Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1Dx AF defect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 1Dx AF defect

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als je twee professionele camerabody's hebt (7D, 5D of 1D) en een bepaald aantal "L" lenzen (hoeveel, dat weet ik niet vanbuiten), dan kan je het silver membership aanvragen.
    Maar daar heb je niets aan als je de camera in een winkel binnenbrengt voor herstelling, dat heb ik nu zelf ondervonden.

    Ik heb zelf ook een Gold membership, en ben ook geen professionele fotograaf (ik ben koeltechnieker).

    Morgen heb ik een verlofdag, dan zal ik toch maar eens bellen om te horen of ze iets voor mij kunnen doen.
    M.a.w. enkel een gold membership kan voordelen bieden? Voor een silver kom ik zeker in aanmerking maar voor een gold helaas niet!

    Alvast veel succes morgen Bart!

    Comment


    • #32
      Re: 1Dx AF defect

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      .... Ik heb net ook nog een mailtje gestuurd Damien van CPS Canon...
      Ik weet niet hoe je aan het mail adres komt van Damien maar die zal niks voor je kunnen doen hoor
      Damnien is de hoofdtechnieker van een Canon pro herstelpunt in Frankrijk.
      Maar zo te lezen is je materiaal terecht gekomen in Nederland (te danken aan Konijn)

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Re: 1Dx AF defect

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Ik weet niet hoe je aan het mail adres komt van Damien maar die zal niks voor je kunnen doen hoor
        Damnien is de hoofdtechnieker van een Canon pro herstelpunt in Frankrijk.
        Maar zo te lezen is je materiaal terecht gekomen in Nederland (te danken aan Konijn)

        grts
        Sieg
        Die mail is al teruggekomen, "returned mail", die is dus niet aangekomen in Frankrijk.

        Van Canon heb ik net dit aangekregen:

        Geachte heer Huysmans,


        We hebben uw reactie goed ontvangen en we houden eraan u wat meer informatie te bezorgen over het CPS-gebeuren:


        U heeft ten allen tijde de keuze om u te richten tot uw verkooppunt of rechtstreeks tot een van onze erkende reparatiecentra.

        Het reparatiecentrum zal uw toestel als een “CPS”-toestel herkennen via de groene sticker (die herkenbaar op de verpakking moet aangebracht worden) en zal, aan de hand van uw lidkaart, controleren of het inderdaad correct geregistreerd werd.Pas dan begint de CPS-procedure en zal het reparatiecentrum er alles aan doen om uw toestel binnen een bepaalde periode (afhankelijk van uw CPS-niveau) te repareren. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan bestaat de mogelijkheid (ook weer afhankelijk van uw CPS-niveau) dat er een bruikleentoestel wordt aangeboden.Meer informatie over de verschillende niveaus kan u terugvinden op de CPS-website: http://cpn.canon-europe.com/nl/content/services/faqs.do

        Het kan in bepaalde gevallen interessanter zijn om rechtstreeks contact op te nemen met een van onze reparatiecentra (http://www.canon-europe.com/Support/...Selector/).Het reparatiecentrum organiseert het transport, het is dus niet noodzakelijk om het zelf weg te brengen.U heeft zelf de volledige controle over het reparatieproces.


        Wat doet CPS niet:


        CPS is geen uitbreiding van de garantie.Indien een toestel niet onder garantie behandeld kan worden zal u altijd een prijsopgave ontvangen.De doorlooptijd van de reparatie stopt ook totdat u antwoord op de prijsopgave. U heeft in dit dossier een prijsopgave gekregen van uw verkooppunt en u zal begrijpen dat wij hier niet in kunnen tussen komen.


