Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: The Selecter

Standaard The Selecter

Ska band The Selecter.

Graag jullie mening!!!
    Groetjes Johan

Standaard Re: The Selecter

Goede pogingen maar toch tegen de limieten aan van het materiaal lijkt me.
    Voorkeur voor 1e
    Groeten,
    Peter

Goh limieten van het materiaal, blijft delicaat om te zeggen vind ik.
    Met welk materiaal is dit genomen?
    Veel rood, weinig front zo te zien.
    Bij Ska is er normaal veel sfeer dus zou ik persoonlijk niet voor close-ups kiezen, zeker al niet als het licht dat niet toelaat.

Blauwzwart en Epson 77 bedankt voor jullie reactie. Hierbij zal ik dan ook wat meer uitleg geven en de exif gegevens.
    Camera is de Nikon d40X, een instapmodel, met de kitlens van Nikor 55-200 en diafragma van 4 tot 5.6. Iso 1600 is de grootste iso waarde. Er is nog een Hi 1 maar deze geeft veel ruis.
    Foto's genomen op het Kneistival te Knokke Heist vanuit het publiek. Ik heb weinig ervaring met optredens en ga me dus niet uitspreken over de belichting. Foto's genomen in raw.
    De 1e foto: iso 1600, f 5.6, sl 1/80 en brandpuntsafstand 75.
    De 2e foto: iso 800, f 5.6, sl 1/100 en br 122.
    De 3e foto: iso 1600, f 5.6, sl 1/200 en br 150.
    Ik hou meer van close-ups omdat anders er veel muziekmateriaal in beeld komt en de band was met 8 of 9 leden.
    Hopelijk kunnen jullie hier wat mee voor een paar tips. Daarom stonden er ook 3 uitroeptekens.

Groetjes Johan

Hey Ok Blauwzawart, tegen het limiet
    Qua tips, ik denk dat je het beste eruit hebt gehaald. Voor concerten is een lichtsterke lens een must. Qua body valt het nog mee (vind ik persoonlijk) Heb met een instapmodel ook mooie foto's gemaakt van concerten.
    Qua settings van de camera is het zowat vanzelfsprekend, die met langere sluiter tijden zijn niet zo scherp.
    Moest je dit meer willen doen in de toekomst zou ik aanraden om eerst te investeren in een lichtsterk objectief.

Dank je Epson 77 voor je snelle reactie. Ook bedankt voor de tips. De body heb ik al vervangen door een D300s en ik ben van plan om een lichtsterke lens aan te schaffen. Ik ga nog foto's plaatsen ( 2 ) van Soulsister en deze zijn beter volgens mij, maar dat was het voorprograma en dus was het buiten nog niet geheel donker.
    Groetjes Johan

Soortgelijke discussies

1. The Selecter @ Klinkers Brugge
    Door PLATO in forum Fotobeoordeling Fotojournalistiek & Evenementen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 18 augustus 2011, 18:18
  2. Best-Shot selecter bij Nikon
    Door samver in forum Camera's
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 14 augustus 2002, 10:04

Regels voor berichten