Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 45

Standaard 10D sluiter gaat niet meer open.......

iemand nog een tip voor een "reset"?

al gedaan:
    accu vernieuwd, accu verwijderd, instellingen gewist, andere lens....

ps: denk dat ie het heeft begeven na ruim 50.000 keer klikken...

mvg,
    Laatst gewijzigd door Z900; 3 maart 2005 om 22:18
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Standaard Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

Ooops....click of death ? ( crf ZIP-drive)

Eens een nachtje laten staan ZONDER enige accu...
    Zit daar ook geen backup batterijtje in ? Alhoewel, weinig waarschijnlijk dat dit het euvel is....
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Ik vrees het ergste...

Met 50.000 zit je precies op het gemiddelde.
    Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Z900

al gedaan:

mvg,
    RIP....Zo gaat dat. Bel ff naar ETBASS, op een paar dagen is ie misschien hersteld. En anders, ....
    Hou ons op de hoogte, ben benieuwd of de herstellingskost de waarde van de 10d niet overstijgd?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
    RIP....Zo gaat dat. Bel ff naar ETBASS, op een paar dagen is ie misschien hersteld. En anders, ....
    Hou ons op de hoogte, ben benieuwd of de herstellingskost de waarde van de 10d niet overstijgd?
    Hallo,

Sluiter idd overleden..... via de etbass site al een reparatieformulier afgedrukt.
    Fixed bedrag voor reparatiekosten 10D: 168,07 ex btw.

Dus voor zo'n 200Euro is die weer in orde. (dat is hij nog wel waard....denk ik zo )

Thanks voor de input.

mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Hallo,

Sluiter idd overleden..... via de etbass site al een reparatieformulier afgedrukt.
    Fixed bedrag voor reparatiekosten 10D: 168,07 ex btw.

Dus voor zo'n 200Euro is die weer in orde. (dat is hij nog wel waard....denk ik zo )

Thanks voor de input.

mvg,
    Dat is idd best te doen, een eurootje of 200, koop je absoluut geen andere 10D voor.
    Suc6!!

Oh Marc

En eventueel ook een beetje zagen kan helpen.

Ik heb het ook voor gehad met mijn 10D. Wel toch iets gelijkaardigs in elk geval. En dat na minder dan 1 week vakantie in Yosemite Grrrr.

Kamera binnengedaan en toch duidelijk gemaakt dat ik eigenlijk wel verwachte dat dit nog onder garantie moest zijn want toestel was nog geen 2 jaar oud en dat volgens Europa (moet pas sinds dit jaar in B) dat toestel nog onder garantie moest zijn. Ik hoopte er niets van maar kom ik kon proberen.
    En ja hoor toestel terug perfect gemaakt en gratis!

Dank u Canon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    .... want toestel was nog geen 2 jaar oud en dat volgens Europa (moet pas sinds dit jaar in B) dat toestel nog onder garantie moest zijn. Ik hoopte er niets van maar kom ik kon proberen.
    En ja hoor toestel terug perfect gemaakt en gratis!

Dank u Canon
    ehhmm interessant Kevlar ...die van mij is over een paar maanden 2 jaar oud.

Misschien toch de moeite van proberen..........

Kev, binnengedaan bij etbass ?

mvg,
    Z900

Kev, binnengedaan bij etbass ?

mvg,
    Hij is naar etbass gegaan maar wel via mijn dealer.

Ik heb vorige week een discussie gevolgd over het aantal foto's dat genomen wordt met een digitale camera. Er zijn er sommigen die er op los schieten omdat het toch gratis is. En hoe meer je schiet, hoe meer kans op een geslaagde foto.
    Dit lijkt hier nog een bijkomend argument om eerst na te denken vooraleer het knopje in te drukken.
    Ik beweer niet dat dit bij Z900 het geval is, hoor. Gewoon een bedenking tussendoor.
    Laatst gewijzigd door def joe; 4 maart 2005 om 10:40
    The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
    Fuji XT-2 + .......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door def joe
    Ik heb vorige week een discussie gevolgd over het aantal foto's dat genomen wordt met een digitale camera. Er zijn er sommigen die er op los schieten omdat het toch gratis is. En hoe meer je schiet, hoe meer kans op een geslaagde foto.
    Dit lijkt hier nog een bijkomend argument om eerst na te denken vooraleer het knopje in te drukken.
    Ik beweer niet dat dit bij Z900 het geval is, hoor. Gewoon een bedenking tussendoor.
    Als ik nou morgen men mooie nieuwe auto aan de kant laat staan, zal ie ook niet verslijten, maar of ik er dan wat aan heb is de vraag...