        Het komt er eigenlijk op neer dat ze bij Fotokonijnenberg er wel degelijk voor kunnen zorgen dat een CPS member voorrang krijgt, naargelang het CPS niveau.
        Ik had alle nodige informatie bij, de CPS lidkaart, ook de groene stickers, en heb dat daar ook duidelijk gezegd, maar daar kreeg ik te horen dat dat geen verschil uitmaakte omdat ik de camera via de winkel heb ingeleverd.
        Dat ik nu uiteindelijk toch gewoon zal moeten betalen, dat is ook duidelijk.
        Als ik CPS zelf had gecontacteerd vanaf het begin, dan had ik daarmee misschien nog kunnen onderhandelen, maar daar is het nu te laat voor.
        Als ze dat duidelijk hadden uitgelegd bij Fotokonijnenberg, dan had ik de camera gewoon terug mee naar huis genomen.
        Last edited by Black B@ndit; 7 juli 2016, 17:58.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #34
          Re: 1Dx AF defect

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ik weet niet hoe je aan het mail adres komt van Damien maar die zal niks voor je kunnen doen hoor
          Damnien is de hoofdtechnieker van een Canon pro herstelpunt in Frankrijk.
          Maar zo te lezen is je materiaal terecht gekomen in Nederland (te danken aan Konijn)

          grts
          Sieg
          Bij mijn weten is Damien wel degelijk sinds ruim 10 jaar al actief als CPS partner in Belgie , enfin dat heeft ie me vorig jaar op zo'n Canon Pro imaging day ( ergens in November vorig jaar dacht ik ) persoonlijk verteld .

          Los daarvan zou ik mocht ik Bart zijn toch nog eens wat heen en weer bellen/mailen en vooral dreigen met wat forumreclame.... Je koopt een pro body van 6000 euro en na 30.000 clics geeft hij er de brui aan ? Normaal lijkt me dat toch niet , wat moet je dan wel kopen om iets bedrijfszekers te hebben ?
          Ik heb het al geschreven , een jaar of 9-10 terug ofzo gaf het instelwiel van m'n toenmalige 5D1 ook de geest toen ie net uit garantie was, het zou me ook enkele 100'en euro's kosten maar via CPS ( toen nog CPN dacht ik ) en in samenspraak met , ik ben de naam kwijt , het toenmalige servicecenter in Nederland is mijn toestel toen kostenloos hersteld geworden , maar ik heb toen ook serieus uit m'n pijp moeten komen ... ik zou kost wat kost nog overal waar het kan aandringen en desnoods dreigen met wat extra reclame....
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #35
            Re: 1Dx AF defect

            Het is heel eenvoudig.

            Ben je CPS lid en is er iets ernstig dan kan je alles regelen met Canon Brussel of rechtstreeks met een hersteldienst.
            Ga je via een verkooppunt, dan rekent dat verkooppunt nog een commissie op het herstel, of wat dacht je.

            Ondertussen heb ik een zakenrelatie opgebouwd met Canon en bij het kleinste probleem kan ik persoon X of Y rechtstreeks bellen
            om een oplossing aan te bieden. Het toestel of wat dan ook haalt een koerier gratis op in geheel Europa voor herstel enz.

            Ik kan Bart enkel maar adviseren om rechtstreeks kontakt op te nemen met Canon Brussel (telefonisch), maar eerlijk gezegd twijfel ik eraan
            of zij nog iets kunnen doen daar het toestel via een handelaar is binnengebracht en je daar met een kontrakt zit. Eigenlijk is het die handelaar die zijn
            klant moet verdedigen, maar dit doen zo'n grote spelers niet, voor hen is het de kassa die moet rinkelen. En bedreigingen uiten aan zo'n mannen, zal
            nog minder uithalen.

            Ikzelf heb dit ook nog meegemaakt, een probleem met mijn toestel en de verkoper van een bekende handelaar (die hier aangeprezen wordt op BD ) vertelde doodleuk
            dat mijn toestel niets meer waard was en zeker al niet de moeite was om te herstellen. Je kan beter een nieuw toestel kopen was het antwoord.
            Wel, het toestel is hersteld en werkt perfect, en dit hopelijk nog enkele jaren. De mensen die mij kennen weten over welk Canon toestel dit gaat.
            Ik heb gewoon alles geregeld zoals hierboven uitgelegd.

