Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[1D-owners] 1D mark II VS water

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [1D-owners] 1D mark II VS water

    in hoeverre is een 1D waterdicht? ik heb vernomen dat hij als pro body waterdicht is, ik neem aan dat dit "spatwaterdicht" betekent zoals tegen regen en niet de bedoeling is om te gaan diepzeeduiken in een zwembad ofzo...

    zelfde vraag geld voor de L lenzen...

    maar als je dan handleiding pagina 8 leest:
    the camere is not waterproof and cannot be used underwater. If the camera gets wet remove the battery and promptly take it to the nearest canon dealer. Wipe of any water droplets with any dry cloth.

    zie bij map gevorderden "stoelen in de gietende regen..." daar stond ik kompleet in de gietende regen, camera en lens kompleet nat en niets gebeurd maar als ik dan die handleiding lees dan weet je wel

    graag wel gefundeerde replys en niet enkel als je iets denkt... dat kan messchien foute informatie zijn...

  • #2
    Re: [1D-owners] 1D mark II VS water

    Oorspronkelijk geplaatst door T-design
    in hoeverre is een 1D waterdicht? ik heb vernomen dat hij als pro body waterdicht is, ik neem aan dat dit "spatwaterdicht" betekent zoals tegen regen en niet de bedoeling is om te gaan diepzeeduiken in een zwembad ofzo...

    zelfde vraag geld voor de L lenzen...

    maar als je dan handleiding pagina 8 leest:
    the camere is not waterproof and cannot be used underwater. If the camera gets wet remove the battery and promptly take it to the nearest canon dealer. Wipe of any water droplets with any dry cloth.

    zie bij map gevorderden "stoelen in de gietende regen..." daar stond ik kompleet in de gietende regen, camera en lens kompleet nat en niets gebeurd maar als ik dan die handleiding lees dan weet je wel

    graag wel gefundeerde replys en niet enkel als je iets denkt... dat kan messchien foute informatie zijn...
    Ik heb deze vraag wel eens gesteld op dpreview.

    Chuck Westfall (canon USA) beweert dat het ontworpen zou zijn om te weerstaan aan een tropische regenbui (3 inch = 7,5 cm) water per uur...

    sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

    http://supermasj.zenfolio.com

    Comment


    • #3
      Re: [1D-owners] 1D mark II VS water

      Heb hetzelfde gehoord als sugar. Niet dat ik het zelf ooit zou proberen als ik met zo'n duur fototoestel zou rondlopen, maar toch goed om te weten. Wel er rekening mee houden dat zo'n camera alleen echt "weathersealed" is als er ook een lens op zit die waterbestendig is.

      Comment


      • #4
        Re: [1D-owners] 1D mark II VS water

        als je zon dure camera koopt dan zou ik er niet mee in het water plonsen.

        gebruik dan toch een regencape.

        welja, als het je beroep is en je kan een mooie foto maken waar je grof geld voor krijgt... maar om wat stoelen
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: [1D-owners] 1D mark II VS water

          Oorspronkelijk geplaatst door Geert1845
          Wel er rekening mee houden dat zo'n camera alleen echt "weathersealed" is als er ook een lens op zit die waterbestendig is.
          ... en dat vergeten sommigen wel eens.
          Enkel L-glas en dan nog alleen het meest recente.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: [1D-owners] 1D mark II VS water

            Ik dacht dat het op DPreview fora was dat ik gelezen heb dat
            sommige pro's hun 1D's onder de douche gewoon even wassen
            als ze terugkomen van een vuil tochtje.

            Wat is uiteindelijk het verschil tussen een tropische regenbui
            en een douche
            == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

            Comment


            • #7
              Re: [1D-owners] 1D mark II VS water

              Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
              Wat is uiteindelijk het verschil tussen een tropische regenbui en een douche
              de temperatuur?

              wel, bij mn L lenzen heb ik gezien dat ze beiden van een rubberen flapje voorzien zijn die tegen de camera aansluit, denkt dat dit voor de regen is bestemd!

              tis nie dat ik wil gaan dansen in de regen maar tis handig om weten he... alles was zeiknat en marcheert nog, dusja..., mn 10D heeft ook al enkele regens overleeft...

              Comment


              • #8
                Re: [1D-owners] 1D mark II VS water

                Oorspronkelijk geplaatst door Hypo1337
                Ik dacht dat het op DPreview fora was dat ik gelezen heb dat
                sommige pro's hun 1D's onder de douche gewoon even wassen
                als ze terugkomen van een vuil tochtje.

                Wat is uiteindelijk het verschil tussen een tropische regenbui
                en een douche
                Ik ben op dit moment te lui om het na te kijken, maar ik dacht dat Phil Askey de origenele 1D onder de douche heeft gezet, moet ergens in de review opgenomen staan (www.dpreview.com)...

                sugar
                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                http://supermasj.zenfolio.com

                Comment


                • #9
                  Re: [1D-owners] 1D mark II VS water

                  Oorspronkelijk geplaatst door T-design
                  de temperatuur?
                  Die kan zowel bij een douche als bij een tropische regenbui toch tussen de 30°-40°C zijn, neen?
                  == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

                  Comment

                  Working...
                  X