Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D sluiter gaat niet meer open.......

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

    OK, ik maak veel foto's maar niet 2 of 3 keer "dezelfde" om maar een goede te hebben.

    Gebeld met Konijnenberg:

    1 jaar garantie op 10D, EtBASS past wel coulance toe maar dat is +/- 2 a 3 maanden na het jaar garantie .

    Volgens Konijnenberg meer kans op coulance indien het via hun wordt opgestuurd naar EtBASS.

    Maar natuurlijk zegt hij: je kunt ook zelf naar Roosendaal gaan.........en het persoonlijk uit een zetten......

    Tja wat nu het beste te doen......blijkbaar geldt de 2 jaar Garantie nog niet voor iederen en overal......

    (btw: de DVD recorder is door Philips (E-care) wel ondre volledige garantie hersteld (ook zo'n kleine 2 jaar oud) )

    thanks again voor jullie input......

    mvg,
    Z900
    Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

    Comment


    • #17
      Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

      Oorspronkelijk geplaatst door Z900
      OK, ik maak veel foto's maar niet 2 of 3 keer "dezelfde" om maar een goede te hebben.

      Gebeld met Konijnenberg:

      1 jaar garantie op 10D, EtBASS past wel coulance toe maar dat is +/- 2 a 3 maanden na het jaar garantie .

      Volgens Konijnenberg meer kans op coulance indien het via hun wordt opgestuurd naar EtBASS.

      Maar natuurlijk zegt hij: je kunt ook zelf naar Roosendaal gaan.........en het persoonlijk uit een zetten......

      Tja wat nu het beste te doen......blijkbaar geldt de 2 jaar Garantie nog niet voor iederen en overal......

      (btw: de DVD recorder is door Philips (E-care) wel ondre volledige garantie hersteld (ook zo'n kleine 2 jaar oud) )

      thanks again voor jullie input......

      mvg,
      Gerrit, een nee heb, een ja kan je krijgen. Ik ben een aantal maal bij etbass geweest, steeds prima geholpen, en mijn 10d had bad pixels na de garantie, ook geen kosten geweest. Dus, daarheen is mijn advies. Maar je moet je voorbij die receptie - dame lullen, ik heb tot nu toe altijd telefonisch een afspraak gemaakt, met de verantwoordelijke van de dslr toestellen. Als je er zonder vooraanmelding komt, kan je het wel schudden mijns inziens.
      Over die philips dvd, tja niet moeilijk dat ze daar zo lang garantie op geven, die dingen zijn gewoon zo slecht, dat meer dan 50% (volgens fnac, en uit mijn eigen ervaring) uitvalt, meestal is het software, maar soms ook hardware. Eerlijk erbij vermelden, dat het goedkope toestellen zijn die snel op de markt waren / zijn, en na de herstelling wel prima zijn!!!

      Comment


      • #18
        Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

        Oorspronkelijk geplaatst door Z900
        iemand nog een tip voor een "reset"?

        al gedaan:
        accu vernieuwd, accu verwijderd, instellingen gewist, andere lens....

        ps: denk dat ie het heeft begeven na ruim 50.000 keer klikken...

        mvg,

        Gewoon naar Rijssel brengen, meestal klaar terwijl u wacht. Indien de termijn van 24 maanden niet is verlopen ivm de garantie is het helemaal gratis
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #19
          Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
          Over die philips dvd, tja niet moeilijk dat ze daar zo lang garantie op geven, die dingen zijn gewoon zo slecht, dat meer dan 50% (volgens fnac, en uit mijn eigen ervaring) uitvalt, meestal is het software, maar soms ook hardware. Eerlijk erbij vermelden, dat het goedkope toestellen zijn die snel op de markt waren / zijn, en na de herstelling wel prima zijn!!!
          Idd Rudy...philips is idd "niet al te best", 2e keer complete loopwerk vernieuwd en software upgrade......(nu ja ik heb dit werk zelf gedaan...alle merken komen binenn voor reparatie......maar philips schijnt wel de boventoon te voeren)
          Mmmm goedkoop was die toch niet.......1100 Eurootjes. (DVDR-985).

          @Otto...... amai Lille dat is France....zal eens gaan zien icm Tom.
          (eerst ff belle nem ik aan?)

          thanks !

          mvg,
          Z900
          Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

          Comment


          • #20
            Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

            Oorspronkelijk geplaatst door Z900
            Idd Rudy...philips is idd "niet al te best", 2e keer complete loopwerk vernieuwd en software upgrade......(nu ja ik heb dit werk zelf gedaan...alle merken komen binenn voor reparatie......maar philips schijnt wel de boventoon te voeren)
            Mmmm goedkoop was die toch niet.......1100 Eurootjes. (DVDR-985).

            @Otto...... amai Lille dat is France....zal eens gaan zien icm Tom.
            (eerst ff belle nem ik aan?)

            thanks !

            mvg,

            Klopt dat is Canon France.

            Maar daar wordt niet meer met de franse slag gewerkt maar met duitse grundlichkeit tegen chineese prijzen en franse vitesse.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #21
              Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

              Thanks Otto........

              Schijnt dat de winkel iig 2 jaar zou "moeten" geven op een toestel van 2000E

              Mja op de site van Konijnenberg staat 12maanden garantie.......

              Wat te doen........ ? Zelf naar Roosendaal of Lille......of toch Konijnenberg?

