Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: Zeer oud kerkhof

Standaard Zeer oud kerkhof

Hoi,

De bedoeling is om het invulflitsen in te oefenen. Graag uw mening en of commentaar.

- Camera Model: CANON EOS 30D
    - Lens: EF24-105mm f/4L IS USM
    - Sluitertijd: 1/80Sec.
    - Diafragma: F5.6
    - ISO: 200
    - Lichtmeting: Spot

groetjes

Alex
    Canon 30D / Battery Grip BG-E2 / EF-S 10-22 USM / EF-S 17 - 85 IS USM / EF 24-105 IS USM L / EF 70 - 200 2.8 IS USM / speedlite 580 EX

Standaard Re: Zeer oud kerkhof

Voor dit type foto en de sfeer dat ik vermoed waar je wil voor gaan, was het inflitsen iets te sterk. Op zich is het inflitsen goed gegaan.. technish klopt het allemaal maar om de sfeer van het grauwe kerkhof erachter te behouden had je hier beter iets donker gegaan.. meer dreiging, meer grauwe kleueren..

Voor dit type foto en de sfeer dat ik vermoed waar je wil voor gaan, was het inflitsen iets te sterk. Op zich is het inflitsen goed gegaan.. technisch klopt het allemaal maar om de sfeer van het grauwe kerkhof erachter te behouden had je hier beter iets donker gegaan.. meer dreiging, meer grauwe kleuren..
    misschien eens een versie in zwart-wit proberen , deze foto leent zich daar wel voor
    Art is born of the observation and investigation of nature.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kodo34 Bekijk bericht
    Ben ik mee eens .
    Ik vind wel de compositie van de foto wel geslaagd .
    En dit is misschien een detail maar ik zou het kader niet in het bruin maken .
    misschien eens een versie in zwart-wit proberen , deze foto leent zich daar wel voor
    Ook ik kan mij daar bij aansluiten. Voor dit type foto zou ik nooit invulflits gebruiken omdat dit de natuurlijke sfeer van het geheel geweld aandoet. Persoonlijk gebruik ik enkel invulflits bij het fotograferen van mensen wanneer het contrast tussen licht en schaduw in de gezichten te groot is.
    zoeker met hart en ziel

Deze foto illustreert mooi de toch wel algemeen verspreide haat-liefde verhouding die fotografen hebben met hun flitslamp. Als je er geen hebt, heb je er een te weinig, en als je er een hebt en ook gebruikt ben je er dikwijls kwaad op. Soms kun je ze niet missen, maar in veel gevallen, zoals ook hier,valt het resultaat toch tegen. Als je met een hele equipe op pad kunt, gewapend met een gesofistikeerd flitssysteem vanuit verschillende hoeken, dan is het natuurlijk andere koek, maar wie kan daar over beschikken ?
    Een enkelvoudige flits vanuit camerastandpunt geeft eigenlijk nooit mooi licht, ook niet als invulflits. Ik heb wel bewondering voor de fotograaf die het resultaat van een toch wel moeilijke oefening in de groep gooit.

Invulflits heeft inderdaad de sfeer wat geraakt in negatieve zin. Anderzijds
    vind ik dat er nu een prachtig contrast is tussen het gedeelte voor het
    kerkhof en het kerkhof zelf. Alle kleuren zijn bijna uit het kerkhof weg, wat het
    doodse illustreert.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Zet deze foto om naar een ZW en je hebt volgens mij een sfeer van een oud kerkhof.
    mvgr
    antoine200

Ik heb die omzetting eens gedaan, maar blijf toch met hetzelfde gevoel zitten.

Alex1,

Het is de eerste maal dat ik een discutie aanga.

Wat als je de voorgrond in ZW plaatst en de rest in kleur?

Een idee, maar ik heb het niet uitgewerkt.

Groeten

:G

10. Standaard Re: Zeer oud kerkhof

mss zoiets dan ... allee ja kwee nie he ... vond het anders wel geslaagd hoor ....

Nikon D810 en veel glas van [B], Sigma 12-24 mm f/4.0 ART serie, Nikkor 24-120 mm f/40, Sigma sport 150-600 mm f/3.5-5.6, Sigma macro 150 mm f/2.8 , Nikkor 50 mm f/1.8
    http://www.eddymoens.be/

Deze kleurige haardos op dat troosteloze en trieste kerkhof (de update) vind ik persoonlijk
    heel lelijk. Op het origineel mag dan wel wat aan te merken zijn, toch had de foto nog een
    bepaalde sfeer. Als er dan toch omgezet moet worden liefst helemaal naar zwart wit.

Regels voor berichten