Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Scheve BBQ

Standaard Scheve BBQ

Ik denk dat dit een geslaagde foto is, ik heb alleen wat contrast toegevoegd.
    Wat is jullie mening?

Canon EOS 350D digitaal
    1/1600 sec
    f/16
    ISO 800
    Lens 70-200mm
    Laatst gewijzigd door poezemarieke; 1 maart 2009 om 19:57 Reden: de link voor foto verkeerd ingevoerd
    Groetjes Marieke
    Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
    - Compact Camera Olympus U850SW

Standaard Re: Scheve BBQ

De foto is goed qua compo en scherpte.
    Maar de foto is overbelicht of je hebt in de nabewerking de sneeuw te wit getrokken.
    Sneeuw is niet wit, sneeuw is bevroren waterkristal en is net als een spiegelenede saffier de lichtkleuren aan het reflecteren.
    Hier schijnt duidelijk de zon, te zien aan de schaduwval.
    Dus toont de sneeuw een reflectie van de blauwe lucht in de schaduw en de kleur van de zon op de beschenen vlakken.
    Als je die vuistregel aanhoud zie je plots ook veel meer detail in de sneeuw zelf.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Geef je onderwerp bovenaan en rechts iets meer ruimte.
    Dit zal je compo verbeteren
    mvg,
    Ludo V.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
    Geef je onderwerp bovenaan en rechts iets meer ruimte.
    Dit zal je compo verbeteren
    Sorry mensen, dat ik zo laat reageer op jullie reacties, maar onvoorzien een drukke tijd gehad.
    Ik zal zeker rekening houden met jullie opmerkingen, de sneeuw heb ik te wit doorgetrokken, maar had het niet door.
    Allebei heel erg bedankt
    Groetjes Marieke
    Canon EOS 50 D met Sigma DC 18-200mm f/3.5-6.3 OS Canon
    - Compact Camera Olympus U850SW

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poezemarieke Bekijk bericht
    Sorry mensen, dat ik zo laat reageer op jullie reacties, maar onvoorzien een drukke tijd gehad.
    Ik zal zeker rekening houden met jullie opmerkingen, de sneeuw heb ik te wit doorgetrokken, maar had het niet door.
    Allebei heel erg bedankt
    Als je de foto in RAW gemaakt hebt,dan kan je er nog wel meer uithalen.
    Let ook op je sensor[stofjes rechtsboven]

gr.ron.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
    De foto is goed qua compo en scherpte.
    Maar de foto is overbelicht of je hebt in de nabewerking de sneeuw te wit getrokken.
    Sneeuw is niet wit, sneeuw is bevroren waterkristal en is net als een spiegelenede saffier de lichtkleuren aan het reflecteren.
    Hier schijnt duidelijk de zon, te zien aan de schaduwval.
    Dus toont de sneeuw een reflectie van de blauwe lucht in de schaduw en de kleur van de zon op de beschenen vlakken.
    Als je die vuistregel aanhoud zie je plots ook veel meer detail in de sneeuw zelf.
    Wat precies in dit verhaal is de vuistregel?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Wat precies in dit verhaal is de vuistregel?

Hier en in andere draadjes zijn deze vuistregels meermalen en uit den treuren benoemd.
    Let wel dat dit altijd afhankelijk is van type cam hoeveel je wat moet instellen.

Maar bij sneeuw en zon altijd minimaal een stap onderbelichten om uitgebeten en detailloze sneeuw te voorkomen en de natuurlijke spiegelingen van het licht goed te houden.
    Schaduw op sneeuw is bij heldere hemel altijd blauw.
    De zon beschenen sneeuw heeft de kleur van het zonlicht van dat moment van de dag.
    In de nabewerking sneeuw wit trekken is fout, je kunt dan net zo goed meteen overbelichten.

Dat staat in dat verhaal, en dat zijn de vuistregels bij sneeuw fotograferen.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Soortgelijke discussies

1. BBQ seizoen komt eraan
    Door kdm in forum Chit Chat
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 16 juni 2007, 13:43
  2. 21 Aug 2005 - Modellendag - Waterschei
    Door Umco in forum Shooting Days
    Reacties: 768
    Laatste bericht: 27 augustus 2005, 10:52

Regels voor berichten