Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12

Standaard Wandelpaden in het park

Bij onze vorige uitstap met de cursisten van onze fotoclub, heb ik een aantal foto's gemaakt van de wandelpaden. Helaas was het weer niet al te schitterend, en de tijd van het jaar leent zich ook niet meteen tot kleurrijke foto's, maar hier kom ik vast terug, zodra de lente komt in 't land (allemaal meezingen )
    De EXIF-waarden zitten nog in de foto's, maar deze zijn alle geschoten met de EOS 50D en de EF-S 17-55mm f/2.8. Dank voor je opmerkingen.

BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.6) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.6)

Standaard Re: Wandelpaden in het park

LesC doe mij maar 1 en 3

And for me the same.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Ik zou uit deze fotos wat meer details halen door ze te bewerken. De lucht ziet er een beetje flets uit maar dat zal komen door het mooie wolkenloze weer..Eens proberen s,morgens rond 7 uur i,p,v 10 uur.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Dank voor je reacties, mannen!
    SchoonSpikke, ik weet dat jij goed thuis bent in foto's bewerken. Kun je me een paar tips geven eventueel? Ik werk uitsluitend met Photoshop CS3 en erg veel heb ik aan de foto's niet veranderd.

Ik ben wel van plan om die eerste foto op regelmatige tijdstippen in de komende maanden over te doen, want het camerastandpunt lijkt me wel wat.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.6) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.6)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Dank voor je reacties, mannen!
    SchoonSpikke, ik weet dat jij goed thuis bent in foto's bewerken. Kun je me een paar tips geven eventueel? Ik werk uitsluitend met Photoshop CS3 en erg veel heb ik aan de foto's niet veranderd.

Ik ben wel van plan om die eerste foto op regelmatige tijdstippen in de komende maanden over te doen, want het camerastandpunt lijkt me wel wat.

Ik zal je een PM sturen ok?
    Al heb ik hier op verschillende plaatsen al verklapt wat mijn werkwijze is..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Ik zal je een PM sturen ok?
    Al heb ik hier op verschillende plaatsen al verklapt wat mijn werkwijze is..
    Dank je... Het klopt ja, dat je hier en daar een tipje van de sluier oplicht. Maar dat maakt het voor een beginner als ik niet altijd duidelijker hoor.

Het zijn smakelijke foto's LesC,
    Maar wat me opvalt is dat je stijve knieën hebt.
    De eerste is een omhoog lopend pad naar een kapelleke.
    En dat imponeerd veel meer als het hegje al hoog toont vooraan aan de foto.
    Dus van een veel lagere positie nemen en omhoog fotograferen.

De tweede en derde idem, lager schieten, minder grond en meer boom.
    Zeker bij de derde waar je naar een landhuis kijkt.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Uitstekende tips, man! Dank daarvoor. Hoe wist je dat van mijn stramme knieën (een oude sportblessure - meniscus)? Maar je hebt gelijk: een lager camerastandpunt was alledrie de foto's wellicht ten goede gekomen. Gelukkig is dit park nauwelijks enkele km van ons verwijderd, en gaan we op regelmatige tijdstippen terug. Ik zal bij de volgende gelegenheid proberen:
    a) hetzelfde camerastandpunt in te nemen (for the sake of comparison)
    b) een lager camerastandpunt te kiezen, om te zien wat dit met het beeld doet.

(ik zou natuurlijk wel de nadruk op "de weg" willen houden - dat was althans mijn bedoeling met deze foto's, vandaar ook de algemene titel: Wandelpaden in het park)

Ik ben nog volop aan het leren, en zulke oefeningen zijn zeer nuttig.

-----
    * het "landhuis" is het kasteel, dat zowat de "hoofdattractie" is van het park; niet meer bewoond, maar wel gebruikt voor allerlei culturele manifestaties

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    ik zou natuurlijk wel de nadruk op "de weg" willen houden - dat was althans mijn bedoeling met deze foto's, vandaar ook de algemene titel: Wandelpaden in het park
    Dat is nu net de truc LesC.
    Door vlak boven een pad een foto te nemen krijg je met dat lager standpunt het pad zelf vlakker maar wel in de oorsprong van de foto breder in beeld. waardoor je dat pad imponerend qua lengte gevoel naar zijn uiteinde kan laten lopen.
    Door dat lage standpunt lopen de beide zijden van de weg naar elkaar toe en geeft dat veel meer dieptewerking.
    Je pad wordt dan een belangrijker dragend subonderwerp.
    Want met jouw wandeling wil je niet alleen de paden tonen maar ook die impressie van de omgeving, lijkt me zo.
    Tevens worden de er achter gefotografeerde objecten imposanter in beeld gebracht.
    En dat wil je ook om die impressie te benadrukken.

De verhoudingen komen dan over in Child View, nog lager en het wordt frog view genoemd.
    Meestal herinner je als kind een schoolspeelplaats als erg groot, de schoolgangen als erg breed en lang.
    Dat effect haal je op die manier in je foto's. Kleinere dingen worden dan groots ervaren.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Ondanks de grijze weeromstandigheden toch goede foto's.
    Het zal er nu al wel wat fleuriger uitzien.
    Dit doet me denken aan het nummer 'walking in the park' van Colosseum, ken je dat nog ?
    Mvg, Marc
    Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
    http://fotos.mdlfoto.be/

Dank je!
    Colosseum? Hey, een leeftijdsgenoot? Tuurlijk ken ik dat nummer, al zou ik moeten graven om te zien of het tot mijn verzameling behoort. Denk het niet.

Soortgelijke discussies

1. tekst verwijderen
    Door froneke in forum Fotobewerking & software
    Reacties: 26
    Laatste bericht: 26 november 2008, 09:59
  2. Eos 5D full review op DPReview
    Door Marcvc in forum Camera's
    Reacties: 55
    Laatste bericht: 23 november 2005, 11:20
  3. Nen mens komt inderdaad wat tegen!!!!
    Door Sammeke in forum Algemeen
    Reacties: 37
    Laatste bericht: 28 oktober 2002, 20:00

Regels voor berichten