Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 27

Standaard 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

Bij Konijnenberg raden ze mij aan bij de aanschaf van een D700 een extra garantie van 2 jaar er bij te nemen voor de prijs van 149€. Zodoende heb ik dan 4 jaar garantie.
    Ze vertelden mij dat door de gevoelige elektronica sommige apparaten durven problemen vertonen na 2 jaar. Graag jullie ervaring of advies?
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

Standaard Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

In België heb je sowiezo een garantie van twee jaar. Garantie bijkopen doe ik principieel niet. De firma's die die garantie verkopen herverzekeren dat, dus er gaat heel wat van de premie in administratie zitten en dan maken ze er winst op, want zonder winst geen zaak.
    Je kan al eens pech hebben dat iets stuk gaat na de wettelijke garantie periode maar dat weegt niet op tegen de premie's die je hebt betaald als je het systematisch doet.
    Trouwens, na twee jaar zijn er meestal nieuwere producten op de markt met weer betere specificaties.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Dat gevoel heb ik momenteel ook.
    Volgens mij is dat pure winst en doen ze dit zeker niet voor Uw schoon ogen
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

Om na drie jaar te horen te krijgen dat je toestel vochtig is geweest, of gevallen en daarom niet onder garantie gerepareerd kan worden zeker?

Ik koop dat nooit en de extra verzekeringen die men er graag bij wil verkopen ook niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
    Om na drie jaar te horen te krijgen dat je toestel vochtig is geweest, of gevallen en daarom niet onder garantie gerepareerd kan worden zeker?

Ik koop dat nooit en de extra verzekeringen die men er graag bij wil verkopen ook niet.
    ook mijn mening.. de kans is groot dat als er na +2 jaar (en vele 1000'en fotos) iets kapot gaat het niet onder garantie zal vallen

Ze zeggen dat enkel bij een val of waterschade er geen garantie geld

Ik denk dat als je twee jaar vol vertrouwen hebt kunnen schieten met een toestel, dat het
    dan ook best wel een jaar of vier, vijf mee zal gaan. Gebreken komen doorgaan vlugger
    aan het licht. Maar goed, dat ik dat denk hoef niet per se waar of juist te zijn. Ik zeg het
    maar omdat ik een gruwelijke hekel heb aan verzekeringen, en ook wel een beetje aan al
    die gasten die de mensen zoiets aansmeren om achteraf met een vals smoelwerk doodleuk
    te verklaren dat de opgelopen schade niet kan worden terug vergoed vanwege dit of dat.
    Jakkes.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
    Bij Konijnenberg raden ze mij aan bij de aanschaf van een D700 een extra garantie van 2 jaar er bij te nemen voor de prijs van 149€. Zodoende heb ik dan 4 jaar garantie.
    Ze vertelden mij dat door de gevoelige elektronica sommige apparaten durven problemen vertonen na 2 jaar. Graag jullie ervaring of advies?
    Die D700 is alweer de nodige jaartjes op de markt, zodat de kans op storingen door "gevoelige electronica" niet meer aan de orde is. Het is een stabiele camera die zijn dienst al goed heeft bewezen.
    Op het moment dat een verkoper je een dergelijke extra garantie verzekering probeert te verkopen, moet je eens opmerken dat hij/zij je eigenlijk een ondeugdelijk product probeert te verkopen dat maar maximaal 2 jaar zonder manco's mee kan gaan! Let daarna op hun reactie...

Een camera is een stuk consumenten electronica en daarvoor geldt ook nog eens de snelle afschrijving van de waarde; wat gaan ze doen als het ding na 3 jaar niet meer te repareren is? Krijg je dan nog een nieuwe, of wordt je afgescheept met een alternatiefje?
    Niet bijverzekeren dus, stelletje charlatans, alsof ze proberen het onheil over je af te roepen als je niet nog een keer met de geldbuidel gaat rammelen na aanschaf van je camera...

