Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D mark 4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1D mark 4

    ik kan een weinig gebruikte 2dehands 1d mark 4 kopen, aangezien ik natuurfotografie doe is de cropfactor welkom .
    ik was eerst van plan een nieuwe 7D te kopen maar denk dat ik met deze 1d veel meer mogelijkheden ga hebben met de 300mm f2,8 lens en 2x converter erop ?

    Nus is mijn vraag: zal ik nog jaren kunnen genieten van service door canon als het nodig is omdat deze niet meer gemaakt wordt en is dit een betrouwbare camera ?.

  • #2
    Re: 1D mark 4

    Als een 1D al niet meer betrouwbaar is


    Als camera is het het meest betrouwbare/bedrijfszekere DSLR die je kopen kan (de xD van Canon en Dx reeks van Nikon)...deze zijn dan ook bedoeld voor de veeleisende professional.

    Daartegenover zijn het vaak ook de camera's die het meest ge(mis)bruikt worden en dus vaak wel een leventje achter de rug hebben. Algehele staat en aantal clicks spelen dus een rol...

    cropfactor maak ík me nooit zo'n zorgen om, maar ben dan ook geen natuurfotograaf
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: 1D mark 4

      wat ondersteuning betreft best eens navragen bij Canon benelux. Wij zijn natuurlijk ook geinteresseert in hun antwoord.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: 1D mark 4

        Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
        ik kan een weinig gebruikte 2dehands 1d mark 4 kopen, aangezien ik natuurfotografie doe is de cropfactor welkom .
        ik was eerst van plan een nieuwe 7D te kopen maar denk dat ik met deze 1d veel meer mogelijkheden ga hebben met de 300mm f2,8 lens en 2x converter erop ?

        Nus is mijn vraag: zal ik nog jaren kunnen genieten van service door canon als het nodig is omdat deze niet meer gemaakt wordt en is dit een betrouwbare camera ?.
        Vertel eerst eens wat meer over het toestel !
        Van iemand hier op BD ? Zoja dan sta je toch iets safer als het iemand is die geen slechte naam wil krijgen (gelieve geen namen te noemen !)
        Is dit toestel professioneel gebruikt of door een amateur ?
        Hoeveel klicks staan er op het toestel ?
        En als je wilt (hoeft niet) wat moet hij er nog voor hebben ?

        Pas als de mensen hier bovenstaande gedeeltelijk weten kunnen ze op uw vraag een deftig antwoord geven anders is het maar giswerk.

        Ik ben zelf ook een 1D MKIV gebruiker en kan je verzekeren dat dit een héél betrouwbare camera is !

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: 1D mark 4

          De eerste versie IS superteles krijgen blijkbaar service tot 7-10 jaar na de release, dat zal dan ook wel gelden voor cameras. Tegen dan is het toch tijd voor een upgrade
          Qua betrouwbaarheid zou ik mij geen zorgen maken. Mijn mark IV heeft mij nog niet teleurgesteld.
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: 1D mark 4

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Als een 1D al niet meer betrouwbaar is


            Als camera is het het meest betrouwbare/bedrijfszekere DSLR die je kopen kan (de xD van Canon en Dx reeks van Nikon)...deze zijn dan ook bedoeld voor de veeleisende professional.

            Daartegenover zijn het vaak ook de camera's die het meest ge(mis)bruikt worden en dus vaak wel een leventje achter de rug hebben. Algehele staat en aantal clicks spelen dus een rol...

            cropfactor maak ík me nooit zo'n zorgen om, maar ben dan ook geen natuurfotograaf
            MIisschien off-topic; maar wou toch eventjes reageren over het misbruik van een 1D markIV.
            Vergeet ook niet dat er zijn die heel veel zorg dragen voor hun materiaal.
            Iemand die een body koopt van 4000€ nieuwprijs, zal daar wellicht ook wel eens aan denken als hij er mee buitenkomt.
            ON TOPIC: Maak u geen zorgen over de 1DmarkIV , het is een fijn toestel met een enorm goede reactiesnelheid en focus! Hij ligt o zo goed in de hand.
            Kwa beeldkwaliteit moet hij wel iets onderdoen tov de 5D markII en III.
            De crop-factor x1.3 en ervaar dit soms wel als een pluspunt bij gebruik van een tele.
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

            Comment


            • #7
              Re: 1D mark 4

              ik heb een 1Dmark 2N= zo'n 6 jaar oud. Vorig winter sluiter stuk.
              Opgestuurd naar canon en toestel werkt weer als tevoren, nu 1D mark 4 is toch jonger dus ik denk dat je u geen zorgen hoeft te maken voor een tijdje
              http://www.pietervh.com/
              http://www.flickr.com/photos/pieter776/

              Comment

              Working...
              X