Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

0,7 of 0,5 x groothoekconverter voor G3?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 0,7 of 0,5 x groothoekconverter voor G3?

    Hallo,
    Ik twijfel erg over de aanschaf van de originele Canon groothoekconverter WC-DC58N (0,7x) of de groothoekconverter van Raynox DCR 5000 (0,5x).
    Qua prijs maakt het niet veel uit.
    Kan iemand mij één van de twee specifiek aan- of afraden en waarom?

  • #2
    Echt aan- of afraden kan ik zelf niet, omdat ik geen van beiden heb.
    Ik heb al wel enkele malen op het Web gelezen dat de Raynox-lenzen niet zo denderend goed zijn (ik heb zelf getwijfeld over de 6600)
    Van de Canon darentegen hoor ik amper (of eigenlijk niets) slechts.

    Comment


    • #3
      Met de orig. Canon ga je naar 24mm! Dat is reeds een mooie groothoek.
      De Raynox waar jij het over hebt is een vaste groothoek. Hij kan uitsluitend worden gebruikt in volledige groothoekstand van je toestel!
      Dit wil zeggen dat je alleen maar 18mm hebt. Bovendien zijn de voorbeeldopnamen op de Raynoxsite niet denderend. De scherpte valt weg naar de hoeken toe.
      Ik zou zeker niet twijfelen en voor de Canon gaan!
      Er is wel een fish-eye lens van Raynox die volledig zoombaar is,
      je hebt dus elke hoek en ze is ook kwalitatief veel beter dan de 5000 maar ja, ze kost dan ook rond de 600 eurootjes.
      fredje

      Comment


      • #4
        Yep Canon is de beste. Heb eens gebeld naar de invoerder van belgie.
        Die zegde tot mijn grootste verbazing dat je beter de Canon lens kon nemen stukken beter.

        Comment


        • #5
          Hallo Hippeldrippel

          Ik heb zelf de Canon G2 met de WC-DC58 en die heb ik bijna standaard op mijn toestel zitten ben zeer tevreden over de Canon lenzen, en de Tele heb ik wel de N serie en dat is ook een zeer mooie lens, ze maken zeer mooie foto's.

          Groetjes Coby
          Nikon D100,
          Nikonlenzen: 24-85 f3.5-4.5 AFS G,+ 70-200 f2.8 AFS-VR,+ Nikon AFS 12-24 F4 G DX + FL SB 80dx
          www.langenacker.nl

          Comment


          • #6
            Ik heb besloten voor de Canon te gaan.
            Allen bedankt voor de reacties!

            Comment


            • #7
              Hoi Hippeldrippel,
              Kun je wat voorbeelden posten genomen met WC-DC58N op groothoek en telebereik? De handleiding raadt aan om alleen met groothoek met de adapter te werken, dus wil ik eens zien hoe de groothoek adapter op de telestand van je G3 foto's maakt
              Canon Powershot G3, LA-DC58B, TC-DC58N, WC-DC58N
              Canon Digital Ixus
              ImageTank 20GB
              Canon EOS 50e + batterypack, 20D + batterypack, EF20, EF28-105, EF50, EF70-200 f4, RC1, Speedlight 550EX, Omnibounce, div. filters

              Comment

              Working...
              X