2.8 dan bij lenzen > f2.8. Je hebt in ieder geval al een hele goede lens

            De krakkemikkige focus van de 10D is eigenlijk mijn enige echte bezwaar tegen de 10D. Zelf gebruik ik eigenlijk alleen nog maar het center punt. Het aantal weggooiers is dan redelijk beperkt, maar toch nog steeds behoorlijk hoog.

            Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem als jij en weet nog niet wat ik er mee aan moet. Ik denk eerlijk gezegd dat de 1D de ultieme oplossing is, maar ja, er hangt ook een ultiem prijskaartje aan
            Groeten,

            Albert Jan

            Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

            Comment


            • #7
              Re: 20D of 1D11???

              Ik heb nu een 1D MKII en had hiervoor een 10D. Met de 10D heb ik prachtige foto's gemaakt, maar ik had net als jouw veel missers. Ik had samen met de 10D ook de 70-200 2.8 IS, en ook hiermee maakte ik prachtige foto's, maar ook weer veel missers. De AF van de 10D liet met enige regelmaat een steek vallen. Toen in de 1D MKII kocht was er nog een 20D, dus ervaring hiermee heb ik niet. Wat ik je wel kan vertellen dat de 1D MKII bijna nooit een misser heeft, het is een geweldige camera, razend snel en vooral, accuraat. Ik heb op mijn laaste rondreis door Thailand ruim 1200 foto's gemaakt. Ik denk dat als er zo'n 5 a 6 uit focus waren. Dit was soms ook nog eigen schuld.
              Met de 10D was dit vele malen hoger. Ik gooide er erg veel weg vanwege die redenen. En baalde daar ook van.
              Dit is gewoonweg een ultieme camera, altans voor mij. Hij is gebouwd als een tank. Je hoeft je niet direct druk te maken bij een regenbui en hij kan tegen een stootje. Maar ik weet niet of diet met de 20D echt beter is, naar wat ik begrijp wel. En als de foto eenmaal in focus is dat zal je weinig tot geen verschil zien ik kwaliteit met een 10D of een 20D..
              Canonvijfdeemarkdrie

              Comment


              • #8
                Re: 20D of 1D11???

                Steldat, ik heb helaas (of misschien wel goed ) nog geen 20D of 1D kunnen testen. Doe ik ook niet zolang ik geen budget heb , maar wat jij vertelt is ook wat ik begrepen heb van andere mensen. Naar wat ik begrepen heb is de 1D toch nog duidelijk een klasse hoger dan de 20D. Maar de 20D is wel een grote verbetering t.o.v. de 10D.

                Qua kwaliteit van een geslaagde foto zal degeen die de foto maakt en afwerkt eerder bepalend zijn dan de camera zelf, zo vermoed ik zelf ook.Het aantal keepers is met beide toestellen gewoon veel hoger dan van de 10D en dat begint onderhand toch wel eens frustrerend te worden.
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #9
                  Re: 20D of 1D11???

                  Over de AF van de 20D kan ik niet klagen. Van de ruim 900 foto's die ik tijdens de motorcross-GP op Zolder gemaakt heb waren er maar een paar waarbij de AF gemist had, maar dat was omdat ik zelf op het verkeerde punt "gemikt" had . Alle andere foto's waren op de juiste plaats scherp .

                  Bij de Jumping had ik geen enkele foto die verkeerd scherpgesteld was.

                  Al die foto's zijn gemaakt met de 20D + Sigma 70-200 f2,8 .

                  Het is wel zo dat de AF van een 20D juister werkt met f2,8-lenzen. Met minder lichtsterke lenzen is die veel minder trefzeker.
                  Met de 28-135 IS op de 20D vielen de resultaten erg tegen, en die lens heeft altijd prima gewerkt op mijn 300D.
                  Ik heb die 28-135 verkocht aan iemand die ze hier ter plaatse getest heeft op een 20D, en daarop werkte die wel goed .

                  Mijn andere lenzen werken ook perfect (Sigma 18-50 f2,8 Sigma 70-200 f2,8 Sigma 150mm f2,8 Macro), en gelukkig werkt de Canon 100-400L IS ook nog perfect op de 20D .
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 20D of 1D11???

                    Kijk,

                    Ik heb ze alle drie gehad , maar ga me beperken tot het verschil van de 20D naar de 1DmkII.

                    Waarvoor ik naar de MKII ging was voornamelijk voor dat schempje dat van de MKII is eens zo duidelijk , daar ik ook veel sport doe om tegen de regen wat beter te kunnen en omdat hij nog iets sneller was .Maar mijn verbazing was groot eens ik het toestel had .
                    De zoeker is een enorm verschil in helderheid en wat je ziet word je foto , 45 focus points als je die al wil , maar waar ik niet had op gerekend is de AF in AI servo , dit is een echte tijd bom je draait en hij staat al terug scherp , en dat was mijn grootste verassing , dit zou ik niet meer kunnen missen nu .

                    Wat betreft het aantal mislukkers , dat is volgens mij larie ik heb met alle drie de toestellen mislukkers gehad en dat is vrij normaal in sport fotografie , je moet gewoon soms te snel zijn het voordeel is dan wel dat de MKII supersnel is wat in dat mislukken wel een grote rol speelt is de sluitertijd en diafragma , en het manneke achter het toestel ook natuurlijk

                    Groetjes Rudi

                    Comment


                    • #11
                      Re: 20D of 1D11???