            Groetjes,

            Dirk

            Comment


            • #36
              Re: 1Dx AF defect

              Canon heeft al gemeld dat zij er nu niets meer aan kunnen doen, omdat de camera is ingeleverd via de winkel.
              Dat heb ik hier ook al vermeld.
              Als er nog eens iets fout gaat, dan ga ik zeker niet meer naar de winkel.
              Ze hebben mij daar een verkeerd advies gegeven, en daar zal ik ook aan denken als ik nog eens iets wil kopen...
              Het zal deze keer dus veel geld kosten, maar ik heb er toch weer iets mee bijgeleerd.
              Ze hebben dan deze keer nog geld aan mij verdiend, maar dat is dan misschien ook de laatste keer.
              Door mijn bevindingen hier te posten zijn er in de toekomst waarschijnlijk ook nog anderen die de juiste weg kiezen als ze CPS lid zijn, en als ze een camera of lens moeten laten repareren.

              Ik hoop nu alleen dat het niet veel langer meer duurt voor mijn 1Dx terug is, want de 3-4 weken die beloofd waren zijn bijna om (volgende maandag is het 4 weken geleden dat ik die heb binnen gebracht).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #37
                Re: 1Dx AF defect

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Canon heeft al gemeld dat zij er nu niets meer aan kunnen doen, omdat de camera is ingeleverd via de winkel.
                Dat heb ik hier ook al vermeld.
                Als er nog eens iets fout gaat, dan ga ik zeker niet meer naar de winkel.
                Ze hebben mij daar een verkeerd advies gegeven, en daar zal ik ook aan denken als ik nog eens iets wil kopen...
                Het zal deze keer dus veel geld kosten, maar ik heb er toch weer iets mee bijgeleerd.
                Ze hebben dan deze keer nog geld aan mij verdiend, maar dat is dan misschien ook de laatste keer.
                Door mijn bevindingen hier te posten zijn er in de toekomst waarschijnlijk ook nog anderen die de juiste weg kiezen als ze CPS lid zijn, en als ze een camera of lens moeten laten repareren.

                Ik hoop nu alleen dat het niet veel langer meer duurt voor mijn 1Dx terug is, want de 3-4 weken die beloofd waren zijn bijna om (volgende maandag is het 4 weken geleden dat ik die heb binnen gebracht).
                bij mij zal het dinsdag exact 4 weken geleden zijn dat ik mijn toestel via mijn verkooppunt ter herstelling binnenbracht. Ik ben van plan binnenkort mijn CPS (silver) lidmaatschap aan te vragen. Uiteraard hoop ik dit niet meteen nodig te hebben maar ja men is toch maar best op alles voorbereid he!

                Comment


                • #38
                  Re: 1Dx AF defect

                  Zeer slechte punten voor Fotokonijnenberg
                  We wisten al lang dat het daar serieus achteruit is gegaan de laatste jaren, het lijkt er op dat het nog altijd slechter kan.

                  Ook een ernstig pijnpunt dat Canon niet goed vertegenwoordigd is in Belgie met een echt servicecentrum zoals Nikon die wel heeft.

