Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

    Na nu al weer enkele dagen de S3 te hebben, vanavond weer even de gelegenheid gehad de camera verder te verkennen: me nu even gericht op iso waarde 1600; ik kan niet anders zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Nu ja smaken mogen wat dit betreft verschillen!! Ik geloof dat ik steeds verliefder wordt...

    Lens Nikkor 12-24 F4 (12 mm; F4; 1/10sec; +0,5 ev; iso 1600; DR-w2; witbalalans-auto).
    Foto enkel geresized.

    volledig beeld:


    100% crop



    zonder DR


    100% crop zonder dr


    Helaas is vergelijking niet helemaal reeël, want toch iets verschillende posities en dus licht. (alle camera-instellingen muv DR-range in laatste geval std ipv W2)

    Ter info.

    mvg,

    Jan
    Last edited by jamonadap; 6 februari 2005, 21:02.
    You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

  • #2
    Re: 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

    Weinig of beperkte ruis op hoge iso waarde zijn toch één van de grootste verbeteringen op de nieuwste DSLR's heb ik de indruk.
    De 20D doet het ook al zo fantastisch goed bij die hoge iso waarde.
    1600 iso bij avond met dit resultaat, dat is inderdaad verrassend goed
    Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
    Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

    Comment


    • #3
      Re: 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

      Dat ziet er inderdaad indrukwekkend uit Jan, alhoewel ik de S2 ook niet slecht vond op hoge iso. Ben benieuwd als je een andere DR-stand inschakelt of dat uitmaakt.
      De manier hoe hij het licht van de lantaarn weergeeft bij +0,5 EV vind ik ook indrukwekkend....
      Edwin
      Mijn Foto's

      Comment


      • #4
        Re: 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

        Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
        Ben benieuwd als je een andere DR-stand inschakelt of dat uitmaakt.
        Edwin
        Hmm is een kleine moeite om uit te proberen, indien het lukt zal ik dat vanavond eens doen en anders later deze week.

        Jan
        You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

          Dit is duidelijk beter dan de D70. Ik heb gisteren nog geschoten op ISO1600 in een sporthal. Het was weer een ruisfeest van jewelste !
          natwork.be

          Comment


          • #6
            Re: 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

            Grrr... niet doen! Nu zit ik alweer te overwegen om binnenkort alle Canon zooi te verkopen en over te stappen op de S3! . Hmmm... misschien moeten we Fuji maar eens wat briefjes schrijven of ze de S3 niet ook geschikt willen maken voor Canon objectieven - Kodak heeft 't immers ook gedaan .

            Comment


            • #7
              Re: 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

              Jan, stop ermee, alsjeblieft. Corinne heeft net nog een verse lading dweilen gebracht om het naar beneden gelopen kwijl te verwijderen, ook ivm de 12-24. Heb inmiddels ook al een ander klavier moeten plaatsen
              Saluti,

              Pascal

              Comment


              • #8
                Re: 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

                Oorspronkelijk geplaatst door Joost
                Grrr... niet doen! Nu zit ik alweer te overwegen om binnenkort alle Canon zooi te verkopen en over te stappen op de S3! . Hmmm... misschien moeten we Fuji maar eens wat briefjes schrijven of ze de S3 niet ook geschikt willen maken voor Canon objectieven - Kodak heeft 't immers ook gedaan .
                Ehm, de 20D moet er niet voor onderdoen hoor....
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #9
                  Re: 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

                  Hallo Smartpics heb inmiddels een "niet DR-instelling" bij voorgaande geplaatst. Vgl. niet helemaal optimaal vanwege toch iets andere positie.

                  Aan de anderen nu niet gelijk je nikon of canon inruilen... , zag vandaag bij Blackadder ook een aantal iso 1600 shots: fantastisch!!! (voor alle duidelijkheid genomen met de Nikon D70).

                  @Pascal: welk een (na)zorg! Koester het (sorry haar) mijn vriend!!!

                  Aan een ieder de beelden zijn slechts bedoeld ter informatie/orientatie.

                  met vriendelijke groet,

                  Jan
                  You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

                    Oorspronkelijk geplaatst door jamonadap
                    Aan de anderen nu niet gelijk je nikon of canon inruilen... , zag vandaag bij Blackadder ook een aantal iso 1600 shots: fantastisch!!! (voor alle duidelijkheid genomen met de Nikon D70).
                    denk dat de meeste niet goed high iso durven gebruiken....ik zit meestal tussen de 400 en 800

                    'n foto op ISO 1600
                    tamron 28-300 op 28mm
                    F8 en 1/13 sec uit de hand getrokken...
                    komt zo uit 'n D70 en dan staat mijn sharpening voor jpg nog op +1...

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

                      Euh
                      En waar is uw ruis ?
                      Waarom heb ik wel ruis ?
                      Ik heb het dan wel over binnen opnamen, en altijd met het diafragma weid open...
                      natwork.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

                        @Wooha, juist! Een prachtig resultaat!!!

                        @Nat: ik veronderstel dat je vragen aan Wooha gericht zijn!?

                        Trouwens voor wie dit leest en geen liefhebber is van ruis!
                        Heb gisteren even met de S3 gewandeld door de haven van Harlingen, ik wilde nu ook wel eens zien wat voor beelden ik zou krijgen onder zonnige omstandigheden, op mijn website heb ik een albumpje aangelegd (In the field with the Fuji S3).

                        Jan
                        You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1600 iso Fuji S3; ik was zeer verrast vanavond

                          Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                          Ehm, de 20D moet er niet voor onderdoen hoor....
                          Ehm, ik weet het niet meer, heb juist vanalles over die S3 aan het lezen geweest...
                          Wat een dijk van een toestel! Maareh, te duur voor deze simpele arbeider
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment

                          Working...
                          X