                      Iris,

                      Ik heb de 10D, de 1D en de 20D gehad.

                      Over de 20D kan ik kort zijn, snel, maar o zo NOT accuraat in AI Servo mode, wat toch een must is voor actiefotografie ....

                      Met de 10D had ik missers, door de AI Servo mode, met de 1D had ik weinig missers in AI Servo, met de 20D is het me bijna nie gelukt om scherpe AI Servo pics te krijgen. De 10D vertrouwde ik daar nog eerder in.

                      De reden ? Ik weet niet wat, maar bij mij was de 20D de druppel en is ook de reden geweest om Canon eruit te bonjouren. Misschien had ik teveel verwacht van de 20D, zeker na de 1D, maar reden genoeg om em terug weg te doen.

                      Om kort te zijn, probeer eens een 70-200 f2.8 L USM OF een Sigma 70-200 f2.8 EX HSM lens op je 10D, en bekijk de pics dan nog es.

                      De 1D reeks van canon is een compleet geval apart, andere camera, andere gebruikers, andere prijsklasse.

                      Wil je echt de TOP, dan moet je naar Nikon gaan, het CAM2000 systeem van de D2x en de D2H(S) is momenteel het snelste en beste AF syteem dat je kan krijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 20D of 1D11???

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                        Iris,
                        Over de 20D kan ik kort zijn, snel, maar o zo NOT accuraat in AI Servo mode, wat toch een must is voor actiefotografie ....

                        Met de 10D had ik missers, door de AI Servo mode, met de 1D had ik weinig missers in AI Servo, met de 20D is het me bijna nie gelukt om scherpe AI Servo pics te krijgen. De 10D vertrouwde ik daar nog eerder in.

                        Om kort te zijn, probeer eens een 70-200 f2.8 L USM OF een Sigma 70-200 f2.8 EX HSM lens op je 10D, en bekijk de pics dan nog es.
                        Ik heb geen problemen met de Servo AF, na meer dan 1.000 foto's met de Servo-AF ingeschakeld kan ik alleen maar zeggen dat die prima werkt . Dat is wel met de Sigma 70-200 f2,8 , met andere lenzen heb ik die Servo-AF nog niet getest.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: 20D of 1D11???

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                          Iris,

                          Ik heb de 10D, de 1D en de 20D gehad.

                          Over de 20D kan ik kort zijn, snel, maar o zo NOT accuraat in AI Servo mode, wat toch een must is voor actiefotografie ....

                          Met de 10D had ik missers, door de AI Servo mode, met de 1D had ik weinig missers in AI Servo, met de 20D is het me bijna nie gelukt om scherpe AI Servo pics te krijgen. De 10D vertrouwde ik daar nog eerder in.

                          De reden ? Ik weet niet wat, maar bij mij was de 20D de druppel en is ook de reden geweest om Canon eruit te bonjouren. Misschien had ik teveel verwacht van de 20D, zeker na de 1D, maar reden genoeg om em terug weg te doen.

                          Om kort te zijn, probeer eens een 70-200 f2.8 L USM OF een Sigma 70-200 f2.8 EX HSM lens op je 10D, en bekijk de pics dan nog es.

                          De 1D reeks van canon is een compleet geval apart, andere camera, andere gebruikers, andere prijsklasse.

                          Wil je echt de TOP, dan moet je naar Nikon gaan, het CAM2000 systeem van de D2x en de D2H(S) is momenteel het snelste en beste AF syteem dat je kan krijgen.

                          Ik fotografeer al bijna alleen met een 70-200 f2.8 lens van Canon en dan heb ik dus ook de Af problemen
                          Ik fotografeer trouwens nooit met Al Servo aan.

                          hmm lastig hoor. De 1 zegt dit de ander dat..
                          maar de 1DII zou iig geen verkeerde keuze zijn begrijp ik al hier.
                          Nu hopen op meer 20d gebruikers die hun ervaringen hier neer willen zetten
                          www.turnfoto.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: 20D of 1D11???

                            Oorspronkelijk geplaatst door Iris_1982
                            Ik fotografeer al bijna alleen met een 70-200 f2.8 lens van Canon en dan heb ik dus ook de Af problemen
                            Ik fotografeer trouwens nooit met Al Servo aan.

                            hmm lastig hoor. De 1 zegt dit de ander dat..
                            maar de 1DII zou iig geen verkeerde keuze zijn begrijp ik al hier.
                            Nu hopen op meer 20d gebruikers die hun ervaringen hier neer willen zetten
                            Mag ik je een tip geven... Huur gewoon zowel de 1DII als de 20D een week-end en amuseer je er eens op los. op het einde van het week-end zal je je wel een beeld kunnen vormen...
                            Voor een slordige 100 EUR moet dat dus lukken

                            sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                            http://supermasj.zenfolio.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: 20D of 1D11???

                              ik heb geen idee waar ik in Nederland camera's zou kunnen huren eigenlijk....iemand??
                              www.turnfoto.nl

                              Comment

                              Working...
                              X