                  Comment


                  • #39
                    Re: 1Dx AF defect

                    Hallo Bart.. Ik heb soortgelijks meegemaakt met mijn 1dx. (Nederland)... Ik had vuil achter de sensor(waar het nooit mag komen) Kamera-express adviseerde me via Bergen op Zoom (Techrepair) te laten repareren. Was garantie dus geen probleem.. Sensor werd vervangen... Nog geen jaar later, een streepje op iedere foto.. Gebracht in Nederweert(DSP).. Ik was daar dichtbij op vakantie.. Kreeg een prijsopgave want geen garantie meer, 1100euro.. Voor dat geld heb je geen andere dus gerepareerd(sensor vervangen) Heb toen via Canon aangegeven dat dit niet de kwaliteit is die je verwacht van een camera van 6300euro.. Werd tot op het hoogste niveau bekeken en uit coulance kreeg ik 300euro terug ... Nog weer geen jaar later had ik om en om een goede en een grijze foto.. Ik dacht de sluiter maar moest hem maar opsturen naar Nederweert en heb aangegeven dat ik graag wilde dat ze het onder garantie zouden repareren.. En dat gebeurde ook..(weer de sensor, vreemd?) Dus een beetje klagen over gebrek aan vertrouwen in het produkt wil wel helpen.. Ik hoop dat er voor jou ook nog zo iets mogelijk is...(Als ik bij het 2e defect weer via Techrepair had gedaan had dat misschien ook nog wel garantie kunnen zijn, maar dat is achteraf)
                    Last edited by 4Har; 11 juli 2016, 10:49. Reden: abonneren op discussie
                    http://harryvantol.nl

                    Comment


                    • #40
                      Re: 1Dx AF defect

                      Oorspronkelijk geplaatst door 4Har Bekijk bericht
                      Hallo Bart.. Ik heb soortgelijks meegemaakt met mijn 1dx. (Nederland)... Ik had vuil achter de sensor(waar het nooit mag komen)....
                      Vuil achter de sensor
                      In eerste instantie begrijp ik niet hoe dat erachter kan komen maar vooral in tweede instantie, hoe ben je dat te weten gekomen want dat kan je toch nooit zien ??

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: 1Dx AF defect

                        Hallo Sieg, ik mocht langskomen bij Kamera-express met vuile sensor (om te reinigen) . Maar hoe ook gepoetst werd, het vuil bleef dus de conclusie was dat het achter de sensor moest zitten..
                        http://harryvantol.nl

                        Comment


                        • #42
                          Re: 1Dx AF defect

                          Oorspronkelijk geplaatst door 4Har Bekijk bericht
                          Hallo Sieg, ik mocht langskomen bij Kamera-express met vuile sensor (om te reinigen) . Maar hoe ook gepoetst werd, het vuil bleef dus de conclusie was dat het achter de sensor moest zitten..
                          Waarschijnlijk zat het vuil dan tussen de sensor en het filter dat voor de sensor zit.
                          Als er vuil achter de sensor zit, dan zal je dat nooit zien op de foto (je ziet toch niet wat er achter de sensor zit?).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: 1Dx AF defect

                            Ik heb nog nooit gehoord dat er vuil achter de AA filter zat. Maar theoretisch kan het natuurlijk. Dat lijkt me wel een ellende om het er uit te krijgen want de camera moet helemaal gesloopt worden.

                            Comment


                            • #44
                              Re: 1Dx AF defect

                              Oorspronkelijk geplaatst door 4Har Bekijk bericht
                              Hallo Sieg, ik mocht langskomen bij Kamera-express met vuile sensor (om te reinigen) . Maar hoe ook gepoetst werd, het vuil bleef dus de conclusie was dat het achter de sensor moest zitten..
                              Zag je dat vuil dan op je foto's ?

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: 1Dx AF defect

                                Iedereen kan CPS lid worden volgens het aantal lenzen en toestellen. Een reparatie vraag je via CPS zelf aan, men komt aan huis je toestel afhalen en terugbrengen. Ik ben platina lid, als de herstelling meer dan een dag duurt krijg ik een vervangtoestel. Die dag is excl. transport. En het systeem werkt, ik kreeg al een DX vervangtoestel toen ze de terugroepactie deden. Bij je lidmaatschap krijg je groene stickers, je moet zo een op je doos kleven voor de voorrang. Via een winkel ben je dagen of weken kwijt.
                                Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                                Comment

                                Working...
                                X