Ok jullie hebben me overtuigd! Voor deze 149€ kan ik andere spullen kopen zoals bv. een NC filter

Ok jullie hebben me overtuigd! Voor deze 149€ kan ik andere spullen kopen zoals bv. een NC filter
    Of bijleggen voor een originele grip

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
    Of bijleggen voor een originele grip
    dan is heel t design eraan
    The Knight That Says Ni...kon

alle ideeën zijn welkom

tja...
    ieder zijn ding natuurlijk...

heb voor mijn toestel toen wel de extra verzekering tegen vallen etc.... er bij genomen...
    maar das dan eerder voor mijn gerust gemoed...
    Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

denk er wel aan dat voor het minste mankement dat er aan je D700 zou kunnen komen je met 149€ niet veel gaat verrichten.
    De minste herstelling kost al gauw een paar honderd €.
    Als je voor 149€ in totaal 4 jaar waarborg hebt, dan zou ik niet twijfelen. Je bant voor 4 jaar gerust.
    Ieder denkt er het zijne over

Ze zullen aan de D700 minder verdienen dan aan de verzekering
    Sony en Olympus
    Fotoseries

En als binnen de 3 jaar het toestel defect is, wat gaat er dan allemaal op de markt zijn qua verbeterde toestellen en misschien lagere aankoopprijzen ?

Ik zou die 149 euro gebruiken om mijn fotomateriaal te verzekeren tegen diefstal en schade.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

als je betaalt met Visa van KBC (Pinto), krijg je er 2 jaar extra garantie bij op zo ongeveer alle electrische toestellen, maar ook op camera's.

Kostprijs om bij Konijn met Visa te betalen = 2%

Op een 5dII komt dit op een 40euro uit

groeten, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

20. Standaard Re: 2 jaar extra garantie ja of niet bij D700

En als binnen de 3 jaar het toestel defect is, wat gaat er dan allemaal op de markt zijn qua verbeterde toestellen en misschien lagere aankoopprijzen ?
    Inderdaad...dus gewoon op een verantwoorde manier met je spullen omgaan, dan heb je er het langste plezier van. En standaard 2 jaar garantie is voldoende, hierna begint het toch weer te kriebelen om te kijken wat er aan nieuwe modellen in de markt is verschenen die natuurlijk weer wat beter zijn dan het toestel wat je nu hebt.
    Ik zie trouwens dat er veelal verzekerd wordt tegen schade die van buitenaf komt, zoals schade door vallen en stoten. Dan heb je hard gespaard, en loop je rond met een D700 met bijv. een Nikkor 70-200 mm/f2.8, waarbij de D700 is verzekerd. Je complete camera klettert vervolgens op de grond en dan is de grote vraag of er ook een verzekering voor het objectief is afgesloten? Reparatie hiervan zal je ook de hoofdprijs gaan kosten, maar blijkbaar wordt daar dan weer niet over nagedacht...

Maar zoals al meerdere malen is gemeld...iedereen moet doen wat een goed gevoel geeft, maar de meeste garantie verzekeringen zijn absoluut niet noodzakelijk en je uiteindelijk alleen maar onnodig geld gaan kosten. De verkoper speelt hierbij handig in op de mogelijke angst voor dure reparaties...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
    als je betaalt met Visa van KBC (Pinto), krijg je er 2 jaar extra garantie bij op zo ongeveer alle electrische toestellen, maar ook op camera's.

Op een 5dII komt dit op een 40euro uit

groeten, Marc

Dit begrijp ik niet? Is dit dan enkel bij KBC en niet bij bv. Paribas - Fortis

........

daar gaan we weer?
    grt,bouk.

@ Bouk,

wat bedoel je daar mee?

ik probeer aan TS gewoon mee te delen wat ik ervaren heb, verkoper van Konijn heeft dit zelf ooit voorgesteld, en nadien bij KBC achter geïnformeerd, en is dus echt zo.

en voor zover ik weet is dit enkel bij KBC Pinto.

Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

@ Bouk,

wat bedoel je daar mee?
    dat hier al meerdere draadjes over lopen hier op BD.
    grt,bouk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Ik zou die 149 euro gebruiken om mijn fotomateriaal te verzekeren tegen diefstal en schade.
    Ik denk ook dat een goeie verzekering daartegen veel belangrijker is dan verlengde garantie. Als na 2 jaar de gebreken er nog niet uit zijn, zullen ze na daarna ook niet meer naar boven komen. De problemen die na die 2 jaar naar boven komen zullen immers eerder door je verzekering tegen schade gedekt worden (glasbreuk, waterschade, diefstal, etc.) dan door je garantie.
    mvg
    Bert

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten