Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1DmkIV om enkel te filmen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1DmkIV om enkel te filmen

    Ik stond gisteren in de winkel voor mn 7D af te halen en komt daar iemand een 1DmkIV bestellen. Zei die man; ik ga er geen foto's mee nemen, ik ga er enkel mee filmen.

    mijn mond viel even open; vlug even een 1DmkIV bestellen om enkel te filmen?
    ben je dan niet veel beter af met een 5DmkII of een 7D?
    5DmkIII en wat glas

  • #2
    Re: 1DmkIV om enkel te filmen

    kan je "kwaliteits"foto's halen uit een filmpje van een fototoestel zoals dit toestel?

    Comment


    • #3
      Re: 1DmkIV om enkel te filmen

      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
      kan je "kwaliteits"foto's halen uit een filmpje van een fototoestel zoals dit toestel?
      zeker en vast (1920x1080 max resolutie) maar dat kan je bvb ook met de 500D, 5DmkII én de 7D. Allen een fractie van de prijs van de 1DmkIV

      maar mij ga je nooit foto's uit een filmpje zien halen, tenzij in hoogste nood, je hebt dan geen RAW meer hé
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: 1DmkIV om enkel te filmen

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        zeker en vast (1920x1080 max resolutie) maar dat kan je bvb ook met de 500D, 5DmkII én de 7D. Allen een fractie van de prijs van de 1DmkIV

        maar mij ga je nooit foto's uit een filmpje zien halen, tenzij in hoogste nood, je hebt dan geen RAW meer hé
        Bedankt. Was gewoon een vraagje uit interesse.

        Comment


        • #5
          Re: 1DmkIV om enkel te filmen

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          Ik stond gisteren in de winkel voor mn 7D af te halen en komt daar iemand een 1DmkIV bestellen. Zei die man; ik ga er geen foto's mee nemen, ik ga er enkel mee filmen.

          mijn mond viel even open; vlug even een 1DmkIV bestellen om enkel te filmen?
          ben je dan niet veel beter af met een 5DmkII of een 7D?


          Gelukkig dat onze economie wat opleeft !
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: 1DmkIV om enkel te filmen

            Canon verwacht sterke winstgroei in 2010

            ...
            In het vierde kwartaal kwam de winst vijf keer hoger uit dan een jaar eerder, op 61,6 miljard yen. De omzet viel 4,1 procent terug tot 954,1 miljard yen. De vraag naar kopieertoestellen bleef zwak, maar er was een plotse opflakkering van de vraag naar digitale camera's.
            ...

            Comment


            • #7
              Re: 1DmkIV om enkel te filmen

              Voor dat geld kan je beter een degelijke videocam kopen... De kwaliteit is wel super enzo, maar het is toch nog net iets anders.
              1DX

              Comment


              • #8
                Re: 1DmkIV om enkel te filmen

                Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                Ik stond gisteren in de winkel voor mn 7D af te halen en komt daar iemand een 1DmkIV bestellen. Zei die man; ik ga er geen foto's mee nemen, ik ga er enkel mee filmen.

                mijn mond viel even open; vlug even een 1DmkIV bestellen om enkel te filmen?
                ben je dan niet veel beter af met een 5DmkII of een 7D?
                De filmpjes uit een 5D zijn naar het schijnt iets beter dan de 7D door de grotere pixels. Dus het zou niet te verwonderen zijn dat je net iets meer uit een 1D dan uit de 7D kan halen. De 5D is niet goed vandaag want het is nog steeds wachten op de firmware update.
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: 1DmkIV om enkel te filmen

                  de 1Dmk4 heb ik niet, maar de video is echt wel zalig goed(zelfs geluid vind ik zeer OK!), met een beetje oefening kan je er zelfs lichtjes bewegende objecten ook mee volgen als je een lens hebt waar de manual focus ring smooth bewogen kan worden zonder schokken op de body :-)))


                  ... maar beter dan een goedkoop HD camera'ke zal dit wellicht wel niet zijn :-)

                  Ge hebt af en toe zotten hé,... ik heb ook een 1Ds mk3 verkozen boven een 5dmk2 destijds gewoon omdat ik dan 1D battery's kan uitwisselen en omdat hij beter in de hand ligt. Terwijl foto-gewijs is het verschil wellicht minimaal "denk ik".
                  (heb geen 5Dmk2)
                  Imagination is more important than knowledge...
                  http://www.kiekje.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1DmkIV om enkel te filmen

                    Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                    ... maar beter dan een goedkoop HD camera'ke zal dit wellicht wel niet zijn :-)
                    De 1D4 niet beter dan een goedkoop HD camera'ke? Er worden zelfs langspeelfilms gedraaid op een 5D2, terwijl de 7D een pak beter is voor film (opties/features) ook al is de beeldkwaliteit iets minder goed dan bij de 5D2. De 1D4 doet daar nog eens een schep bovenop en zal wat beeldkwaliteit betreft aanleunen bij de 5D2 en heeft alle features van de 7D en meer... dus ja. Voor film is dit dus voorlopig het beste toestel. Of het het prijsverschil waard is met de twee andere toestellen is een andere vraag. Maar of het beter is dan een goedkoop HD camera'ke???

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1DmkIV om enkel te filmen

                      Mss klinkt het wat gek op het eerste zicht, maar als je ziet wat de mogelijkheden zijn met de lenzen die je erop kan plaatsen...

                      er zal toch wel een reden zijn waarom ze al die fancy supports ervoor maken ( die trouwens evenveel of meer kosten dan een 5D markii)

                      als je de beeldkwaliteit bekijkt en die vergelijkt met andere professionele HD camera's (ok mss geen RED), dan vindt ik het toch niet zo "Zot"

                      (had ik maar de centen voor zo'n camera )

                      just my 2cents
                      Canon 5D Mark II & 1D MarkII / 70-200 2.8 IS /50 1,4 / 17-40 4.0 /

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1DmkIV om enkel te filmen

                        Oorspronkelijk geplaatst door b@rney Bekijk bericht
                        Mss klinkt het wat gek op het eerste zicht, maar als je ziet wat de mogelijkheden zijn met de lenzen die je erop kan plaatsen...

                        er zal toch wel een reden zijn waarom ze al die fancy supports ervoor maken ( die trouwens evenveel of meer kosten dan een 5D markii)

                        als je de beeldkwaliteit bekijkt en die vergelijkt met andere professionele HD camera's (ok mss geen RED), dan vindt ik het toch niet zo "Zot"

                        (had ik maar de centen voor zo'n camera )

                        just my 2cents
                        Ok, volledig gelijk. Maar waarom toch een 1DmkIV en geen 5DmkII of zelfs een 7D...?

                        de manier waarop de man sprak over fototoestellen was alsof hij er geen snars van wist, dus het zou mij niet verbazen als hij niet wist dat de 7d bestond

                        toch zonde van het geld imho




                        ps, als de persoon in kwestie toch een fotograaf zou geweest zijn en hier op het forum zit, mijn excuses. Ik kan hier maar neerschrijven wat ik heb gezien/gehoord.
                        5DmkIII en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1DmkIV om enkel te filmen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                          Ok, volledig gelijk. Maar waarom toch een 1DmkIV en geen 5DmkII of zelfs een 7D...?

                          de manier waarop de man sprak over fototoestellen was alsof hij er geen snars van wist, dus het zou mij niet verbazen als hij niet wist dat de 7d bestond

                          toch zonde van het geld imho




                          ps, als de persoon in kwestie toch een fotograaf zou geweest zijn en hier op het forum zit, mijn excuses. Ik kan hier maar neerschrijven wat ik heb gezien/gehoord.
                          Mischien weet die man er wel veel méér van dan je denkt, of heeft hij het toestel nodig voor gans andere doeleinden dan je zou denken, of kwam hij kopen in opdracht van zijn baas enz.

                          Ik bedoel maar dat die man waarschijnlijk wel zijn redenen zal hebben om zo een som uit te geven.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1DmkIV om enkel te filmen

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Mischien weet die man er wel veel méér van dan je denkt, of heeft hij het toestel nodig voor gans andere doeleinden dan je zou denken, of kwam hij kopen in opdracht van zijn baas enz.

                            Ik bedoel maar dat die man waarschijnlijk wel zijn redenen zal hebben om zo een som uit te geven.
                            dat is goed mogelijk, ik zal het nooit weten
                            5DmkIII en wat glas

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1DmkIV om enkel te filmen

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Ik bedoel maar dat die man waarschijnlijk wel zijn redenen zal hebben om zo een som uit te geven.
                              zeg maar jongeman, wat het alleen maar vreemder maakt

                              (jaja, ik was jaloers, heel jaloers)
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X