Als ik nou morgen men mooie nieuwe auto aan de kant laat staan, zal ie ook niet verslijten, maar of ik er dan wat aan heb is de vraag...
    Je moet hem niet aan de kant laten staan, maar hij zal langer meegaan als je hem verstandig gebruikt. Dus niet voor korte, nutteloze ritjes.
    Idem voor je camera. Beter 10 foto's nemen waarover je hebt nagedacht, dan 100 klakkeloos geschoten.
    Laatst gewijzigd door def joe; 4 maart 2005 om 11:05
    The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
    Fuji XT-2 + .......

Je moet hem niet aan de kant laten staan, maar hij zal langer meegaan als je hem verstandig gebruikt. Dus niet voor korte, nutteloze ritjes.
    Idem voor je camera. Beter 10 foto's nemen waarover je hebt nagedacht, dan 100 klakkeloos geschoten.
    Tja, ieder zijn gedacht daarover hé. Maar als ik mijn huidige camera na 5 jaar wegdoe met 10000 fotos erop, zal het ook zonde zijn, ik krijg er niks meer voor, en hij is technoligisch hopeloos veroudert.
    Zelfde met de auto. Ik ken mensen die bij een nieuwe auto mooie zetelovertrekjes plaatsen, om dan na 4 jaar diezelfde wagen te verkopen met ... nieuwe stoelen. zoek het nut!!
    Voor mij zijn dit gebruiksvoorwerpen, en als ze versleten zijn op het einde van hun technoligische tijdspanne, dan is het prima.
    Er zijn wel andere dingen in het leven om te koesteren dan gebruik
    gebruiksvoorwerpen, ik zal mijn camera netjes en correct gebruiken, maar het voordeel van digitaal wel benutten, en dat is meerdere beelden schieten, om er toch net die ene betere uit te pikken.

Tja, ieder zijn gedacht daarover hé. Maar als ik mijn huidige camera na 5 jaar wegdoe met 10000 fotos erop, zal het ook zonde zijn, ik krijg er niks meer voor, en hij is technoligisch hopeloos veroudert.
    Zelfde met de auto. Ik ken mensen die bij een nieuwe auto mooie zetelovertrekjes plaatsen, om dan na 4 jaar diezelfde wagen te verkopen met ... nieuwe stoelen. zoek het nut!!
    Voor mij zijn dit gebruiksvoorwerpen, en als ze versleten zijn op het einde van hun technoligische tijdspanne, dan is het prima.
    Er zijn wel andere dingen in het leven om te koesteren dan gebruik
    gebruiksvoorwerpen, ik zal mijn camera netjes en correct gebruiken, maar het voordeel van digitaal wel benutten, en dat is meerdere beelden schieten, om er toch net die ene betere uit te pikken.
    Oke, ik begrijp je standpunt, maar in dit specifiek geval gaat het over een 10D die nog geen 2 jaar oud is.
    Ik wilde alleen maar opwerpen, dat je niet mag redeneren: 't is digitaal, schiet er maar op los, 't is gratis. Met digitaal kan je proberen, experimenteren en leren zonder dat het extra kost, dat is een voordeel.
    En als je gerief versleten is nadat je het nuttig gebruikt hebt en er plezier aan hebt beleefd, dan kan je maar tevreden zijn.
    Laatst gewijzigd door def joe; 4 maart 2005 om 13:35
    Fuji XT-2 + .......

OK, ik maak veel foto's maar niet 2 of 3 keer "dezelfde" om maar een goede te hebben.

Gebeld met Konijnenberg:

1 jaar garantie op 10D, EtBASS past wel coulance toe maar dat is +/- 2 a 3 maanden na het jaar garantie .

Volgens Konijnenberg meer kans op coulance indien het via hun wordt opgestuurd naar EtBASS.

Maar natuurlijk zegt hij: je kunt ook zelf naar Roosendaal gaan.........en het persoonlijk uit een zetten......

Tja wat nu het beste te doen......blijkbaar geldt de 2 jaar Garantie nog niet voor iederen en overal......

(btw: de DVD recorder is door Philips (E-care) wel ondre volledige garantie hersteld (ook zo'n kleine 2 jaar oud) )

thanks again voor jullie input......

mvg,
    Z900

OK, ik maak veel foto's maar niet 2 of 3 keer "dezelfde" om maar een goede te hebben.

Gebeld met Konijnenberg:

1 jaar garantie op 10D, EtBASS past wel coulance toe maar dat is +/- 2 a 3 maanden na het jaar garantie .

Volgens Konijnenberg meer kans op coulance indien het via hun wordt opgestuurd naar EtBASS.

Maar natuurlijk zegt hij: je kunt ook zelf naar Roosendaal gaan.........en het persoonlijk uit een zetten......

Tja wat nu het beste te doen......blijkbaar geldt de 2 jaar Garantie nog niet voor iederen en overal......