              Toestel is van Canon Dld.

              mvg,
              Z900
              Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

              Comment


              • #22
                Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                wat te doen?

                eerst vriendelijk overal vragen.

                dan naar een bevriend advocaat of jurist stappen. dan zien wat wettelijk verplicht is.
                edit: wat er op een site staat moet je maar als leidraad nemen. als ze verplicht zijn 2 jaar garantie te geven dan moeten ze dit ook doen, ookal staat op de site 'wij geven geen garantie'
                Last edited by parakiet; 5 maart 2005, 07:16.
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #23
                  Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                  Oorspronkelijk geplaatst door def joe
                  Ik heb vorige week een discussie gevolgd over het aantal foto's dat genomen wordt met een digitale camera. Er zijn er sommigen die er op los schieten omdat het toch gratis is. En hoe meer je schiet, hoe meer kans op een geslaagde foto.
                  Dit lijkt hier nog een bijkomend argument om eerst na te denken vooraleer het knopje in te drukken.
                  Ik beweer niet dat dit bij Z900 het geval is, hoor. Gewoon een bedenking tussendoor.
                  De sluiter van mijn 10D was kapot na 7300 beeldjes... dus niet echt van teveel fotokes maken... Die dingen zijn gemaakt om te gebruiken, dus ik gebruik ze ook...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                    Hoe kennen jullie allemaal zo exact het aantal beeldjes ?
                    Kan iemand me dat eens uitleggen aub ?

                    Comment


                    • #25
                      Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                      Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                      De sluiter van mijn 10D was kapot na 7300 beeldjes... dus niet echt van teveel fotokes maken... Die dingen zijn gemaakt om te gebruiken, dus ik gebruik ze ook...
                      Dat is dan echt pech hebben hoor, als je leest dat het gemiddeld rond de de 50.000 zou liggen.
                      Hopelijk was hij nog in garantie.

                      Zie de discussie over hoeveel opnamen er soms gemaakt worden:
                      het verbaast mij soms hoeveel opnamen sommige mensen nemen,ben een paar dagen weggeweest en 48 opnamen gemaakt.maar als ik dat hier en daar lees op het forum is dat niet veel.sommigen gaan een dagje er op uit en maken er dan wel een paar honderd,ben ik soms nog niet van het zuinige analoge af,of maken jullie een stuk of tien
                      Last edited by def joe; 5 maart 2005, 10:54.
                      The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                      Fuji XT-2 + .......

                      Comment


                      • #26
                        Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                        Oorspronkelijk geplaatst door def joe
                        Dat is dan echt pech hebben hoor, als je leest dat het gemiddeld rond de de 50.000 zou liggen.
                        Hopelijk was hij nog in garantie.

                        Zie de discussie over hoeveel opnamen er soms gemaakt worden:
                        http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=60341
                        Dat was idd. pech, en ik lig er ook niet van wakker, dat kan nu eenmaal gebeuren. Is wel netjes in garantie geregeld (cam was 8 maanden oud).
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan
                          Hoe kennen jullie allemaal zo exact het aantal beeldjes ?
                          Kan iemand me dat eens uitleggen aub ?
                          Ik hou gewoon mijn foto's netjes oplopend genummerd... Bij de 10D (en alle Canon DSLR's behalve 1D-reeks) kun je het aantal sluiteropeningen niet uit de EXIF halen...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                            parakiet merci.

                            Heb nog wat gevonden via nieuwsgroep:



                            Zou dit wat uithalen bij Konijnenberg? (want naar Konijnenberg lijkt me toch het beste om verhaal te halen, toch?)

                            mvg,
                            Z900
                            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                            Comment


                            • #29
                              Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                              Oorspronkelijk geplaatst door Z900
                              parakiet merci.

                              Heb nog wat gevonden via nieuwsgroep:



                              Zou dit wat uithalen bij Konijnenberg? (want naar Konijnenberg lijkt me toch het beste om verhaal te halen, toch?)

                              mvg,
                              Die Nederlandse zuinigheid toch hé ;-)
                              Kijk, je camera is niet stuk, gewoon rotversleten van het vele gebruik. Wees blij, het bewijst dat je er plezier van gehad hebt. Doe nou snel die camera naar Canon, voor 200€ ben je weer gesteld!
                              Het is zoals autobanden, je gaat toch ook niet vragen naar nieuwe banden in de garantieperiode als je er 100.000 km mee gereden hebt.
                              Of zie ik dit fout? 50.000 cliks is niet weinig, en de fabrikant zal er niet anders over denken. Temeer daar die ook aangeeft dat dit de te verwachten levensduur van de sluiter is.
                              Binnenbrengen die handel.

                              Comment


                              • #30
                                Re: 10D sluiter gaat niet meer open.......

                                Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                                Ik hou gewoon mijn foto's netjes oplopend genummerd... Bij de 10D (en alle Canon DSLR's behalve 1D-reeks) kun je het aantal sluiteropeningen niet uit de EXIF halen...
                                Ik heb mijn 10D 2de hands gekocht en de nummering stond toen op 6000 + maar nu een paar maanden later is hij dus over de 10.000 en begint hij gewoon terug vanaf 0. Ik maak mij daar nu niet echt zorgen over omdat ik toch een jaar garantie heb gekregen, maar da's toch vreemd dat die niet tot 100.000 telt als de verwachte levensduur van de sluiter 50.000 is.

                                Weet er iemand of er in een canoncamera geen servicemenu zit waarin je dat soort zaken wel kunt terugvinden? In mijn vorige gsm kon je daarin geraken door een bepaalde toetsencombinatie en zien hoeveel keer elk knopje was ingedrukt enzo, da's wel grappig en in dit geval zou het wel handig zijn, zeker als je iets 2de hands wilt aanschaffen.

                                Sterkte met je camera in ieder geval Z900!


                                Koen
                                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                                Comment

                                Working...
                                X