(btw: de DVD recorder is door Philips (E-care) wel ondre volledige garantie hersteld (ook zo'n kleine 2 jaar oud) )

thanks again voor jullie input......

mvg,
    Gerrit, een nee heb, een ja kan je krijgen. Ik ben een aantal maal bij etbass geweest, steeds prima geholpen, en mijn 10d had bad pixels na de garantie, ook geen kosten geweest. Dus, daarheen is mijn advies. Maar je moet je voorbij die receptie - dame lullen, ik heb tot nu toe altijd telefonisch een afspraak gemaakt, met de verantwoordelijke van de dslr toestellen. Als je er zonder vooraanmelding komt, kan je het wel schudden mijns inziens.
    Over die philips dvd, tja niet moeilijk dat ze daar zo lang garantie op geven, die dingen zijn gewoon zo slecht, dat meer dan 50% (volgens fnac, en uit mijn eigen ervaring) uitvalt, meestal is het software, maar soms ook hardware. Eerlijk erbij vermelden, dat het goedkope toestellen zijn die snel op de markt waren / zijn, en na de herstelling wel prima zijn!!!

Talking Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

al gedaan:

mvg,

Gewoon naar Rijssel brengen, meestal klaar terwijl u wacht. Indien de termijn van 24 maanden niet is verlopen ivm de garantie is het helemaal gratis
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Over die philips dvd, tja niet moeilijk dat ze daar zo lang garantie op geven, die dingen zijn gewoon zo slecht, dat meer dan 50% (volgens fnac, en uit mijn eigen ervaring) uitvalt, meestal is het software, maar soms ook hardware. Eerlijk erbij vermelden, dat het goedkope toestellen zijn die snel op de markt waren / zijn, en na de herstelling wel prima zijn!!!
    Idd Rudy...philips is idd "niet al te best", 2e keer complete loopwerk vernieuwd en software upgrade......(nu ja ik heb dit werk zelf gedaan...alle merken komen binenn voor reparatie......maar philips schijnt wel de boventoon te voeren)
    Mmmm goedkoop was die toch niet.......1100 Eurootjes. (DVDR-985).

@Otto...... amai Lille dat is France....zal eens gaan zien icm Tom.
    (eerst ff belle nem ik aan?)

thanks !

mvg,
    Z900

Thumbs up Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

Idd Rudy...philips is idd "niet al te best", 2e keer complete loopwerk vernieuwd en software upgrade......(nu ja ik heb dit werk zelf gedaan...alle merken komen binenn voor reparatie......maar philips schijnt wel de boventoon te voeren)
    Mmmm goedkoop was die toch niet.......1100 Eurootjes. (DVDR-985).

@Otto...... amai Lille dat is France....zal eens gaan zien icm Tom.
    (eerst ff belle nem ik aan?)

thanks !

mvg,

Klopt dat is Canon France.

Maar daar wordt niet meer met de franse slag gewerkt maar met duitse grundlichkeit tegen chineese prijzen en franse vitesse.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Thanks Otto........

Schijnt dat de winkel iig 2 jaar zou "moeten" geven op een toestel van 2000E

Mja op de site van Konijnenberg staat 12maanden garantie.......

Wat te doen........ ? Zelf naar Roosendaal of Lille......of toch Konijnenberg?

Toestel is van Canon Dld.

mvg,
    Z900

wat te doen?

eerst vriendelijk overal vragen.

dan naar een bevriend advocaat of jurist stappen. dan zien wat wettelijk verplicht is.
    edit: wat er op een site staat moet je maar als leidraad nemen. als ze verplicht zijn 2 jaar garantie te geven dan moeten ze dit ook doen, ookal staat op de site 'wij geven geen garantie'
    Laatst gewijzigd door parakiet; 5 maart 2005 om 07:16
    foto als spiegel of als venster?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Trebs
    Just use the bloody things and stop pulling pixels out your arse.
    Now that was an attack !

De sluiter van mijn 10D was kapot na 7300 beeldjes... dus niet echt van teveel fotokes maken... Die dingen zijn gemaakt om te gebruiken, dus ik gebruik ze ook...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Hoe kennen jullie allemaal zo exact het aantal beeldjes ?
    Kan iemand me dat eens uitleggen aub ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
    De sluiter van mijn 10D was kapot na 7300 beeldjes... dus niet echt van teveel fotokes maken... Die dingen zijn gemaakt om te gebruiken, dus ik gebruik ze ook...
    Dat is dan echt pech hebben hoor, als je leest dat het gemiddeld rond de de 50.000 zou liggen.
    Hopelijk was hij nog in garantie.

Zie de discussie over hoeveel opnamen er soms gemaakt worden:
    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=60341
    Laatst gewijzigd door def joe; 5 maart 2005 om 10:54
    Fuji XT-2 + .......

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Sony DSC 828 vs. Canon 300-D
    Door ZmokE in forum Camera's
    Reacties: 69
    Laatste bericht: 19 oktober 2004, 07:39
  2. Reacties: 122
    Laatste bericht: 31 augustus 2004, 15:54
  3. Foto's danceparade ed: mooi of niet?
    Door Jacki in forum Algemeen
    Reacties: 94